قدیمی اعلام کرد

پذیرش روزانه 6 هزارکارتن خواب درمددسراهای شهرداری

کد: 13951011211136015

https://goo.gl/sQ6n4s

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: در مددسراهای شهرداری تهران روزانه ۶ هزار کارتن‌خواب و معتاد در فصل زمستان پذیرش می‌شوند که خدمات بهداشتی، درمانی و مشاوره‌ای دریافت می‌کنند و هیچ دستگاه ذیربطی نیز به ما کمک نمی‌کند.

پذیرش روزانه 6 هزارکارتن خواب درمددسراهای شهرداری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تعدادی از مسئولان شهری به همراه جمعی از اصحاب رسانه شب گذشته برای سرکشی از مددسراهای  تحت پوشش سازمان خدمات اجتماعی  که ویژه طرح جمع‌آوری و اسکان کارتن‌خواب‌هاست، بازدید کردند.

رضا قدیمی مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در حاشیه این بازدید گفت: مددسرای خاوران بزرگترین مددسرای شهر تهران است که مأموران شهرداری تهران براساس گشت‌ها و پیام‌های مردم به سامانه 137 نسبت به جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و معتادین اقدام و به مراکز مختلف منتقل می‌کنند.

وی یادآور شد: بخشی از معتادین و کارتن‌خواب‌ها تمایل ندارند به مددسرا بیایند و در حقیقت تابع قوانین خود هستند، بنابراین برای حفظ شأن و انسانیت این افراد اتوبوس‌هایی را برای اولین بار در نظر گرفته شده که در آن اتوبوس‌ها می‌توانند یک تخته پتو و یک وعده غذای گرم دریافت کنند.

قدیمی افزود: بحث انتقال به گرمخانه‌ها، اجباری نیست بلکه موضوعی اختیاری است اما با توجه به فصل زمستان و برودت سرما تاکنون 1037 نفر پذیرش شده‌اند در حالی که ظرفیت مددسرای خاوران 600 تخت است به همین دلیل بخشی از آنها بر روی زمین می‌خوابند یا به اصطلاح " کف خواب " هستند  .

وی بیان داشت: وقتی که این افراد جمع‌آوری و به مددسرا منتقل می‌شوند در ابتدای امر برای آنها حمام و رختکن در نظر گرفته شده و غذای گرم میل می‌کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران یادآور شد: در حال حاضر در شهر تهران 19 مددسرا داریم که 6 هزار نفر از معتادین و کارتن‌خواب‌های تهران را در خود جای داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه 80 درصد کارتن‌خواب‌ها در تهران، شهرستانی هستند، گفت: 20درصد از این کارتن‌خواب‌ها که اکثراً معتاد هستند تمایل به ترک اعتیاد دارند.

قدیمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تعداد کارتن‌خواب در شهر تهران وجود دارد، گفت: براساس ظرفیت پذیرشی این مددسراها 6 هزار نفر در مراکز ما شناسایی شده‌اند، ولی قطعاً تعداد پذیرش شده از این عدد بیشتر است.

وی درباره همکاری دیگر دستگاه‌های ذیربط در حوزه کارتن‌خواب‌ها و معتادین متجاهر گفت: بهزیستی و دستگاه‌های ذیربط به شهرداری کمکی نمی‌کنند و صددرصد کار با شهرداری تهران است اما با این حال دست یاری و کمک به سوی همه ارگان‌های ذیربط دراز می‌کنم.

قدیمی یادآور شد: به طور متوسط در هفته 30 میلیون تومان هزینه درمان کارتن‌خواب‌ها و معتادین می‌شود.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در پایان تصریح کرد: شهروندان می توانند به منظور کمک به کارتن خواب ها برای اهدای اجناسی مانند پتو، لباس گرم و مواد غذایی به این افراد با شماره تلفن4379 تماس بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه