اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951019216725763

نسبت به سال گذشته رخ داد

وضعیت مطلوب صید ماهی در مازندران

کد: 13951019216725763

https://goo.gl/gNbyna

، تهران , (اخبار رسمی): معاون صید و بنادر ماهی‌گیری شیلات مازندران گفت: امسال تا تاریخ 10 مهر ماه میزان صید ماهی‌های استخوانی به 800 تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش داشت.

وضعیت مطلوب صید ماهی در مازندران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات ایران، عباس شیخ‌تبار معاون صید و بنادر ماهی‌گیری شیلات مازندران گفت: ۵۳ تعاونی پره مازندران از ۵۴ تعاونی امسال فعال بوده و از ۱۷ مهر ماه امسال برای صید انواع ماهی‌های استخوانی وارد دریا شدند. 

وی بیان کرد: تا تاریخ ۱۰ مهر ماه امسال میزان صید ماهی‌های استخوانی به ۸۰۰ تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشت. 

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری شیلات مازندران با اشاره به اینکه ارزش اقتصادی این میزان صید ۲۰ میلیارد تومان بوده که نصیب جامعه صیادی استان شد، اضافه کرد: سرانه صید هر تعاونی سال گذشته ۱۲ تن بوده که امسال به ۱۵ تن افزایش یافت. 

شیخ‌تبار گفت: همچنین وضعیت صید ماهی کفال نسبت به سال گذشته بهتر شده و از لحاظ حجمی ۸۹ درصد رشد یافته است. 

وی یادآور شد: همچنین با توجه به شرایط مساعد جوی تلاش جامعه صیادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشت. 

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری شیلات مازندران به شرایط خوب تراکم صید در حوزه شرق و مرکز و برخی نقاط غرب مازندران اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در وضعیت چله‌کشی بسر می‌بریم با این وجود نسبت به سال گذشته وضعیت مطلوب‌تری داریم. 

شیخ‌تبار در پایان گفت: امیدواریم سبد ماهیگیران استان پررنگ و پررونق باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]