اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951016215195517

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی اعلام کرد

هرکیلو تخم‌مرغ 4750 تومان و مرغ 6750 تومان

کد: 13951016215195517

https://goo.gl/3Mtbpp

، تهران , (اخبار رسمی): نرخ هرکیلوگرم تخم مرغ را ۴۷ هزار و ۵۰۰ ریال و مرغ را در خرده فروشی ها ۶۷ هزارو ۵۰۰ ریال اعلام شد.

هرکیلو تخم‌مرغ 4750 تومان و مرغ 6750 تومان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق اصناف ایران، مهدی یوسف خانی رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به نرخ مرغ و تخم مرغ گفت: امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری‌ها را ۴۳ تا ۴۴ هزار ریال، کشتارگاه ۵۹ هزار و ۵۰۰ ریال، میدان بهمن ۵۸ هزار ریال، تحویل درب واحدهای صنفی ۶۱ هزار ریال و در بازار مصرف ۶۷ هزارو ۵۰۰ ریال است. همچنین هر کیلوگرم ران مرغ به نرخ ۵۷ هزار ریال به فروش می‌رسد. 

قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ 47 هزارو ۵۰۰ ریال شد
به گفته رییس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران، امروز نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ در محل مرغداری‌ها حدود ۴۰ هزار ریال، در واحدهای صنفی ۴۳ هزارو ۵۰۰ ریال و در خرده فروشی‌ها ۴۷ هزارو ۵۰۰ ریال است. 

به گفته یوسف خانی تخم مرغ مارک دار با چهار درصد افزایش نسبت به قیمت‌های اعلامی عرضه می‌شود. 

براساس نرخ‌های اعلام شده، قیمت هر شانه دو کیلوگرمی تخم مرغ با قیمت حدود ۹۵ هزارریال به فروش می‌رسد. 

پیش از این اعلام شده بود، بر پایه برآوردهای وزارت جهادکشاورزی در سال ۱۳۹۳ قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت مرغ بین ۷۰ تا ۷۵ هزار ریال و تخم مرغ حدود ۴۰ هزار ریال است که به نظر می‌رسد عرضه این محصولات با نرخی بیش از نرخ تعیین شده اجحاف به تولید کنندگان ومصرف کنندگان است. 

البته قیمت مرغ در خرده فروشی‌های سطح شهر اندکی تفاوت دارد و ممکن است با قیمت‌های بالاتری عرضه شود. بر پایه بررسی‌های می‌دانی، در برخی خرده فروشی‌های سطح شهر هر کیلوگرم مرغ به قیمت ۷۰ تا ۷۵ هزار ریال نیز به فروش می‌رسد. 

اکنون هرشانه دو کیلوگرمی تخم مرغ نیز در خرده فروشی‌ها ۱۲۰ هزار ریال به فروش می‌رسد. 

سالیانه بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در ۲۰ هزار واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه در کشور تولید می‌شود که بخش عمده این محصول در داخل به مصرف می‌رسد و سالیانه ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزارتن به بازارهای هدف صادر می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]