مراسم عقد یک زوج معلول با حضور شهروندان پایتخت برگزار شد

جشن ازدواج 110 نفر از معلولان تهرانی در برج میلاد

کد: 13951019216756015

https://goo.gl/MUAuWM

، تهران , (اخبار رسمی): جشن ازدواج 110 نفر از معلولان تهرانی (55 زوج) به همت اداره کل سلامت شهرداری تهران با حضور مسئولین ارشد شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمع کثیری از شهروندان تهرانی در برج میلاد برگزار شد.

جشن ازدواج 110 نفر از معلولان تهرانی در برج میلاد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، این مراسم با حضور مجتبی عبدالهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، الهه راستگو و علی صابری اعضای شورای اسلامی شهر تهران، سمانه زمانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران، الهه عطایی مدیرکل بانوان شهرداری، علوی مدیرعامل شهروند، محمود نژاد رییس انجمن دفاع از حقوق معلولان، خانواده های 55 زوج معلول و جمع کثیری از شهروندان تهرانی در برج میلاد برگزار شد.

مجتبی عبدالهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم طی سخنانی با ابلاغ سلام گرم شهردار تهران اظهار داشت: این مراسم ازدواج 55 زوج معلول به واسطه تکریم، تقدیر و پاسداشت جامعه معلولین و توان یابان میهن اسلامی و تهران بزرگ برگزار شده است.

وی با بیان اینکه معلولیت در جامعه نباید باعث محدودیت باشد، تاکید کرد: معلولین و توان یابان ما باید از شرایط یکسان، خوب و عادلانه در جامعه اسلامی برخوردار باشند و تمامی مسئولان شهری براین باورند که با فراهم کردن شرایط برابر، امکانات و تجهیزاتی موردنیاز، زندگی در جامعه را برای معلولان و اقشار آسیب پذیر جامعه فراهم آورند.

عبدالهی با اشاره به اینکه توانیاب ها به دلیل مشکلات از برخی نعمت ها محدود شده اند، گفت: با الطاف الهی با تقویت برخی استعدادها از جمله علم، دانش و تقوا توانسته اند معلولیت خود را به موفقیت تبدیل کنند.

وی اعلام کرد: طی سال های گذشته اقدامات گسترده ای از سوی مدیریت شهری برای خدمتگزاری به جامعه توان یابان انجام شده است و تلاش شده حقوق واقعی و قانونی این جامعه به درستی پیگیری و محقق شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: در این راستا شورای راهبردی معلولین در شهرداری تهران تشکیل شده است و سه مشاور شهردار تهران از بین جامعه توان یابان هستند که پیگیری مسائل این جامعه را بر عهده دارند.

وی اعلام کرد: شهرداری تهران با مناسب سازی فراگیر در سطح شهر، بوستانها، ناوگان حمل و نقل عمومی،  مترو و BRT،  استفاده آسان را برای این قشر از این امکانات اولویت قرار داده است. گرچه هنوز وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد اما مدیریت شهری همه تلاش خود را در این زمینه به کار خواهد گرفت.

همچنین سمانه زمانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران نیز با تاکید بر ضرورت توجه به جامعه معلولین اظهار داشت: مراسم جشن مهرانه برای ازدواج 110 نفر از معلولان شهر تهران به منظور ترویج سنت حسنه ازدواج به ویژه فرهنگ سازی درخصوص ازدواج با افراد دارای معلولیت  برگزار شده است.

وی با اشاره به تشکیل کانون معلولان شهر تهران از سال 1389 گفت: در حال حاضر حدود 8811 نفر از معلولان عضو این کانون شده اند و به صورت کاملاً داوطلبانه فعالیت هایی همچون نظارت بر امر مناسب سازی فضاهای شهری، برگزاری جشنواره مهرانه، برگزاری مسابقه سلام شهردار و ... را پیگیری می کنند.

وی در پایان با تاکید بر اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی و ورزشی ویژه معلولان از سوی مدیریت شهری تصریح کرد: شهرداری تهران در یک دهه اخیر تلاش کرد تا با حمایت از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه معلولان و طراحی و مدیریت سایت کانون معلولان امکان ارتباط مستقیم مسئولان با افراد دارای معلولیت را فراهم کند.

در ادامه، علی همت‌ محمودنژاد رییس انجمن دفاع از حقوق معلولان کشور به موضوع مسکن و اشتغال این قشر اشاره کرد و گفت: باید موضوع، اشتغال، مسکن و ازدواج معلولان بهتر دیده شود.

وی خاطر نشان کرد: معلولان همچون سایر جامعه به برخی حقوقی مدنی و اقتصادی نیازمند هستند چرا که دوست داشتن و خوب زندگی کردن حق همه مردم است.

این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام برمایی ادامه یافت و یک زوج معلول با حضور خانواده های خود طی مراسمی شاد و با ابراز احساسات شهروندان به عقد و ازدواج یکدیگر درآمدند.

این برنامه با اجرای موسیقی و برنامه های شاد ادامه یافت و مسئولین شهری نیز هدایایی را به زوج های جوان معلول اهدا کردند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه