اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951012211516119

اندروید تینگز برای اینترنت اشیا عرضه شد

۱۰ نکته در مورد سیستم‌عامل جدید گوگل

کد: 13951012211516119

https://goo.gl/uX8kKu

، تهران , (اخبار رسمی): گوگل به‌تازگی یک سیستم‌عامل اندرویدی جدید را به نام Android Things، برای دستگاه‌های اینترنت اشیا عرضه کرده است. این نرم‌افزار به همراه پلتفرم ارتباطی Weave نقش مهمی در استراتژی اینترنت اشیا گوگل بازی خواهد کرد.

اندروید تینگز

اندروید تینگز تازه‌ترین اقدام گوگل برای کشاندن پای دستگاه‌ها به سرویس کلاود این شرکت است

به گزارش روابط عمومی آی او تی تی، سیستم‌عامل جدید Android Things، بازار تجهیزات هوشمند را رونق خواهد داد. مایکروسافت، نسخه IOT ویندوز ۱۰ را به علاقه‌مندان و تولیدکنندگان OEM عرضه کرده و آمازون هم باوجوداینکه سیستم‌عاملی برای دستگاه‌ها ندارد، اما سرویس محاسباتی AWS Lambada را در اختیار توسعه‌دهندگان IOT گذاشته است. AWS در همکاری با تولیدکنندگان تجهیزات، نسخه‌ای از AWS Lambada را با عنوان “گرین گرس” برای نصب بر دستگاه‌های اینترنت اشیا و هاب‌ها عرضه می‌کند.

عرضه‌کنندگان اصلی سرویس‌های کلاود – یعنی آمازون، گوگل و مایکروسافت – با تکیه بر استراتژی اینترنت اشیا راه را برای سرویس‌های ابری خود باز می‌کنند.

اندروید تینگز تازه‌ترین اقدام گوگل برای کشاندن پای دستگاه‌ها به سرویس کلاود این شرکت است.

۱۰ نکته که باید در مورد اندروید تینگز بدانید

1-  Android Things نسخه بازطراحی‌شده سیستم‌عامل Google Brillo است که در سال ۲۰۱۵ توسط گوگل معرفی شد. اگرچه جان‌مایه سیستم‌عامل Google Brillo همان اندروید بود اما نحوه توسعه و پیاده‌سازی آن کاملاً با نسخه‌های عادی اندروید تفاوت داشت.

2- سیستم‌عامل Brillo از C++ استفاده می‌کرد درحالی‌که هدف اصلی Android Thing، تمامی توسعه‌دهندگان جاوا است؛ چه درزمینهٔ توسعه نرم‌افزارهای موبایل تجربه داشته باشند و چه نه.

3- توسعه‌دهندگان با استفاده از این ابزار می‌توانند به سراغ دستگاه‌های IOT بروند. “اندروید استودیو”، این IDE محبوب اندرویدی نیز، توسعه اینترنت اشیا تحت اندروید تینگز را پشتیبانی می‌کند. چرخه تولید و توسعه اپلیکیشن این پلتفرم تا حدودی مانند توسعه نرم‌افزار موبایل است.

4- سیستم‌عامل اندروید تینگز بخشی از SDK اصلی اندروید را پشتیبانی می‌کند، اما آن دسته از رابط‌های برنامه‌نویسی (API ) که به اطلاعات کاربر یا احراز هویت نیاز دارند مانند AdMob، Maps، Searchو Sign-In ، پشتیبانی نمی‌شوند.

5- درست مانند به‌روزرسانی‌های OTA گوشی‌های اندروید، اینجا هم توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و اپلیکیشن ها را به همان ترتیب به انجام رسانند.

6- گوگل توصیه می‌کند برای توسعه و ساخت نمونه‌های اولیه از Raspberry Pi3، Intel Edison و NXP Pico استفاده شود. البته با عرضه عمومی سیستم‌عامل اندروید تینگز ، دستگاه‌های بیشتری به این فهرست اضافه خواهند شد.

7- سرویس‌ها و اجزای پلتفرم ابری گوگل ازجمله Firebase به‌سادگی با اندروید تینگز ادغام می‌شوند. بنابراین توسعه‌دهندگان می‌توانند برای ذخیره‌سازی اطلاعات، پیام‌رسانی و مدیریت شرایط از سرویس‌های مختلف ابری بهره ببرند.

8- سیستم‌عامل اندروید تینگز با پلتفرم ارتباطی weave عجین است. Weave Server یک سرویس ابری است که مسئولیت ثبت دستگاه‌ها، توزیع فرمان، ذخیره حالت‌ها و یکپارچه‌سازی با سرویس‌های گوگل از قبیل دستیار گوگل را بر عهده دارد. جهت برقراری ارتباطات داخلی و از راه دور، Weave SDK در دستگاه‌ها تعبیه خواهد شد.

9- پروتکل Nest Weave که در دستگاه‌های Nest مورداستفاده قرار می‌گیرد، بخشی از سرویس Weave خواهد بود. هر دو این پروتکل‌ها مبتنی بر پروتکل شبکه Threadهستند، که در اصل برای ایجاد شبکه‌های مش وایرلس لوکال طراحی‌شده است.

10-  Weave یک پروتکل مستقل بوده که چه با اندروید تینگز و چه بدون آن قابل‌استفاده است و جایگزینی برای بلوتوث هوشمند، زیگبی و Z-Wave به‌حساب می‌آید.

منبع: iott.ir مرجع اینترنت اشیا در ایران

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی‌اوتی‌تی iott

آی‌اوتی‌تی(iott.ir) جامع‌ترین مرجع اینترنت اشیاء در ایران،دریچه‌ای است رو به دنیای فناوری‌های نوین. آی‌اوتی‌تی بر آن است تا دانش و تکنولوژی روز را با مخاطب سهیم شده و سهمی در رشد و توسعه آن داشته باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]