اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951014214015617

قشم جزیره ای برای نفس کشیدن

کد: 13951014214015617

https://goo.gl/W4Ksrj

، تهران , (اخبار رسمی): این روزها هوای بسیاری از شهرهای کشورمان در وضعیت قرمز و اضطرار قرار دارد و صدای آژیر آمبولانس ها خبر از سختی نفس کشیدن در شهرهای آلوده دارد و در چنین شرایطی سفر به جزیره قشم برای راحت نفس کشیدن به اندازه ای اهمیت دارد که بی توجهی به آن همانند دست گذاشتن روی زنگ خطر و به صدا در آوردن آن است.

قشم جزیره ای برای نفس کشیدن

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن - دی اکسید گوگرد - ترکیبات نیتروژن - ازن و ذرات معلق را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف می باشند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را بصورت کیفی در پنج سطح خوب - سالم  - ناسالم - بسیار ناسالم  و خطرناک نمایش میدهد. جدول(1) تقسیم بندی وضعیت آلودگی هوا را براساس شاخص PSI نشان داده است.

سلامت و آلودگی هوا بر اساس یک جدول مشخص شده که شاخص آلودگی هوا بین صفر تا 50 را وضعیت خوب و سبز نامگذاری کرده اند و به ترتیب psi  51 تا 100 معنا و مفهوم وضعیت سالم یا زرد دارد و شاخص 101 تا 200 به عنوان وضعیت ناسالم و نارنجی و در نهایت psi بین 200 تا 300 به عنوان وضعیت بسیار ناسالم و با رنگ قرمز مشخص شده است.
متاسفانه بسیاری از شهرهای بزرگ کشورمان به دفعات در طول سال و به ویژه در فصل زمستان وضعیت های نارنجی و قرمز (نا سالم و بسیار ناسالم) را تجربه می کنند.
چند روزی است مردم بسیاری از شهرهای کشورمان در حسرت دیدن آسمان آبی اند، تعطیلی مدارس و پیش دبستانی ها، اجرای زوج و فرد خودروها از در منازل و تعطیلی چند ساعته ادارات راهکارهای موقتی هستند که راه حل اساسی و درمان کننده محسوب نمی شود.
سفر در فصل سرد زمستان به مناطق خوش آب و هوای کشورمان همچون جزیره قشم به ویژه برای ساکنان پایتخت و چند شهر دیگر همانند کرج، اراک، اهواز و ... که در طول سال شاید تنها دو تا سه ماه هوای سالم استنشاق نمی کنند بسیار ضروری به نظر می رسد.
جزیره قشم در طول سال و به ویژه در نیمه دوم از شرایط آب و هوایی کاملا بهاری، سالم و پاک برای نفس کشیدن، تفریح، ورزش و زندگی برخوردار است و مردم این منطقه می توانند میزبانان مهربان و خوبی برای مسافران زمستانی از نقاط مختلف ایران باشند.
مسافران قشم در سفر به این منطقه جنوبی می توانند علاوه بر استفاده از هوایی پاک، سالم و آسمان کاملا آبی این جزیره از ورزش های آبی شامل غواصی، پاراگلایدر، کایت بورد، جت اسکی و شنا در دریا هم استفاده کنند.
جزایر ناز، جنگل دریایی حرا، خلیج دلفین های بازیگوش هنگام، دره ستاره ها، تنگه چاهکوه، دره تندیس ها، چاه های تلا و بادگیرهای منحصر به فرد بندر تاریخی لافت، طیف وسیعی از خاک های رنگی هرمز، ماسه های طلایی، آهوان جبیر در هنگام و هرمز، قلاع پرتغالی ها در قشم و هرمز و دهها اثر طبیعی و تاریخی دیگر هم از دیگر ظرفیت های مهم حوزه گردشگری قشم است که تماشای آنها برای مسافران به ویژه آنانی که برای نخستین بار به این جزیره سفر می کنند خاطره انگیز خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

گردشگری و میراث فرهنگی | محیط زیست