اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951019216415797

مراقب اسکیمرها اطراف دستگاه کارت خوان باشید !

کد: 13951019216415797

https://goo.gl/3XBLT3

، تهران , (اخبار رسمی): با تلاش کارشناسان پلیس فتای اصاحب یک مغازه لوازم آرایشی که با تهیه دستگاه اسکیمر و کارت های خام، اطلاعات کارت 140 شهروند را کپی و با رمزی که از مشتریان داشت در فرصت مناسب اقدام به خالی کردن حساب آنها می کرد دستگیر شد.

مراقب اسکیمرها اطراف دستگاه کارت خوان باشید !

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این خبر را اعلام کرد و گفت:چندی پیش شکایت های متعددی از سوی شهروندان مبنی بر برداشت های غیرمجاز از حساب بانکی آن ها دریافت شد که موضوع بلافاصله به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی ها و تحقیقات علمی و تخصصی مشخص شد که تمامی شاکیان از یک مغازه لوازم آرایشی در سطح شهر اصفهان اقدام به خرید کردند.

این مقام مسئول گفت: کارشناسان بلافاصله با اطلاع از این موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام و در بازرسی از محل یک عدد دستگاه اسکیمر که مخصوص کپی کردن اطلاعات کارت های اعتباری است به همراه  140 عدد کارت کپی شده از روی کارت های اعتباری شهروندان کشف کردند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به دستگیری متهم در این عملیات ادامه داد: این فرد تبهکار با تهیه دستگاه اسکیمر و  کارت های خامی که در بازار موجود است اطلاعات کارت 140 نفر از شهروندان را کپی کرده و با رمزی که از مشتریان داشت در فرصت مناسب اقدام به خالی کردن حساب آنها می نمود.

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه متهم بالغ بر سه میلیارد ریال از حساب مشتریان خود به صورت غیرمجاز برداشت کرده بود، گفت: در این رابطه حساب های متهم مسدود و اموال به سرقت رفته به مالباختگان بازگردانده شد.

این مقام انتظامی هشدار داد: توصیه ما به شهروندان این است که در هنگام خرید مراقب باشند صاحب مغازه کارت های آنها را به محل دیگری برای کشیدن در دستگاه پوز نبرد و تمام عملیات بانکی در حضور آنها انجام گیرد.

وی افزود: همانطور که مشتریان حق دارند که خودشان از دستگاه پوز استفاده کرده و رمز را نیز خود وارد نمایند ، فروشندگان نیز حق دارند بر عملیات بانکی نظارت داشته باشند؛ بنابراین دستگاه پوز فروشگاه می بایست در منظر عمومی قرار گیرد و اگر چنانچه فروشنده ای اقدام به مخفی کردن دستگاه پوز کرد، نسبت به این موضوع مشکوک شده و مراتب را از طریق شماره تلفن 110 به اطلاع پلیس برسانند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون