اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951001204875517

اتحادیه حمل و نقل بار مسئول ثبت نام وانت فرسوده

کد: 13951001204875517

https://goo.gl/YO1a79

، تهران , (اخبار رسمی): مسئولیت کلیه پیگیری های مورد نیاز طرح جایگزینی 15 هزار وانت فرسوده حمل و نقل عمومی از زمان ثبت نام تا تحویل وانت جایگزین با پلاک (ع) برعهده اتحادیه صنفی است و صدور پلاک (ع) توسط نیروی انتظامی منوط به اخذ نامه تاییدیه از اتحادیه است.

اتحادیه حمل و نقل بار مسئول ثبت نام وانت فرسوده

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق اصناف ایران، در راستای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی موضوع مصوبات هیات دولت، جلسه ای  با حضور نمایندگانی از بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه وبودجه کشور، نماینده اتاق اصناف ایران، بانک پارسیان، شرکت ایران خودرو، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و نیروی انتظامی (پلیس راهور) در محل سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد.

حسب هماهنگی های انجام شده مقرر شد ” طرح جایگزینی 15 هزار وانت فرسوده حمل و نقل عمومی از  تاریخ این صورت جلسه عملیاتی و نسبت به اعلام عمومی آن اقدام شود.

دوره اجرای طرح دی ماه 1395 تا پایان تیرماه 1396 خواهد بود و وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه نظارت بر حسن ایفای تعهدات خودروسازان در زمینه رعایت مشخصات فنی، زمانبندی تحویل و همچنین حسن اجرای فرآیند اسقاط را بر عهده دارد.

شایان توجه است که سهم ایران خودرو در این طرح معادل 15 هزار دستگاه ( وانت آریسان دوگانه سوز و تندر پیکاپ) است.

ترتیبات اجرایی و گردش کار جایگزینی خودرو مطابق گردش کار و سامانه ستاد حمل و نقل و سخت و سامانه مربوط خواهد بود و ثبت نام از دارندگان وانت فرسوده از طریق اتحادیه صنفی صورت می گیرد.

ستاد حمل و نقل و سوخت کشور مسئولیت نظارت بر حسن اجرای طرح پس از ثبت درخواست در سامانه و تحقق اسقاط وانت بارهای فرسوده تا مرحله اعلام به بانک و تایید نهایی را بر عهده دارد.

میزان تسهیلات بانکی برای هر متقاضی (دارندگان وانت فرسوده) حداکثر معادل200 میلیون ریال با نرخ سود 16 درصد است و بازپرداخت در اقساط 48 ماهه(چهار سال) صورت می گیرد.

چگونگی تسویه و میزان تخفیف مورد عمل میان بانک پارسیان و ایران خودرو به موجب قراردادی خواهد بود که فی مابین خودروساز و بانک منعقد می شود.

اتحادیه حمل و نقل بار سبک، شرکت خودروساز، بانک پارسیان، ستاد حمل و نقل سوخت کشور موظف اند گزارش عملکرد جایگزینی وانت بارهای فرسوده را به صورت هفتگی برای سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نمایند.

مسئولیت کلیه پیگیری های مورد نیاز طرح از زمان ثبت نام تا تحویل وانت جایگزین با پلاک (ع) برعهده اتحادیه است و صدور پلاک (ع) توسط نیروی انتظامی منوط به اخذ نامه تاییدیه از اتحادیه است.

تعیین ذینفع گواهی اسقاط و محل استفاده آن به دو شیوه الف) استفاده گواهی اسقاط در شماره گذاری خودروهای وارداتی ب) استفاده گواهی اسقاط توسط خودروساز در این طرح انجام می شود.

تکمیل پرونده در سامانه نوسازی ( قبل از صدور پلاک) برای آن دسته متقاضیانی که شخصا نسبت به فروش گواهی اسقاط خودروی خود در مراکز اسقاط اقدام می نمایند، پس از تایید اصالت گواهی اسقاط صادره توسط نیروی انتظامی و اتحادیه صورت می پذیرد.

در شیوه اسقاط وانت فرسوده توسط خودروساز ، ارزش گواهی اسقاط صرفا متناسب با بند (4) تصویب نامه شماره  126653/ت49208ه  مورخ 1392/07/14 خواهد بود. (وانت یک تن و پایین تر معادل با 20 میلیون ریال و وانت یک تن و بالاتر معادل با 30 میلیون ریال )

کلیه تخلفات احتمالی اجرایی مراکز اسقاط در این طرح برابر ضوابط و مقررات از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت قابل پیگیری بوده و در صورت اثبات تخلف ستاد مذکور نسبت به تعلیق و یا لغو مجوز آن مرکز اقدام می نماید.

در این طرح، کلیه عوامل حق گرفتن هیچ گونه وجهی به جز قیمت خودرو جایگزین را در قبال کلیه مراحل اجرایی اسقاط خودرو فرسوده از متقاضیان را نخواهند داشت.

جدول زمان بندی طرح توسط شرکت ایران خودرو و با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان برنامه و بودجه اعلام می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]