اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951005207295464

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده ایران خبر داد

طلب 370 میلیارد تومانی دامداران از قصاب‌ها

کد: 13951005207295464

https://goo.gl/fDJUrZ

، تهران , (اخبار رسمی): نماینده بخش خصوصی توزیع‌کنندگان دام زنده، از بدهی قصاب‌ها به دامداران خبر داد.

طلب 370 میلیارد تومانی دامداران از قصاب‌ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، منصور پوریان رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده ایران با اعلام این خبر گفت: از عید قربان تاکنون، بسیاری از چک‌های صادر شده از طرف قصاب‌ها به دامداران، پاس نشده و پرورش‌دهندگان، بیش از 370 میلیارد تومان از قصاب‌ها طلب دارند.

وی  با اشاره به اینکه دامداران تا امروز نتوانسته‌اند به حق خود برسند، افزود: بی‌شک آنها پرورش‌دهنده دام سبک بوده و این کم‌لطفی هم یکی دیگر از مواردی است که دامداران را از نظر اقتصادی در مضیقه قرار داده است.

وی معتقد است: در گذشته خریدار، تعیین‌کننده قیمت و نحوه پرداخت پول به پرورش‌دهنده بود، اما امروز این شرایط در حال تغییر است و دامدار تا حدودی در نقل و انتقال دستمزد خود، نقش ایفا می‌کند. این در حالی است که شبکه توزیع، به‌دلیل ناهماهنگی‌ها و فشارهایی که به دامدار وارد می‌کند، کاری کرد که قیمت گوشت در ماه‌های اخیر، سیر صعودی به خود بگیرد؛ بنابراین به‌صورت غیرمستقیم، قصد دارند از اقتصادی شدن این حرفه جلوگیری کنند.

تعداد رئوس در نظر گرفته شده برای دی‌ماه

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام زنده ایران درباره نحوه تأمین دام زنده در ماه جاری، عنوان کرد: 350 هزار رأس گوسفند برای کشتار داخلی در نظر گرفته شده که 50 هزار رأس آن بز و 60 هزار رأس نیز میش است. این در حالی است که طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است تنها 200 هزار رأس گوساله در این ماه کشتار شود.

پوریان با اشاره به کاهش صادرات دام در ماه‌های اخیر ادامه داد: در دام سنگین به دلیل نبود بازار، هیچ صادراتی نداریم، اما به‌نظر می‌رسد، این صادرات برای دام سبک در دی‌ماه به کمتر از 70 هزار رأس برسد.

به گفته وی، قیمت نقد دام سبک در دامداری، 13 هزار تومان و دام سنگین 12 هزار و 500 برای هر کیلوگرم خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]