اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951029222955617

با بارگیری کانتینری به جای بار سنتی محقق شد

کاهش هزینه های تخلیه کالا در قشم

کد: 13951029222955617

https://goo.gl/Ktdlvr

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم گفت: انتقال کالای کانتینری به جای روش های بار سنتی و فله ای از اقدامات جدید تجار و بازرگانان در این منطقه است .

کاهش هزینه های تخلیه کالا در قشم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، هرمز امیری افزود: تغییر رویه انتقال بار از مبدا به مقصد اسکله بهمن قشم موجب کاهش هزینه های تخلیه و سرعت تحویل کالا به تجار و بازرگانان شده است.

وی ادامه داد: تخلیه ۱۰ کانتینر بار در یک شناور چوبی به حدود ۱۴ ساعت کاری زمان نیاز دارد که این میزان زمان در شرایط بار کانتینری به ۵ ساعت کاهش می یابد.
به گفته مدیر کل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم، ورود بار کانتینری در ۹ ماه گذشته از سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال 94 از نظر تعداد و تناژ ۵۰ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: تخلیه بار شناورهای چوبی (لنج) بسیار سخت تر و زمانبرتر از کالای کانتینری می باشد و این موضوع یکی از مهمترین دلایل علاقمندی تجار و بازرگانان به انتقال کالاهای خود به صورت ترانزیت و کانتینری شده است.
امیری بیان کرد: هم اکنون زمان انتظار پهلوگیری شناورها در اسکله بهمن برای تخلیه و بارگیری کالا از ۴۸ ساعت به کمتر از ۲۴ ساعت کاهش یافته است.
وی از افزایش نیروی انسانی، افزایش تجهیزات و همکاری مناسب شرکت تخلیه و بارگیری به عنوان مهمترین عوامل سرعت دهی در تخلیه بار تجار و بازرگانان در اسکله بهمن قشم نام برد.
امیری افزود: هم اکنون در هر مرحله تخلیه و بارگیری امکان پهلوگیری برای پنج شناور چوبی و یک شناور فلزی در اسکله بهمن قشم فراهم است و با اتمام فاز اول طرح توسعه در این اسکله، شرایط  پهلوگیری همزمان ۱۰ شناور چوبی و فلزی فراهم می شود.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب کشور واقع شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد قشم

جزیره قشم، واقع در تنگه هرمز، از وضعیت خاص بین خلیج فارس و اقیانوس هند بهره می برد. مرز آبراهی تمامی کشورهای حاشیه ( ایران، عراق، کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عمان) تقریبا از سواحل جنوبی آن عبور می کند و تمام ترافیک هوائی شرق و غرب از فراز آسمان قشم می گذرد. جزیره با تمام خصوصیاتش، دریچه ای است به خلیج فارس. بنابراین قشم بر بلندای کانالی ایستاده است که حجم وسیعی از نفت و گاز جهان همیشه و برای 100 سال آینده، از آنجا منتقل می شود. همین موقعیت خاص است که قشم را از سایر جزیره های خلیج فارس متمایز می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان