آغاز مرحله سوم طرح سنجش عدالت در سلامت شهر تهران

کد: 13951019216746015

https://goo.gl/2ZvqvS

، تهران , (اخبار رسمی): معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در پنجمین نشست شورای هماهنگی فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی شهرداری تهران گفت: مرحله سوم طرح سنجش عدالت در سلامت در شهر تهران به منظور تکمیل فاز اول و دوم این طرح، در سراسر پایتخت اجرا می شود.

آغاز مرحله سوم طرح سنجش عدالت در سلامت شهر تهران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، پنجمین نشست شورای هماهنگی فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی شهرداری تهران به منظور ارائه نظام نامه تدوین برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران با حضور حجت الاسلام ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، مجتبی عبدالهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، عبدالحسین مختاباد، مجتبی شاکری و محسن پیرهادی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری، محمود صلاحی سازمان فرهنگی هنری، سمانه زمانی مدیر کل سلامت شهرداری تهران، محمدرضا واعظ مهدوی معاون توسعه ای فرهنگی و آموزشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و دکتر ملک افضلی عضو هیئت علمی دانشگاه و سایر اعضای این شورا در سالن اجتماعات ساختمان معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

در این نشست مجتبی عبدالهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با تاکید بر لزوم اجرای مرحله سوم طرح سنجش عدالت در سلامت در شهر تهران اظهار داشت: با اجرای برنامه هایی که توسط طرح سنجش عدالت پیش بینی می شود، بسیاری از ناهنجاری های محلات کاهش می یابد چرا که طرح سنجش عدالت با هدف کاهش و حل مشکلات مردم با استفاده از ظرفیت مردم در سطح محلات شکل گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح سنجش عدالت در تمام حوزه‌های مدیریتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند اساس برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان عرصه اقتصاد و سلامت نیز قلمداد شود.

حجت الاسلام ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام حمایت از طرح سنجش عدالت در سلامت شهر تهران اظهار داشت:  اجرای این طرح نتایج مطلوبی را در خصوص اداره شهر به معنای واقعی به دنبال دارد.

همچنین سمانه زمانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران در خصوص دور اول و دوم طرح سنجش عدالت در سلامت شهر تهران اظهار داشت: شهرداری تهران انجام مستمر این مطالعه را در برنامه پنج ساله توسعه خود پیش بینی نمود. دور دوم اجرای این طرح در سال 1390 با هدف سنجش وضعیت و تعیین نابرابری عوامل اجتماعی، اقتصادی و محیطی موثر بر سلامت و مقایسه شاخصها با مطالعه قبلی و طراحی مداخلات لازم جهت کاهش نابرابری ها انجام پذیرفت و در پایان این سنجش نیز کتابچه های جداگانه ای مشتمل بر شاخص های ارزیابی شده به تفکیک محلات 354 گانه شهر تهران تدوین شد.

در خصوص اجرای طرح سنجش عدالت در سطح 354 محله شهر تهران اظهار کرد: طرح سنجش عدالت در شش حیطه اجتماعی، اقتصادی، زیرساختی، حاکمیتی، سلامت و تغذیه تهیه ‌شده و برنامه ها در محلات با مشارکت مردم به انجام رسید.

طی این نشست دکتر محمدرضا واعظ مهدوی معاون توسعه ای فرهنگی و آموزشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و دکتر ملک افضلی اعضای هیئت علمی دانشگاه به تشریح فرآیند اجرای دور اول و دوم طرح سنجش عدالت در سلامت شهر پرداختند.

بر اساس این گزارش، در این طرح احصاء و تبدیل نابرابرای های اجتماعی و متعین کردن آن برای تصمیم گیران، سیاستگذاران و برنامه ریزان مدنظر قرار گرفت و فرآیند اجرای آن شامل تهیه دستورالعمل و چک لیست مداخلات طرح سنجش عدالت در شهر مبتنی بر مشارکت محله، ابلاغ شاخص ها و اعلام وضعیت محلات نسبت به این شاخصها، برگزاری جلسات توجیهی، آموزشی ویژه شهرداران، معاونین مناطق و شهرداران نواحی، هیات امناء و مدیران محلات وتشریح وضعیت شاخص های محلات، تشکیل کمیته توسعه محلات، تشکیل کارگروه مداخله محلات، آموزش اعضای کارگروه مداخله محلات در خصوص نحوه بررسی شاخص، تدوین و اجرای برنامه، تدوین برنامه مداخله ای توسط اعضای کارگروه مداخله با مشارکت مردم، اجرای برنامه های  مداخله ای و ارایه گزارش عملکرد و پایش فرایند اجرای چارچوب مداخلات محلات عنوان شد.

در این نشست اعضای حاضر پس از بحث و بررسی پیرامون دور اول و دوم طرح سنجش عدالت در سلامت شهر و سوالات و پیشنهادات خود را در خصوص اجرای دور سوم طرح مطرح کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه