اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951018215856424

به همت خانه ریاضیات استاد غیور شهرداری همدان رقم خورد

دانش آموزان همدانی منتخب مسابقات اِلیمپیاد هلند

کد: 13951018215856424

https://goo.gl/10R84K

، همدان , (اخبار رسمی): معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان گفت: دانش آموزان مدرسه علامه حلی 1 موفق شدند جزء دو تیم منتخب کشوری در مسابقات جهانی اِلیمپیاد هلند شوند.

دانش آموزان همدانی منتخب مسابقات اِلیمپیاد هلند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان، محمد قدیمی با اعلام این خبر گفت: تیم دانش‌آموزان همدانی به همراه تیم اصفهان از بین 400 تیم شرکت‌کننده موفق شدند جزء دو تیم منتخب کشوری شده و به مرحله نهایی مسابقات که اسفندماه سال جاری در کشور هلند برگزار می‌شود راه یابند.

قدیمی در این خصوص افزود: دهمین دوره مسابقات جهانی اِلیمپیاد ( A-lympiade) همزمان در سراسر کشور روز جمعه 28 آبان ماه به همت خانه ریاضیات استاد غیور شهرداری در همدان برگزار شد.

وی در خصوص مسابقات اِلیمپیاد خاطرنشان کرد: هرساله چندین مسابقه مدل‌سازی ریاضی در سراسر دنیا برای گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود، یکی از این مسابقات اِلیمپیاد است که با هدف افزایش قدرت تفکر، یادگیری فنون مدل‌سازی ریاضی، کارگروهی، تمرین نوشتن یافته‌های علمی و جمع‌بندی و ارائه مطالب در هلند و تعدادی دیگر از کشورها برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان در این مسابقه برای حل یک مسأله در زندگی واقعی تلاش می‌کنند و در حقیقت مسأله به کمک تکنیک‌های مختلف و فرضیات خود دانش‌آموزان حل می‌شود. دانش‌آموزان باید صورت دقیق مسأله را تفسیر کنند، راهبرد مناسبی برای حل بیابند، نتایج به دست آورده را تحلیل کنند و نتایج نهایی را ارائه نمایند. نتیجه نهایی این مسابقه گزارشی نوشته شده است که باید به روشنی فرضیات، تحلیل‌ها و جمع‌بندی دانش‌آموزان را نشان دهد.

قدیمی در خصوص چرایی برگزاری این مسابقات گفت: تغییرات و تحولات سریع در عوامل زیست محیطی و همچنین رشد برق‌آسای فن‌آوری‌های نوین نظیر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در همه شئونات زندگی آحاد بشر اثرگذار است.

وی افزود: این تحولات در کنار پدیده‌هایی همچون جهانی شدن، باعث شده افرادی که به واسطه قابلیت‌ها و مهارت‌هایشان در سال‌های قبل انسان‌های موفقی بوده‌اند، با همان مهارت‌ها و استعدادها لزوماً در جهان پیش رو افراد موفقی نباشند.

قدیمی با بیان اینکه جوامع دنیای نوین برای رشد و تعالی خود نیازمند افرادی با مهارت‌های متفاوتی هستند، گفت: ار ام‌ای یا آموزش ریاضی واقعی یکی از راهبردهای اصلی در طراحی و اجرای برنامه‌های مؤسسه فرودنتال هلند به منظور ایجاد درک بهتر و عمیقتر مفاهیم ریاضی است.

وی افزود: در همین راستا، سؤالات مسابقه اِلیمپیاد (که مرکز برگزار کننده آن همین مؤسسه است) روشی جدید از یک مدل آموزش ریاضی را دنبال می‌کند که با الگوهای سنتی کاملاً متفاوت است.

قدیمی اظهار کرد: در دور نهایی نیز همه تیم‌ها بر روی مسأله مشترک، اما به زبان بومی خود کار خواهند کرد و ترکیب تیم یا تیم‌های اعزامی لزوماً باید همان ترکیب مرحله مقدماتی باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری همدان

می‌توان گفت که حکومت مشروطه ایران در همدان تقریبا چند ماهی قبل از صدور فرمان آن در ایران به یمن وجود حکمران عارف و آزادیخواهی چون ظهیر الدوله صفا علیشاه در این شهر استقرار یافت. وی پیش از آن که اسمی از مجلس شورای ملی در ایران باشد در شهر همدان مجلس فواید عمومی را بنیاد گذاشت که حکم پارلمان شهری بود و بعدها انجمن ولایتی نام گرفت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | شهر و جامعه