اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951016215135797

توسعه کلانتری های ثابت و سیار بر حسب نیاز هر منطقه

کد: 13951016215135797

https://goo.gl/9DXG5O

، تهران , (اخبار رسمی): خدمات دهی مطلوب و متناسب با نیاز مردم در کلانتری ها هدف پلیس پیشگیری ناجا به شمار می آید.

توسعه کلانتری های ثابت و سیار بر حسب نیاز هر منطقه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی ،سردارمحمد شرفی،رئیس پلیس پیشگیری ناجا در حاشیه همایش روسای کلانتری و فرماندهان پاسگاه های استان آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان اینکه هدف از برگزاری سالیانه این همایش در سراسر کشور، روز آمدی کلانتری ها و پاسگاه های نیروی انتظامی است، اظهارداشت: با توجه به فراوانی حضور مردم در کلانتری هاباید خدمات ارائه شده متناسب با فناوری های نوین روز باشد.

وی با اشاره به اینکه کلانتری ها نباید با روش های سنتی فعالیت کنند، گفت: درصدد هستیم هر گونه موارد را به صورت پیامک به شاکی و متشاکی پرونده ارسال کنیم.

شرفی، به میزان و نقش مردم در ایجاد امنیت عمومی اشاره کرد و گفت: به اعتقاد ما سطح امنیت عمومی در جامعه به میزان بلوغ و مسئولیت شهروندان آن در ایجاد نظم و امنیت اجتماعی بستگی دارد.

وی به تقویت کلانتری ها و پاسگاه ها از لحاظ ساختار سازمانی ، امکانات خودرویی و موتوری در راستای خدمات دهی مطلوب و متناسب با نیاز مردم اشاره کرد و افزود: تدابیر خاصی در این خصوص اندیشیده شده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه بحث تفهیم اتهام، داشتن حق وکیل و اطلاع رسانی به خانواده متهم از جمله موضوعاتی است که امروزه بسیار بر آن تاکید می شود ،تصریح کرد: اگر خدمات قضائی و انتظامی پلیس به موقع نباشد، نارضایتی مردم را در پی داشته و امنیت جامعه را نیز مختل خواهد کرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری در راستای افزایش امنیت و آرامش مردم از توسعه کلانتری های ثابت و سیار بر حسب نیاز هر منطقه، به ویژه مناطق حاشیه نشین خبر داد و گفت: موضوع کاهش آسیب های اجتماعی نیز مورد تاکید معظم له است.

وی در ادامه به انتخابات حساس و مهم سال آینده اشاره کرد و اظهار داشت: هر چه به انتخابات نزدیک تر می شویم افکار عمومی حساس تر و امکان تبدیل موضوعات اجتماعی به امنیتی بیشتر می شود؛ پلیس باید با گوشی شنواتر و چشمی بیناتر به عنوان دیده بان جامعه به پایش تمامی لایه های جامعه پرداخته تا بتواند توطئه دشمن را خنثی کند.

سردار شرفی تصریح کرد: در ایام انتخابات جلب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت های تاثیرگذار مردم می تواند کمک شایانی در تامین نظم و امنیت ایفا کند و هرگونه سهل انگاری نیز مشکلات عدیده ای را در امنیت جامعه بوجود می آورد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در تایید صلاحیت کاندیداها و تامین نظم و امنیت انتخابات دو وظیفه مهم پلیس است، افزود: نباید دچار اشتباه شویم، چرا که دشمن به دنبال ایجاد گسست های سیاسی و اجتماعی در کشور ماست.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با آگاه سازی و اطلاع رسانی شایسته اصحاب رسانه یک فضای وحدت، همدلی و انسجام در سطح جامعه بوجود آمده و همه به پای صندوق های رای بیایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون