اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951013213005648

واعظی درششمین همایش سالیانه بانکداری الکترونیک عنوان کرد

شبکه ملی اطلاعات درخدمت بانکداری الکترونیک

کد: 13951013213005648

https://goo.gl/fS8QVv

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه شبکه ملی اطلاعات درخدمت بانکداری الکترونیک است افزود :اطمینان می دهم زیرساخت های بانکداری الکترونیک فراهم است.

شبکه ملی اطلاعات درخدمت بانکداری الکترونیک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ششمین همایش سالیانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با اشاره به اینکه در سومین همایش بانکداری الکترونیک قول داده بودیم یک تا دوسال آینده زیر ساخت مورد نیاز شبکه ی بانکی را فراهم کنیم ، افزود : با راه اندازه ی دولت الکترونیک چاره ای غیر از  بانکداری الکترونیکی نداریم و باید بانکداری الکترونیک همپای تحولات به روز شود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم یک دولت توسعه ای است  ، تاکید کرد : در این دولت هدف گذاری فقط در اقتصاد نیست و همه ی بخش ها مانند بخش های اجتماعی و فرهنگی، در حوزه ی دسترسی آزاد به اطلاعات و شفاف سازی باید متوازن با هم رشد داشته باشند .
واعظی تصریح کرد: اگر ICT در خدمت همه ی حوزه ها باشد سرعت عمل خوبی ایجاد می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تحولات حوزه ICT در دنیا ادامه داد: در حال حاضر کاربران اینترنت در دنیا از 3.5 میلیارد نفر عبور کرده و ضریب نفوذ باند پهن سیار،به 50درصد رسید و 7 میلیارد نفر در دنیا مشترک تلفن همراه هستند که این نشان از تحولات بسیار سریع در دنیا دارد .
وی با بیان اینکه در گذشته ما هر شش ماه شاهد تحولی در حوزه ی سخت افزاری این حوزه بوده ایم ، افزود : اما با رشد حوزه ی نرم افزاری، این حوزه،  فضای جهان را تحت تاثیر قرار داده و همه ای اینها در بخش خدمات، آثار خود را نشان می دهد.
واعظی گردش مالی موبایل پی منت  در سال 2015 را 450 میلیارد دلار در دنیا اعلام کرد و اظهار داشت : طبق پیش بینهای انجام شده  در سال 2019 این مبلغ از 1000 میلیارد دلار نیز بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه در کشورهای صنعتی و پیشرفته تحولاتی اتفاق می افتد که اگر به استقبال آن نرویم این تحولات خود را به ما تحمیل می کنند بنابراین ضرورت تحولات جدید در عرصه بانکداری الکترونیک احساس می شود. 
 این مقام مسوول یادآورشد:شبکه ملی اطلاعات و  دولت الکترونیک درخدمت بانکداری الکترونیک است.
واعظی تصریح کرد : اطمینان می دهم ازنظر زیرساخت، امنیت وسرعت دسترسی، برای گسترش بانکداری الکترونیک، مشکلی نباشد.

وی با اشاره به اینکه در آمد ICT  در دنیا در 2019  به 4400 هزار میلیارد یورو می رسد ، تاکید کرد : در حال حاضر درایران نسل 3 و4 تلفن همراه را داریم در صورتی که در سال 2018 یا 2020 با آمدن نسل 5 تلفن همراه باید آنچه در نسل 4 تلفن همراه وجود دارد به 10 برابر برسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه افزود : بوسیله اینترنت اشیاء در سال 2025 بین 50 میلیارد تا 100 میلیارد انسان و اشیاء به اینترنت متصل  می شوند و همچنین پدیده هایی مانند داده های عظیم ، پردازش ابری و چاپ سه بعدی  را داریم.

وی به سرمایه گذاری 12 هزار میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت و دسترسی در 3 سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت : از این مبلغ 4 هزار میلیارد تومان توسط دولت و 8 هزار میلیارد تومان نیز در بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است .

واعظی تصریح کرد : در برنامه ششم توسعه سرمایه گذاری 60 هزار میلیارد تومانی در بخش ICT  پیش بینی شده است که 20 هزار میلیارد تومان در بخش دولتی و 40 هزار میلیارد تومان نیز در بخش خصوصی و 50 هزار میلیارد تومان نیز در صنایع مرتبط با ICT    سرمایه گذاری می شود.

