اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950929203195517

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک:

پوشاک گران نشده و نمی‌شود

کد: 13950929203195517

https://goo.gl/F0WKVt

، تهران , (اخبار رسمی): اگر قیمت ارز بالاتر هم برود با توجه به رکودی که در بازار پوشاک حاکم است، بعید است که در وضعیت قیمت‌ها تاثیری داشته باشد.

پوشاک گران نشده و نمی‌شود

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تاثیر افزایش نرخ ارز بر بازار پوشاک را تشریح کرد و گفت: وضعیت رکود به قدری در بازار پوشاک عمیق است که نوسان قیمت ارز نمی‌تواند باعث افزایش قیمت‌ها شود، مگر آنکه قدرت خرید مردم بالاتر برود و افزایش تقاضا رکود را کاهش دهد.

وی ضمن امیدواری نسبت به وضعیت بازار پوشاک در ماه‌های آینده افزود:‌ این امیدواری وجود دارد که دولت با اندک نگاه مثبتی که نسبت به تولید پوشاک داخلی دارد، بازار پوشاک داخلی رونق پیدا کند و به ویژه ورود پوشاک غیر مجاز با اقدامات و تمهیداتی که دولت انجام داده، تنزل پیدا کرده است و بعید به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک کسی به دنبال قاچاق پوشاک باشد چون برایش به صرفه نیست.

شیرازی اضافه کرد: امیدی به تخصیص تسهیلات به بازار پوشاک نیست. به طور کلی تسهیلات نمی‌تواند به بازار پوشاک رونق دهد بلکه حمایت‌های واقعی دولت و ثبات این حمایت‌هاست که باعث رونق خواهد شد و در این صورت حتی اکر تولیدکنندگان سرمایه اندکی داشته باشند باز هم تمایل به تولید و سرمایه‌گذاری دارند.

قاچاق پوشاک کم شده است

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تشریح وضعیت قاچاق  پوشاک پرداخت و گفت: مطمئنا روند قاچاق پوشاک در سال جاری کاهشی بوده است و اتحادیه پوشاک نیز در یک سال و نیم گذشته در بخش توزیع اقدامات مناسبی انجام داده و بعضی مشکلات آموزشی که در این زمینه وجود داشته حل شده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با اشاره به علاقه حضور سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت پوشاک ایران گفت: اقداماتی انجام شده تا تولیدکنندگان داخلی بتوانند در بازارهای جهانی حضور داشته باشند، از طرف دیگر کشورهایی مثل ایتالیا و فرانسه علاقه‌مند هستند که در بازار پوشاک ایران مشارکت و سرمایه‌گذاری کنند و پوشاک ایرانی را در بازارهای جهانی عرضه کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان  پوشاک افزود: فروشگاه‌ها و عرضه کنندگان پوشاک در این زمینه آموزش‌های لازم را دیده‌اند، پوشاک خارجی که در مغازه‌ها وجود دارد حتما باید فاکتور داشته باشد و مشخصات آن مشخص باشد.

شیرازی اضافه کرد: ‌طی بررسی و نظارتی که اتحادیه پوشاک در هفته گذشته در سطح عرضه داشت، وضعیت کالاهای قاچاق بررسی شد و بیشتر پوشاک خارجی دارای فاکتور بودند و آن‌هایی هم که هویت‌شان مشخص نبود جمع آوری شدند و به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی داده شد و متخلفان هم به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی