اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951001204675517

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار انتقاد کرد

خسارت قاچاق بادام هندی به خرده فروشان

کد: 13951001204675517

https://goo.gl/ZUrM4c

، تهران , (اخبار رسمی): سود سرشار بادام هندی در جیب دیگران می رود اما خرده فروشان باید خسارت قاچاق این محصول را پرداخت کنند.

خسارت قاچاق بادام هندی به خرده فروشان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق اصناف ایران، مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار ضمن اعلام آنکه تا کنون اجازه ی واردات رسمی و قانونی به بادام هندی داده نشده اما این محصول به وفور در بازار موجود است، گفت: در برخی اقلام آجیل منجمله بادام هندی تولید داخلی نداریم اما مصرف داخلی این نوع آجیل بسیار بالا است

احمدی با اشاره به این مطلب که تا کنون اجازه واردات رسمی به بادام هندی داده نشده است، تاکید کرد: ضرورت دارد که اجازه واردات رسمی و قانونی بادام هندی به منظور مبارزه اصولی با قاچاق این کالا و همچنین تنظیم بازار داده شود.
به گفته رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار،در صورت آنکه مجوز واردات رسمی به بادام هندی داده شود، این محصول پس از ورود به کشور قرنطینه می شود و توسط وزارت بهداشت از حیث وجود آفت مورد بررسی قرار می گیرد.
وی گفت: مقوله ی قاچاق بادام هندی از این حیث که با سلامت مردم سر و کار دارد، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا در برخی موارد بادام هندی که دچار آفت شده ، به صورت قاچاق وارد کشور و در بازار توزیع شده است و محصولاتِ تولید داخلی مجاور را نیز دچار مشکل کرده است.
احمدی در خصوص گران فروشی برخی واحدهای صنفی در آستانه شب یلدا نیز افزود: چندین مورد شکایت از واحدهای صنفی به دست ما رسید که با مراجعه بازرسان و آنالیز آجیل و خشکبار مشخص شد که اتفاقا قیمت تعیین شده به نسبت آجیل مرغوب فروخته شده، ارزان تر هم بوده است،؛ من آنکه بعضا مشاهده می شود که آجیل ارزان قیمتی که به دست مردم داده می شود، از مرغوبیت کافی برخوردار نیست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]