وی به ایجاد دسترسی های مورد استفاده برای بانکداری الکترونیکی توسط وزارت ارتباطات اشاره کرد و افزود : در حال حاضر در 700 شهر نسل 3 و در 350 شهر نسل 4 تلفن همراه راه اندازی شده و پهنای باند داخل کشور از 624 گیگا بیت به 4 هزار گیگا بیت افزایش یافته است که این میزان تا پایان سال به 10 هزار گیگا بیت افزایش پیدا می کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  با اشاره به توسعه شبکه ملی اطلاعات و باند پهن کشور، تاکید داشت : با توسعه شبکه زیرساخت رشد اقتصادی ، ایجاد اشتغال ، رشد بهره وری  و افزایش کار آفرینی  ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه امروز بانکداری الکترونیکی در ایران کهنه است ، تصریح کرد : بانکداری الکترونیکی ایجاد شده در ایران زمانی در منطقه پیشرو بود ولی در حال حاضر به خاطر احتیاط های رگولاتوری بانک ، کمی از بانکداری الکترونیکی به روز عقب افتاده است.

واعظی ادامه داد : البته با جلساتی که با مسولان بانک مرکزی داشته ایم یک همسویی در این زمینه وجوددارد اما در بخش های کارشناسی و بوروکراسی این مباحث متوقف شده است که باید به سرعت به سرانجام برسد.

وی به تحولات در نسل 3 و 4 تلفن همراه اشاره کرد  و با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 40 میلیون نفر در ایران تلفن هوشمند دارند ، افزود : هر تلفن هوشمند می تواند در نقش کارت بانکی قرار گیرد و لازم است رگولاتوری ICT  و رگولاتوری بانک با ارتباط نزدیکتر با هم بتوانند در عرصه تحولات الکترونیکی گام های مثبتی بردارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  با اشاره به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و توسعه پهنای باند کشور ، تصریح کرد : همه امکانات زیرساختی آماده یک تحول اساسی در این حوزه است و با توجه به عقب ماندگی که در این بخش داریم نیاز است با یک تحول جدی در حوزه بانکداری الکترونیک تسهیلات بهتری را برای مردم فراهم کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نظر به تحول چشمگیر علوم و فنون مرتبط با صنایع الکترونیک ، مخابرات ، ارتباطات رادیوئی و رایانه‎ای و نقش مهم و مؤثر خدمات پستی ، مخابراتی ، پست‎بانک و سنجش از دور ، درامور فرهنگی و اقتصادی ، تعمیق علایق و پیوستگی بین جوامع انسانی ، تحول نظام اداری ، کاهش مسافرتهای غیرضرور، حفظ محیط زیست و تشخیص منابع زمینی ، هواشناسی، اقیانوس‎شناسی در برنامه‎ریزی توسعه و لزوم تدوین و تعیین وظایف و اختیارات قانونی برای دستگاه متولی نظارت بر عرضه خدمات مذکور و هماهنگ کردن نام و عنوان این دستگاه، متناسب با ضرورتها ونیازهای زمان ، قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری در چاچوب سیاستهای کلی نظام به شرح ذیل تدوین می‎شود : ماده 2- بمنظور اعمال حاکمیت بر طیف فرکانس و حفاظت از حقوق رادیوئی کشور درسطح منطقه و بین‎الملل و تمرکز امور سیاستگذاری ، تدوین ضوابط و استانداردها و نظارت بر حسن اجرای آنها در بخشهای مختلف ارتباطات پستی و مخابراتی نظیر خدمات جدید و متعارف پستی ، مخابراتی ، مخابرات فضائی ، ارتباطات رادیوئی ، انتقال داده‎ها ، انتقال صدا و تصویر ، سنجش از دور ، ارتباطات رایانه‎ی و ایجاد بستر مناسب برای اطلاع‎رسانی و آمایش و پردازش اطلاعات و روشهای دورسنجی و پشتیبانی آنها و همچنین سیاستگذاری ، در زمینه توسعه امکانات و خدمات ارتباطی مذکور ، هماهنگ با آخرین پیشرفتهای علمی ، تجربی و فنّاوری اطلاعات درجهان ، بموجب این قانون نام وزارت پست و تلگراف وتلفن ، به وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تغییر می‎یابدو کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیتهای وزیر و وزارت پست وتلگراف وتلفن به وزیر و وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تفویض می‎شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]