راه اندازی مرکزطراحی مد و لباس ایرانی درقلب پایتخت

کد: 13951015214646015

https://goo.gl/Xj8AyV

، تهران , (اخبار رسمی): قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از ایجاد مرکز طراحی مد و لباس اسلامی ایرانی در قلب پایتخت در راستای توجه به تولید ملی، سلامت جامعه، ایجاد اشتغال در محلات و فرهنگ سازی سبک پوشش اسلامی ایرانی برای خانواده های تهرانی خبر داد.

راه اندازی مرکزطراحی مد و لباس ایرانی درقلب پایتخت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، شصت وپنجمین نشست کمیسیون حجاب و عفاف شهرداری تهران به ریاست علی محمد نائینی مشاور شهردار و قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌ جمهوری، الهه عطائی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، مدیران کل ادارات و جمعی از نمایندگان مناطق، سازمانها و شرکت های تابعه شهرداری در سالن کنفرانس ساختمان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

در این نشست، گزارش کار ویژه عفاف و حجاب منطقه 7 با عنوان «ایجاد مرکز مد و لباس و ارائه طرح برای الگوسازی در دیگر مناطق» توسط معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه هفت ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به مد و لباس به عنوان یکی از مصادیق مهم صنعت فرهنگی در توسعه کشورها، مطرح شد که برای ایجاد مرکز مد و لباس در منطقه هفت اقدامات اساسی برای طراحی فضا برای مکان پروژه، سایت و پورتال جامع، تجهیز مراکز مد و لباس، شناسایی و جذب تیم تخصصی و مشاوره اجرایی طرح، فراخوان طرح و طراحی پیوست تبلیغاتی، برگزاری نمایشگاه های فصلی و دوره ای، برپایی کارگاه های آموزشی مرتبط با مد و پوشش اسلامی ایرانی (طراحی معطوف به بازار)، تشکیل کارگروه مد و لباس و انجام اقدامات مرتبط با مد و لباس شهرداری تهران صورت می گیرد.

بر اساس این طرح عنوان شد ضمن تلاش برای تجاری سازی طرح های منتخب مد و پوشش اسلامی ایرانی تسنیم، انتظار می رود ظرف یک سال حداقل 50 اثر به مرحله تولید انبوه برسد و کارگروهی نیز برای رصد طرح و سایر طرح های مرتبط شکل گیرد.

همچنین تاکنون اقداماتی چون تشکیل جلسات با تولیدکننده ها، طراحی پلان فضا، انتخاب و هماهنگی اعضای کارگروه، شناسایی بازاریاب های فعال در حوزه مد و لباس، آموزش بازاریابان منتخب، با حمایت معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 7 شهرداری تهران انجام شده است.

 

تولید بهترین محصولات فرهنگی بدون تناسب با میل بازار و فروش اثرگذار نیست

در این نشست علی محمد نائینی مشاور شهردار تهران و قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به فرآیند تشکیل کمیسیون حجاب و عفاف شهرداری تهران اظهار داشت: شهرداری تهران در چارچوب موضوعات 10گانه ای که کمیته صیانت وزارت کشور در خصوص عفاف و حجاب ابلاغ کرده و همچنین بر اساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی به موضوع عفاف و حجاب ورود پیدا کرده و خوشبختانه نشست های این حوزه نیز آثار و برکات خوبی را به همراه داشته است.

نائینی، نهادینه سازی حجاب و عفاف در جامعه را مستلزم هم افزایی و همکاری دستگاه ها و نهادهای مرتبط دانست و افزود: البته به این معنا نیست که شهرداری نمی تواند به تنهایی در این عرصه موفق باشد زیرا این نهاد با در اختیار داشتن فضاهای عمومی شهر و با وجود بهره گیری روزانه بیش از 4 میلیون نفر از سیستم حمل و نقل عمومی، حضور روزانه 500 هزار نفر در میادین میوه و تره بار، استفاده روزانه 350 هزار نفر از فضاهای ورزشی، وجود 2200 بوستان که 50 بوستان آن شاخص است، می تواند اثرگذار باشد. بناست کمیسیون حجاب و عفاف شهرداری تهران در قالب برگزاری جلسات ستادی- اجرایی، جهت اجرایی کردن طرح ها و ایده های جدید در این زمینه گام بردارد.  

وی افزود: تجربه موفق شهرداری تهران در عرصه تولید لباس ایرانی اسلامی اقدام موثر و تعیین کننده ای بود که برای بردن آن به بطن جامعه باید طراحی در کنار تولید بازار دیده شود.

مشاور فرهنگی شهردار تهران با بیان اینکه تولید بهترین محصولات فرهنگی اگر متناسب با میل بازار و فروش نباشد اثرگذار نخواهد بود، تصریح کرد: روح و پیام محصول فرهنگی بسیار مهم است اما در کنار رعایت ملاحظات فرهنگی باید بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و به تقویت مبانی دینی، هویت، روحیه و دلبستگی ملی نیز منجر شود.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای تقویت تولید ملی اظهار داشت: کیفیت و کمیت کالای ایرانی اگر متناسب با نیاز و سلیقه جامعه باشد به طور قطع مردم به سمت خرید کالای خارجی نمی روند. بنابراین باید برای راه اندازی مرکز طراحی مد و لباس اسلامی ایرانی، ضمن توجه به تولید ملی، سلامت جامعه، ایجاد اشتغال برای خانواده ها در محله ها نیز مدنظر قرار گیرد.

قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به جشنواره تسنیم، برپایی نمایشگاه در پنج پهنه شهری، راه اندازی فروشگاه دائمی پوشش اسلامی ایرانی در تهران و تهیه پیوست اطلاع رسانی و رسانه ای قوی برای آگاه سازی شهروندان از این جشنواره را خواستار شد.

نائینی همچنین با یادآوری تلاش های خانم معدنی پور مدیرکل سابق امور بانوان شهرداری تهران در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و تشکیل خانه های تسنیم در محلات، بهره گیری از ظرفیت های حوزه زنان و سایر اقدامات آموزشی و توانمندسازی، اجرایی، حمایتی، ترویجی و جریان سازی فرهنگی برای انجام ماموریت های شهرداری تهران قدردانی کرد و برای وی در پست جدید به عنوان شهردار منطقه 13 آرزوی توفیق روز افزون داشت.

وی اظهار امیدواری کرد با حضور مدیر کل جدید امور بانوان شهرداری تهران، برپایی نشست های کمیسیون حجاب و عفاف و با طرح موضوعات کاربردی تر دنبال شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | مد و لباس