اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951108227455797

توصیه پلیس به رانندگان در هوای بارانی

کد: 13951108227455797

https://goo.gl/p8ymIy

، تهران , (اخبار رسمی): پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به ویژگی های خاص رانندگی در هوای بارانی، از شهروندان خواست ضمن توجه به توصیه های پلیس، رعایت قوانین و مقررات با سرعت مطمئنه و نیز حفظ فاصله طولی و عرضی با خودروهای جلو و مجاور رانندگی کنند.

توصیه پلیس به رانندگان در هوای بارانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی پلیس راهور ناجا،سرهنگمراد مرادی،معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بااعلام این خبر گفت: رانندگی در هوای بارانی، ویژگی های خاص خود را دارد، در این شرایط به دلیل کاهش اصطکاک سطح اتکای لاستیک خودروها با زمین، سرعت جریان ترافیک به حداقل می رسد و از سوی دیگر در چنین شرایطی بسیاری از شهروندان به استفاده از خودرروهای شخصی تمایل بیشتری پیدا می کنند که خود موجب افزایش حجم ترافیک می شود؛ علاوه بر این در هوای بارانی، تصادفات متعددی رخ می دهد که جریان ترافیک را غیر عادی می کند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، سطح راه ها دچار آب گرفتگی شده که به نوبه خود بر جریان روان ترافیک تاثیر می گذارد؛ کاهش محدوده دید، از دیگر مشکلاتی است که رانندگان را تهدید کرده بنابراین باید احتیاط و دقت بیشتری به هنگام رانندگی داشته باشند. 

این مقام انتظامی با بیان اینکه شهروندان در هوای بارانی از وسایل حمل و نقل عمومی که ایمنی بیشتری دارند، استفاده کنند، بر رعایت سرعت مطمئنه و نیزفاصله طولی و عرضی با خودروهای جلو و مجاور خود، تاکید کرد.

وی بیان کرد: هنگام شروع بارندگی، سطح آسفالت لغزنده است بنابراین رانندگان از ترمز زدن های ناگهانی در این شرایط جداً پرهیز کرده و از سلامت برف پاک کن ها و نیز پر بودن مخزن آب شیشه شورها اطمینان داشته باشند.

سرهنگ مرادی به رانندگان توصیه کرد: از تغییر مسیرهای ناگهانی به علت وجود آب گرفتگی ها جداً اجتناب کرده و از توقف های بی مورد که منجر به سد معبر و تغییر مسیر رانندگان شود، خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان باید بیش از پیش به عابران پیاده توجه کرده و هنگام رانندگی ضمن رعایت حق تقدم عبور، از پاشیده شدن آب و گل و لای بر روی آنها جلوگیری کنند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خاتمه به رانندگان توصیه کرد: به دلیل کاهش محدوده دید، با روشن کردن چراغ های کوچک احتمال وقوع حادثه را به حداقل برسانند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون