اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951015214405464

مدیرکل شیلات هرمزگان خبر داد

محدودیت عرضه آبزیان به بازارهای غیررسمی

کد: 13951015214405464

https://goo.gl/9hw0yj

، تهران , (اخبار رسمی): برای رعایت بهداشت در سطح شهر بندرعباس می‌بایست عرضه آبزیان به بازارهای غیررسمی موجود در شهر محدود شود.

محدودیت عرضه آبزیان به بازارهای غیررسمی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات ایران ، پرویز محبی مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: استان هرمزگان بیشترین میزان صید، بیشترین تعداد شناور و بیشترین تعداد جامعه بهره‌بردار را در حوزه شیلات دارد.

وی افزود: در طول سال‌های اخیر در زمینه آبزی‌پروری در قفس نیز اقدامات بسیار خوبی در هرمزگان صورت گرفته به طوری که موافقت اصولی تولید 80 هزار تن ماهی در قفس صادر شده که امسال از مرز 7 هزار تن برداشت از سطح قفس‌های موجود در آب‌های استان عبور خواهیم کرد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه میزان تولید میگوی پرورشی از سطح مزارع استان هرمزگان از 3 هزار تن در سه سال قبل به بیش از 10 هزار تن در سال جاری رسیده است، عنوان کرد: در حوزه تولید ماهی در آب‌های شیرین استان نیز موفق به تولید محدود ماهی خاویاری در قالب طرحی آزمایشی شده‌ایم که آن را در سال آینده ادامه خواهیم داد.

محبی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های ما در زمینه عرضه محصولات شیلاتی، سلامت مردم در زمان استفاده است و اصرار داریم تا عرضه ماهی و آبزیان به بازارهای غیررسمی سطح شهرها محدود شود.

وی گفت: ما در شهر بندرعباس شاهد تجمع فعالیت‌های مرتبط با حوزه صیادی در مجاورت بنادر صیادی هستیم و از 290 شناور رسمی مجوزدار تنها 20 شناور متعلق به منطقه خواجه‌عطا است و بیش از 200 شناور در این منطقه به طور غیرمجاز فعالیت می‌کنند که گاها با عبور از عرض بلوار ساحلی باعث تصادف در این منطقه می‌شوند.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: شیلات متولی مدیریت یا عرضه غیرمجاز محصولات شیلاتی نیست اما در زمینه ساماندهی عرضه در مراکز بهداشتی آماده همکاری هستیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]