اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951118232775617

رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد

قشم مرکز اتاق های بازرگانی کشور در مراودات خارجی

کد: 13951118232775617

https://goo.gl/O1kE5p

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس اتاق بازرگانی ایران از منطقه آزاد قشم به عنوان یک مرکز مهم تجارت در راستای اهداف اتاق های بازرگانی سراسر کشور در مراودات خارجی نام برد.

قشم مرکز اتاق های بازرگانی کشور در مراودات خارجی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، غلامحسین شافعی در حاشیه عملیات کلنگ زنی، گفت: با تدبیر نماینده عالی دولت در منطقه آزاد قشم برای نخستین بار در کشور، ساختمان اتاق های بازرگانی سراسر ایران در جزیره قشم راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست ترسیم شده مناطق آزاد در زمینه اجرای توسعه پایدار اقتصادی، ایجاد اتاق های بازرگانی ایران در این منطقه می تواند نقش قشم را به عنوان پل ارتباطی داخل و خارج کشور در روابط اقتصادی خارجی پررنگ تر کند.
به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران از منطقه آزاد قشم، ابتکار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه ایجاد ساختمان نمایندگی اتاق های بازرگانی سراسر کشور در قشم، به ویژه در شرایط پسا برجام و فضای مناسبی که در روابط اقتصادی خارجی برای کشورمان پدید آمده می تواند موقعیت این منطقه را در فرآیندهای تجاری و اقتصادی بیش از پیش تقویت کند.
وی اظهار کرد: رئیسان اتاق های بازرگانی سراسر کشور در حقیقت قشم را به عنوان یک مرکز و نقطه آغاز برای فعالیت در روابط خارجی خود انتخاب کرده اند و پیش بینی می شود با استفاده از تسهیلات قوانین و مقررات مربوط به منطقه آزاد قشم بتوان فناوری روز دنیا را از طریق این منطقه به نقاط مختلف کشور منتقل کرد.
شافعی اظهارامیدواری کرد: بخش خصوصی امیدوار است بتواند در کنار اقدامات بسیار ارزشمند دولت تدبیر و امید و فراهم کردن شرایط مراوده با کشورهای مختلف جهان، از قشم رهاوردهای قابل توجهی را برای شکوفایی اقتصاد ایران جذب کند.
بنا به این گزارش، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در راس هیاتی متشکل از دبیرکل اتاق بازرگانی ایران، معاونت امور استان ها به همراه 36 رئیس اتاق بازرگانی سراسر کشور از روز گذشته با هدف شرکت در آئین کلنگ زنی نخستین ساختمان دفاتر اتاق های بازرگانی ایران در منطقه آزاد قشم وارد این جزیره در جنوب کشور شدند.
مراسم کلنگ زنی این ساختمان ساعت 12 روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه  در زمین مجاورمرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]