با هدف حمایت از کودکان کار و خیابان اجرایی شد

افتتاح مرکز پرتو ویژه کودکان در منطقه 7 تهران

کد: 13951005206906015

https://goo.gl/9otrh3

، تهران , (اخبار رسمی): مرکز پرتو در منطقه 7 با هدف حمایت از کودکان کار و خیابان و کودکان بازمانده از تحصیل افتتاح شد.

افتتاح مرکز پرتو ویژه کودکان در منطقه 7 تهران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، این مراسم با حضور رضا قدیمی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، مظفر الوندی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، مجید ارجمندی معاون دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، احمد خاکی معاون اموراجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران و محمد رضا غلامی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه هفت برگزار شد.

در جریان این مراسم محمدرضا غلامی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 7گفت: به همت مرکز خدمات اجتماعی این منطقه و با مشارکت بنیاد روبان آبی، مرکز پرتو ویژه حمایت از کودکان کار و خیابان و کودکان بازمانده از تحصیل راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: مرکز پرتو طرح ساماندهی کودکان در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است که نسبت به ارائه خدمات پیشگیری، روان‌شناختی و توانمندسازی به کودکان آسیب دیده به ویژه کودکان کار و خیابان اقدام می کند.

معاون شهردار منطقه 7 با اشاره به اینکه در این مرکز علاوه بر آموزش‌های تحصیلی، کامپیوتر، زبان و خلاقیت نیز به کودکان آموزش داده می‌‌شود، یادآور شد:  در این مرکز  با ارایه مشاوره به خانواده هایی که کودکان آنها مورد آزار جسمی، جنسی، عاطفی و روانی قرار گرفته اند تلاش می کنیم در مسیر کمک به این کودکان گام برداریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت در زمینه پیشگیری از کودک آزاری، درمان روانی، اجتماعی و مشاوره کودکان، توان بخشی جسمی و  روانی و اجتماعی کودکان آزار دیده و انجام مداخلات مبتنی بر منزل جهت جلوگیری از تکرار کودک آزاری و مهیا کردن شرایط خانواده جهت بازگشت کودک به محیط خانواده بخشی از اهداف این مرکز است.

غلامی یادآور شد: توانمند سازی فردی، خانوادگی و اجتماعی کودکان آزار دیده، حمایت  و فعالیت در زمینه احقاق حقوق آنها براساس حقوق مندرج در پیمان نامه جهانی حقوق کودکان از دیگر اهدافی است که در این مرکز دنبال خواهد شد.

گفتنی است بنیاد روبان آبی (متکا) به عنوان یک بنیاد غیرانتفاعی،  غیر دولتی و غیر سیاسی فعالیت خود را  به صورت غیر رسمی از تاریخ یکم مهر ماه سال 92 در حوزه پیشگیری از کودک آزاری، درمان، توان بخشی، توانمند سازی و حمایت از کودکانی که مورد آزار جسمی، جنسی، عاطفی و روانی قرار گرفته اند، آغاز کرده است و شروع رسمی فعالیت این مرکز در منطقه 7 بوده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه