معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران در دیدار با هنرمندان خبر داد

افزایش 300درصدی صندلی سینماها طی 10 سال گذشته

کد: 13951018215916015

https://goo.gl/mSJZQd

، تهران , (اخبار رسمی): معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نخستین نشست صمیمانه با هنرمندان گفت: دغدغه های مشترک هنرمندان و مدیریت شهری باید به کمک کاهش آسیب های اجتماعی کلانشهر تهران بیاید و بناداریم در پیکره شهرداری از نعمت حضور هنرمندان و تخصص آنان برای ارتقای فرهنگ شهرنشینی بهره بگیریم.

افزایش 300درصدی صندلی سینماها طی 10 سال گذشته

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی عبدالهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با جمعی از هنرمندان جوان و پیشکسوت تئاتر، سینما، تلویزیون، از جمله کارگردانان، فیلمنامه نویسان و بازیگران در برج میلاد تهران دیدار کرد.
در این نشست معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران طی سخنانی تقارن این دیدار در آستانه جشنواره فیلم فجر را به فال نیک گرفت و با تاکید بر نقش بسزای جامعه هنری بویژه فیلمنامه نویسان،کارگردانان و بازیگران در فرهنگ سازی و آموزش به مردم، اظهار داشت: اهالی هنر به لحاظ نوع حرفه خود از جایگاه فرهنگی اجتماعی خاصی در جامعه برخوردار هستند و به عنوان الگوی مردم به ویژه نسل جوان می توانند با نگاه خاص، ظریف و حرفه ای خود دغدغه های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی جامعه  را در قالب هنر مطرح کنند.
وی کاهش آسیب های شهری در حوزه اجتماعی و فرهنگی را جزو ماموریت های اصلی معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد و افزود: بناداریم در پیکره شهرداری از نعمت حضور هنرمندان و تخصص آنان برای انجام ماموریت های فرهنگی شهرداری تهران در موضوعاتی چون کاهش اعتیاد، طلاق، کودکان کار و خیابان، تکدی گری، حاشیه نشینی و ... بهره بگیریم.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: عرصه هنر بویژه حوزه فیلم، تئاتر و سینما می تواند نقش اثرگذاری در ارتقای فرهنگ ترافیکی شهروندان (ترویج طرح خط سفید) و همچنین ارائه آموزش های شهروندی به مردم برای تفکیک زباله از مبدا، کاهش تولید زباله و تحقق شعار "آسمان آبی، زمین پاک"،  ایفا کند و برای رسیدن به نتیجه، باید این حوزه به کمک مدیریت شهری بیاید.
وی استفاده از ظرفیت های موجود برای فرهنگ سازی و آموزش به شهروندان در راستای انجام ماموریت های فرهنگی شهرداری تهران را ضروری برشمرد و افزود: مفاهیمی چون امید، تحکیم خانواده، مهربانی، نظم و قانونمداری دغدغه مشترک ما و هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر است که می توانیم پیام های اخلاقی و آموزنده خود را به شهروندان را در قالب برنامه های هنری ارائه دهیم و فرهنگ سازی کنیم.
عبدالهی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به توجه مدیریت شهری به تئاتر و سینما، افزایش سرانه های صندلی برای سینما و تئاترها را از اهداف مدیریت فرهنگی شهر برشمرد و گفت: طی 10 سال اخیر برای توسعه کالبدی زیرساخت‌های فرهنگی فعالیت‌هایی از سوی شهرداری صورت گرفته و یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی فرهنگی تهران را محقق کرده است.
وی اعلام کرد: تا سال 84 حدود 2500 صندلی سینما وجود داشت که به همت شهرداری تهران در حال حاضر به 10 هزار صندلی رسیده و این رقم طی ده سال 300 درصد افزایش داشته است.
عبدالهی با اشاره به ساخت سالن‌های سینمایی و فرهنگی از سوی شهرداری تهران طی ده سال گذشته، خاطرنشان کرد: پردیس‌های ‌سینمایی آزادی، پارک ملت، زندگی، رازی، تماشا، جوانه و راگا در مجموع دارای 95 هزار و 560 متر مربع مساحت زیر‌بنا و 27 سالن نمایش است. همچنین مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران و باغ کتاب تهران نیز به چندین سالن سینمایی و تئاتر مجهز می شوند.
وی آمادگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را برای تعامل بیشتر با هنرمندان اعلام کرد و گفت: نقش هنر در بیان معضلات رفتاری، اخلاقی و اجتماعی انکارناپذیر است و ما باید با بهره گیری از این مدیا در زمینه کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی و پیشگیری از رواج بد اخلاقی ها و مقابله با آسیب های فرهنگی فضاهای مجازی تلاش کنیم.
وی تصریح کرد: در این زمینه بازیگران ما با توجه به تاثیرگذاری بر نوجوانان و جوانان، می توانند در انعکاس موارد مهم در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و سلامت اثرگذار باشند. همچنین در شهر با مشکلاتی از قبیل تولید بی رویه زباله، عدم رعایت قوانین راهنمایی رانندگی و ...  روبرو هستیم که رفتار هنرمندان می تواند الگویی برای اصلاح سبک زندگی باشد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان سخنان خود پیشنهاد داد: زمینه های همکاری مشترک هنرمندان و مدیریت شهری با ایجاد کارگروه های آسیب های اجتماعی و رفتارها و سبک زندگی به منظور بهره گیری از ظرفیت سینما، تئاتر، نماهنگ، فضاهای شهری، بیلبوردها و ... فراهم شود.
در این نشست، داریوش کاردان، مجری، بازیگر و طنزپرداز باسابقه رادیو و تلویزیون  نیز با بیان دغدغه های خود در زمینه آسیب های اجتماعی و اخلاقی جامعه، پیشنهادات خود را در قالب تولید مولتی مدیا برای تقویت فرهنگ شهروندی مطرح و آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه ها اعلام کرد.
رضا بنفشه خواه بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز هدف حرفه بازیگری را اصلاح فرهنگی جامعه دانست و ضمن بیان مشکلات شهری تاکید کرد: برای افزایش احترام به حقوق یکدیگر، ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی صحیح رانندگی کردن و سایر موارد فرهنگی و اخلاقی باید فرهنگ سازی شود.
سایر هنرمندان حاضر در این نشست نیز با قدردانی از عملکرد شهرداری تهران در ساخت مراکز فرهنگی هنری، پردیس ها و سالن های سینما و تئاتر، با تاکید بر نقش ویژه تئاتر و سینما در فرهنگ سازی و آموزش رفتاری های صحیح انسانی و اخلاقی و مقابله با رسانه های غربی برای جلوگیری از فروپاشی بنیان خانواده ها، پیشنهادات خود در زمینه راه اندازی تئاترهای خیابانی با موضوع شهر و شهروندی، تولید فیلمنامه های جذاب و همکاری در ساخت سریال های تلویزیونی برای آموزش به مردم در راستای رفع معضل ترافیک و آلودگی هوا، را با دکتر عبدالهی در میان گذاشتند و آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه