بلوک A باغ کتاب آماده بهره برداری است

کد: 13951019216776015

https://goo.gl/rSk0yO

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در حاشیه بازدید از پروژه های در حال اجرای این شرکت، گفت: عملیات عمرانی شبستان مسجد 72 تن در حال اتمام وبلوک A باغ کتاب آماده بهره برداری است

بلوک A باغ کتاب آماده بهره برداری است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا جعفری با اشاره به دو سالن اجتماعات و کلاسهای آموزشی در نظر گرفته شده در بخش زیر زمین مسجد 72تن، افزود: تزیینات و کاشی کاری گنبد و گلدسته ها نیز در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: روند فعالیت پروژه در داخل محوطه مسجد 72 تن در حال انجام است، اما به دلیل فصل سرما فعالیتهای مربوط به فضای بیرونی مسجد با کندی صورت می گیرد.

احداث مسجد هفتاد و دو تن در ورودی غربی شهر تهران و مجاورت پایانه مترو، اتوبوس، تاکسی، فرودگاه که جدا از برگزاری نماز برای برگزاری مراسم های ملی و مذهبی وگردهمایی ها و هم به دلیل موقعیت مکانی اش اهمیت خواهد داشت.

مسجد 72 تن، در 4 طبقه ، دو طبقه زیرزمین و دو طبقه همکف و اول است و سطح اشغال مسجد 1200 مترمربع با ظرفیت پذیرش نمازگذار بالغ بر 650 نفر است.

بلوک A باغ کتاب آماده بهره برداری است

جعفری همچنین در حاشیه بازدید از پروژه باغ کتاب تهران گفت:بلوک A باغ کتاب با بخشهایی شامل فروشگاه کتاب ، باشگاه رباتیک، کافی شاپ و غیره آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه روند آماده سازی دو بلوک B  و C  نیز در حال انجام است، افزود:ترویج نوآوری ها و فناوری های حوزه نشر، دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی و منابع خارجی، حضور موثر و مناسب در فضای بین المللی کتاب،  ارتباط حضوری مخاطب با کتاب در محیطی مفرّح و آرام، افزایش تعامل تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نشر و اطلاع رسانی دقیق از همه کتب منتشره به تفکیک موضوع، از جمله اهداف این پروژه به شمار می آید.

گفتنی است باغ کتاب مجموعه ای است فرهنگی و چند منظوره با محوریت کتاب است و  این مجموعه به عنوان یک فضای فرهنگی در چهار فصل سال به نمایش و عرضه کتاب و محصولات فرهنگی مرتبط با کتاب خوانی می‌پردازد، که علاوه بر افزایش و تسهیل دسترسی علاقه‌مندان به کتاب، این مکان را مبدل به یک مرکز فرهنگی قابل احترام و کاملی برای  مخاطبان از سنین و سلیقه های متنوع، مبدل می سازد.

پروژه مقبره الشهدا به زودی به بهره برداری می رسد

مهندس جعفری در ادامه بازدید از پروژه های در حال اجرای شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در جریان روند اقدامات مجموعه مقبره الشهدا قرار گرفت و گفت:مقبره الشهدا دارای بخش اصلی و اداری است که بخش اداری جزو محوطه الحاقی به مجوعه است.

وی با اشاره به اینکه نمای خاص پروژه مقبره الشهدا برگرفته از معماری سنتی ایرانی است، گفت: کاشی کاری های و فعالیتهای محتوایی در دیوارهای مقبره الشهدا شامل کتیبه نگاری آیات قرآن کریم با خط کوفی در بالای پنجره های محوطه و دیوارهای پیرامون در حال انجام است.

نظر به اقبال جمع کسری از مردم از مراسمهای حسینیه  پایگاه مقداد و تدفین شهدای گمنام در جوار این مجموعه فرهنگی مذهبی و موقعیت این قبور مقدس در کنار یکی از مهمترین ایستگاه های مترو  و محور ویژه خیابان آزادی ، بنای یادمانی بر مزار شهدای گمنام در حال احداث است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | نشریات و کتاب