اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951112229686424

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد

تبدیل همدان به شهر بدون معتاد

کد: 13951112229686424

https://goo.gl/NFyrOy

، همدان , (اخبار رسمی): رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بر جمعآوری معتادان متجاهر از سطح شهر و ساماندهی آنها تأکید کرد و گفت: همدان باید به شهر بدون معتاد تبدیل شود

تبدیل همدان به شهر بدون معتاد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری همدان، رضا غلامی خجسته در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی که در دفتر معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان با حضور کارشناسان مربوطه برگزار شد، افزود: اعتیاد جرم نیست بلکه بیماری است و باید برای درمان اعتیاد با برنامه‌ریزی مناسب پیش رفت.

غلامی خجسته بیان اینکه همدان باید به شهر بدون معتاد تبدیل شود، اضافه کرد: لازم است جلسات متعددی با حضور کارشناسان و مسؤولان استانی در راستای کاهش اعتیاد و درمان معتادان برگزار شود.

وی به مشکلات تپه تاریخی پیسا اشاره کرد و یادآور شد: این معضلی است که موجب نارضایتی شهروندان همدانی شده و علاوه بر جمع شدن معتادان در این مکان تاریخی حضور توزیع کنندگان مواد مخدر از استان‌های دیگر در این مکان مزید بر مشکل شده است.

غلامی خجسته در ادامه افزود: در قانون مواد 15 و 16 پیش‌بینی شده است که معتادانی که داوطلبانه تمایل به ترک مصرف مواد و بهبودی دارند دولت موظف است این افراد را به صورت رایگان برای ترک به مکان‌های ترک اعتیاد معرفی کند و افرادی هم که تمایل به ترک ندارند در اردوگاه‌های مربوطه نگهداری شوند.

غلامی خجسته به برگزاری جلسات کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با حضور مسؤولان استانی در این رابطه اشاره کرد و افزود: پس از کمک به معتادان و ترک و درمان آنها مهمترین راهکار بحث اشتغال آنها است که باید زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کرد تا آنها پس از درمان مجدداً به سمت اعتیاد برنگردند.

وی تأکید کرد: کمک به درمان و جمع‌آوری معتادان تنها وظیفه مدیریت شهری نیست، بلکه می‌طلبد تمامی ارگان‌های مربوطه مثل استانداری، فرمانداری، بهزیستی، کمیته امداد امام(ره) و... وارد شده و وظایف خود را در این زمینه انجام دهند.

وی در ادامه به همت و همکاری متولیان شهر تبریز در جمع‌آوری معتادان اشاره کرد و گفت: به همین دلیل این شهر به عنوان اولین شهر بدون معتاد در کشور شناخته شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در ادامه از تهیه اطلس فرهنگی و ورزشی شهر همدان خبر داد و گفت: به زودی اطلس فرهنگی همدان آماده بهره‌برداری می‌شود.

در ادامه جلسه معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان با بیان اینکه مدیریت شهری در بحث جمع‌آوری معتادان گام‌های مثبتی برداشته است، گفت: در حال حاضر شهرداری همدان گرمخانه‌ای برای اسکان موقت معتادان و کارتن‌خواب‌ها تهیه کرده که جمع‌آوری و درمان معتادان از جمله اهداف مدیریت شهری است.

محمد قدیمی یکی از لازمه‌های داشتن شهری ایمن و پایدار را جمع‌آوری معتادان و کاهش اعتیاد برشمرد و گفت: با توجه به اینکه تپه پیسا یک مکان تاریخی است بر این اساس می‌طلبد اداره میراث فرهنگی طرح یا برنامه‌ای برای این مکان ارزشمند اجرا کند که متأسفانه انجام نشده و این مکان به مرکز تجمع معتادان تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: مشکل تپه پیسا یک مشکل استانی است و همه متولیان و مسؤولان مربوطه باید در کنار مدیریت شهری وارد شده و با ایجاد کارگروهی در راستای رفع این معضل اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری همدان

می‌توان گفت که حکومت مشروطه ایران در همدان تقریبا چند ماهی قبل از صدور فرمان آن در ایران به یمن وجود حکمران عارف و آزادیخواهی چون ظهیر الدوله صفا علیشاه در این شهر استقرار یافت. وی پیش از آن که اسمی از مجلس شورای ملی در ایران باشد در شهر همدان مجلس فواید عمومی را بنیاد گذاشت که حکم پارلمان شهری بود و بعدها انجمن ولایتی نام گرفت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه