اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951005207105517

رئیس اتاق اصناف ایران خبر داد

آغاز نوسازی 15 هزار وانت بار فرسوده

کد: 13951005207105517

https://goo.gl/Srdw7M

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اتاق اصناف ایران از آغاز نوسازی 15 هزار وانت بار فرسوده در ناوگان حمل و نقل شهری خبر داد.

آغاز نوسازی 15 هزار وانت بار فرسوده

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی گفت: طی نشستی با حضور نمایندگانی از بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه وبودجه کشور، نماینده اتاق اصناف ایران، شرکت ایران خودرو، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و نیروی انتظامی (پلیس راهور) این جمع بندی حاصل شد که 15 هزار وانت فرسوده حمل و نقل عمومی مورد نوسازی قرار گیرند.

وی هزینه بالای سوخت و استهلاک در وانت بارهای فرسوده و همچنین تشدید آلودگی هوا را مورد اشاره قرار داد و در عین حال متذکر شد: متاسفانه موضوع نوسازی وانت بارهای فرسوده حوزه حمل و نقل شهری بسیار دیر عملیاتی شد.

فاضلی افزود: میزان تسهیلات بانکی برای هر متقاضی و دارنده وانت فرسوده حداکثر معادل200 میلیون ریال با نرخ بهره 16 درصد است و بازپرداخت در اقساط 48 ماهه صورت می گیرد.

رئیس اتاق اصناف ایران در عین حال تصریح کرد: نوسازی به وانت بارهای شهری و درون شهری محدود نمی شود و هدف این است که نوسازی در سایر ناوگان های حمل و نقل عمومی نیز انجام پذیرد.

وی همچنین این نکته را مورد تاکید قرار داد که هزینه قابل توجه سوخت و نرخ استهلاک خودروها باید مورد توجه قرار گیرد و افزود: مسئولیت کلیه پیگیری های مورد نیاز طرح از زمان ثبت نام تا تحویل وانت جایگزین با پلاک (ع) برعهده اتحادیه صنفی حمل و نقل بار سبک شهری است و صدور پلاک (ع) توسط نیروی انتظامی منوط به اخذ نامه تاییدیه از اتحادیه می باشد.

به گفته وی، دارندگان وانت بارهای فرسوده با مراجعه به اتحادیه صنفی و معرفی پلاک می توانند نسبت به جایگزینی خودروهای فرسوده خود اقدام کنند.

به گفته فاضلی، اگرچه براساس برآوردهای صورت گرفته، بیش از 30 هزار خودروی فرسوده وجود دارد اما هم اینک توان نوسازی 15 هزار وانت بار فرسوده از سوی ایران خودرو وجود دارد اما این برنامه تمامی ناوگان های حمل و نقل عمومی را در برخواهد گرفت.

محسن طاقدار رئیس اتحادیه حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری در مورد طرح جایگزینی 15 هزار وانت بار فرسوده ضمن اعلام این مطلب که برای اولین بار در کشور نوسازی 15 هزار وانت بار فرسوده بر عهده ی اتحادیه های کشوری واگذار شده است، گفت: اعضای صنف بار حمل و نقل بار سبک شهری سراسر کشور با مراجعه به مراکز اسقاط و اخذ گواهی مربوطه و تاییدیه اتحادیه صنفی به خودروساز معرفی می شوند.

وی در عین حال افزود: دارندگان وانت فرسوده که عضو اتحادیه حمل و نقل بار سبک شهری هم نیستند، با مراجعه به اتحادیه صنفی می توانند نسبت به جایگزینی خودروهای فرسوده خود اقدام نمایند.

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار سبک شهری نیز در مورد خودروی جایگزین وانت بار فرسوده نیز گفت: وانت آریسان دوگانه سوز و تندر ال نود به عنوان خودروی جایگزین وانت فرسوده در نظر گرفته شده است که اعضا می توانند با پرداخت 5 الی 10 میلیون تومان نسبت به نوسازی خودروی خود اقدام نمایند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر وجودِ معایب بسیار در خودروی آریسان گفت: معایب این خودرو برطرف شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

طاقدار به هزینه سوخت و استهلاک در خودروهای فرسوده اشاره کرد و در مورد ارزش گواهی اسقاط وانت های یک تن و پایین تر و وانت بار بالاتر از یک تن نیز اظهار داشت: وانت بار یک تن و پایین تر که وانت بار مزدا و پیکان را در برمی گیرد، با ارائه گواهی اسقاط مشمول 20 میلیون ریال تخفیف و وانت یک تن و بالاتر نیز مشمول  30 میلیون ریال تخفیف می شوند.

به گفته وی، تکمیل پرونده در سامانه نوسازی ( قبل از صدور پلاک) برای آن دسته متقاضیانی که شخصا نسبت به فروش گواهی اسقاط خودروی خود در مراکز اسقاط اقدام می نمایند، پس از تایید اصالت گواهی اسقاط صادره توسط نیروی انتظامی و اتحادیه صورت می پذیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]