اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951002205455517

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران:

مقاومت ها برای امحای کالای قاچاق باید شکسته شود

کد: 13951002205455517

https://goo.gl/YKxa4Z

، تهران , (اخبار رسمی): دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: مقاومتها در جهت امحای کالای قاچاق که ظرفیت صادرات ندارد باید شکسته شود.

مقاومت ها برای امحای کالای قاچاق باید شکسته شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، علی اکبر پوراحمدنژاد دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: گرچه دستگاه های عمل کننده در مبارزه با کالای قاچاق  از وحدت نظر در قول و عمل برخوردارند و پیگیر جدی مجازات متخلفان هستند اما متاسفانه دستگاه هایی که مسئول تعیین تکلیف کالای قاچاق هستند وحدت عمل را برای تعیین تکلیف کالای قاچاق قطعی براساس ضوابط قانونی که الان تعیین شده است ، هنوز کسب نکرده اند.

وی گفت: آئین نامه های قانون جدید مبارزه با کالا و ارز مشخص و عملیاتی شده است.

وی  افزود: متاسفانه انبارهای ما همچنان مملو از کالای قاچاق است در حالی که طبق قانون و آیین نامه های قانون جدید، عرضه کالای قاچاق در سطح کشور دیگر ممکن نیست.

پوراحمد نژاد افزود: بر این اساس کالای قاچاق یا باید صادر شود و در غیر این صورت حتما امحا شود.

وی با بیان اینکه مردم دنبال نتایج مشهود مبارزه با قاچاق هستند گفت: خوشبختانه در تعامل خوب با دستگاه ها به ویژه مراجع قضایی امسال، 530 تن کالای قاچاق کشف و اعمال قانون شد و به سمع و نظر مردم رسید.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: الان به واسطه ابلاغ آیین نامه های جدید و این موضوع که کالای قاچاق فقط صادر و امحا شود لازم است دستگاه های مسئول در عمل و اجرای این آیین نامه ها و تاکیدات مقامات و مسئولان نظام وحدت نظر داشته باشند تا این قانون محقق شود.

وی افزود: اگر کالایی بدون صاحب یا خارج از دامنه قاچاق ضبط شود عایدات آن به صندوق دولت واریز می شود اما در قاچاق چون تخلف اتفاق افتاده و نظم اقتصادی، آرامش اجتماعی و فضای روانی جامعه دچار تکدر شده است در آیین نامه ای که به تصویب رسیده و بارها مورد تاکید

مقام معظم رهبری قرار گرفته ، تاکید بر عدم عرضه کالای قاچاق در داخل کشور است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: بر این اساس از دستگاه های مرتبط با این امر خواهشمندیم کمک کنند که بتوانیم در خصوص نهایی کردن و بستن پرونده های قاچاق گام های موثرتری برداریم.

وی در پاسخ به این سوال که دستگاه هایی که در برابر امحای کالای قاچاق مقاومت می کنند آیا کار غیر قانونی و تخلف انجام می دهند یا خیر؟ پاسخ داد: بر تمام ما کارگزاران صرفا اجرای قانون تکلیف است و خارج از دایره اجرای قانون هیچ چیزی پذیرفته نیست.

پوراحمدنژاد با بیان اینکه قبلا روند کار اینگونه بوده که شاید مجال برای عرضه کالای قاچاق در فضای داخل مهیا می شده است گفت: اما در شرایط فعلی و قانون جدید این موضوع امکان پذیر نیست و دستگاه های ذیربط باید با این مولفه های قانونی کنار بیایند.

وی گفت: این دستگاه ها باید خود را با قانون وفق دهند، مقاومت نکنند و بدانند که دلسوزی نسبت به این مقوله اقتصادی موجب فسادهای بالاتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در 8 ماهه سال 95 با اجرای 9 طرح عملیاتی بزرگ، صدها گشت بازرسی و اعزام 1100 تیم عملیاتی باعث کاهش 17 درصدی ورودی کالای قاچاق به استان تهران شده است افزود: این امر باعث مصونیت بیشتر استان هایی که کالای قاچاق استان تهران در آنها بازتوزیع می شد شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]