اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951109227726424

تا نیمه سال 97 محقق می شود

بهره برداری فاز اول میدان میوه و تره بار همدان

کد: 13951109227726424

https://goo.gl/7QGEaH

، همدان , (اخبار رسمی): شهردار همدان گفت: فاز اول میدان میوه و ترهبار مرکزی همدان تا نیمه سال 97 به بهرهبرداری میرسد

بهره برداری فاز اول میدان میوه و تره بار همدان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری همدان ، سیدمصطفی رسولی در بازدید از سایت میدان میوه و تره‌بار مرکزی همدان که با همراهی فرماندار و جمعی از مدیران شهری همدان انجام شد با اشاره به اینکه مراحل نقشه‌برداری و اجرای معابر سایت در فاز 2 پروژه در حال انجام است، اظهار کرد: مساحت زمین این پروژه 53 هکتار و زیربنای پروژه بیش از 93 هزار و 835 مترمربع است که در جاده بهرام‌آباد پشت زندان مرکزی همدان واقع شده است.

وی ادامه داد: این پروژه شامل غرفه‌های مختلفی خواهد بود که تا مهرماه سال 97 حداقل 100 غرفه آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

رسولی با بیان اینکه پروژه میدان میوه و تره‌بار مرکزی همدان مشتمل بر 83 غرفه خرده‌فروشی در هشت تیپ و 175 غرفه عمده‌فروش در چهار تیپ خواهد بود، اضافه کرد: 3 کارخانه صنایع تبدیلی در سه تیپ، 3 سردخانه در سه تیپ، فضاهای اداری، پمپ بنزین، ایستگاه آتش‌نشانی و انتظامی، شستشوی خودرو، تعمیرگاه، بانک، غذاخوری، درمانگاه، مهمانسرا، نمازخانه، فضای سبز و... نیز در این سایت در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای این مجموعه تعداد یک‌هزار و 779 پارکینگ در نظر قرار گرفته است که شامل 202 پارکینگ سرپوشیده، یک‌هزار و 10 پارکینگ روباز و 567 پارکینگ مختص غرفه‌ها خواهد بود.

رسولی با اشاره به مشکلات این پروژه در رابطه با جاده دسترسی به مجموعه و نیز فاضلابی که از زندان به سایت پروژه وارد می‌شود، اظهار کرد: مشکلات پروژه هرچه سریع‌تر در کمیته فنی با حضور هیأت مدیره مورد بررسی قرار می‌گیرد و موضوع فاضلاب و نیز لای‌روبی چاه عمیق این مجموعه تعیین تکلیف می‌شود.

فرماندار همدان نیز در این بازدید بر لزوم تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه تأکید کرد و گفت: اگر زیرساخت‌ها بدون عیب و نقص فراهم شود در بحث اجرایی پروژه هم مشکلی وجود نخواهد داشت.

علی تعالی عنوان کرد: این سایت می‌تواند کامل‌ترین میدان میوه و تره‌بار به شمار آید که با بهره‌برداری از آن همدان صاحب جامع‌ترین و بزرگ‌ترین میدان میوه و تره‌بار در غرب کشور خواهد شد.

وی به وسعت اجرای این پروژه هزار و 700 میلیارد ریالی اشاره کرد و افزود: پروژه میدان میوه و تره‌بار در 8 فاز تعریف شده که مدت زمان تعیین شده برای اتمام کامل عملیات اجرایی آن 42 ماه در نظر گرفته شده و بهره‌برداری برخی قسمت‌های آن بر اساس اولویت‌های اجرایی در زمان‌های زودتر به انجام می‌رسد.

یکی از سرمایه‌گذاران پروژه و مدیرعامل شرکت سامان افق کیش نیز در این بازدید با اشاره به تعهد هزار و 250 میلیارد ریالی سرمایه‌گذار در پروژه میدان میوه و تره‌بار مرکزی همدان گفت: تمام تأکید ما بر این است که بودجه و هزینه‌های این پروژه در شهر همدان هزینه شود و منافع آن به مردم شهر همدان برگردد.

بهرام گل‌محمدی این پروژه را کامل‌ترین میدان میوه و تره‌بار در ایران دانست و اضافه کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی نصب انشعاب برق موقت و تجهیز کارگاه انجام شده است و مراحل نقشه‌برداری، اجرای معابر و خیابان‌کشی و خاک‌برداری پروژه در دست انجام است.

وی دسترسی نامشخص به مجموعه، بحث چاه آب و مسأله فاضلاب ورودی به مجموعه از زندان را از جمله مشکلات این پروژه ذکر کرد و افزود: فاضلاب زندان نباید در محیط جاری شود و اگر ما راه فاضلاب را در سایت ببندیم و جلوی ورود آن را مسدود کنیم فاضلاب به داخل زندان برمی‌گردد که مشکل‌آفرین است.

گفتنی است تصمیم‌گیری‌های لازم برای رفع مشکلات این پروژه توسط فرماندار، معاون عمرانی فرمانداری، شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری همدان در این بازدید گرفته شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری همدان

می‌توان گفت که حکومت مشروطه ایران در همدان تقریبا چند ماهی قبل از صدور فرمان آن در ایران به یمن وجود حکمران عارف و آزادیخواهی چون ظهیر الدوله صفا علیشاه در این شهر استقرار یافت. وی پیش از آن که اسمی از مجلس شورای ملی در ایران باشد در شهر همدان مجلس فواید عمومی را بنیاد گذاشت که حکم پارلمان شهری بود و بعدها انجمن ولایتی نام گرفت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه