اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951020217470468

اسفند ماه، دورنمای اقتصاد ایران در سال 1396 بررسی می‌شود

ساختار بازرگانی، متأثر از سیاست‌های ارزی سال 96

کد: 13951020217470468

https://goo.gl/g4e2ga

، تهران , (اخبار رسمی): نرخ ارز یکی از مهم‌ترین حلقه‌های ارتباط اقتصادی هر کشوری با دنیاست که تغییر آن، باعث تأثیر گسترده‌ بر بخش داخلی و خارجی اقتصاد و قدرت رقابت‌پذیری داخلی و تورم خواهد شد، از همین رو تحلیل آینده نرخ ارز در پیش بینی‌های اقتصادی می‌تواند موثر شود.

ساختار بازرگانی، متأثر از سیاست‌های ارزی در سال 96

با توجه به کارنامه تجاری ایران در سال‌های اخیر و بهبود تراز تجاری، افزایش نرخ ارز (دلار) می‌تواند مسبب ذینفع شدن تجارت خارجی ایران از شرایط موجود شود

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی موسسه اقتصاد ایرانیان، نوسانات ارزی همیشه به عنوان تحولی منفی برای وضعیت کشور‌ها قلمداد نمی‌شود؛ چرا که افزایش ارزش ارز مبادلاتی برای کشورهایی که صادرات محور هستند، می‌تواند نقطه عطف سیاست‌های تجاری‌ شود. 

چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان به ایالت متحده، یکی از همین کشورهاست که از این تغییر ارزش دلار در جهت نیل به اهداف تجاری خود بیشترین بهره را برده است. 

بر اساس این گزارش، در نقطه مقابل کشورهایی که واردات محور هستند از این شرایط متضرر خواهند شد و شاید توجه به مدیریت پوشش ارزی در این مقطع زمانی که ارزش دلار با افزایش روبرو شده، بیش ‌از پیش حائز اهمیت ‌باشد. 

در این حوزه، اهمیت مدیریت بازار ارز برای اقتصاد ایران از جنبه‌های مختلف دارای اهمیت مضاعف است، زیرا اقتصاد ‌ایران در سال‌های آتی و در افق بلندمدت ناگزیر باید به اقتصادی باز و رقابتی تبدیل شود و زمینه‌های تنوع فعالیت‌های اقتصادی، افزایش تولید، رشد صادرات انبوه کالا‌ها و خدمات غیرنفتی را به سبب هم پیوندی با بازارهای جهانی و بهره‌مند شدن از جریان‌های تجارت و مبادلات سرمایه‌ای بین‌الملل برای کشور فراهم آورد. 

با توجه به کارنامه تجاری ایران طی سال‌های اخیر و بهبود تراز تجاری، افزایش نرخ ارز (دلار) می‌تواند مسبب ذینفع شدن تجارت خارجی ایران از شرایط موجود شود. 

بهره‌مندی از شرایط پیش آمده، منوط به تقویت صنایع ارزآور و نظارت بیشتر بر کالاهای وارداتی است و اگر از شرایط پیش آمده استفاده مطلوب شود، در سال‌های آینده مسبب توسعه پایدار و افزایش توان رقابتی کشور در عرصه تجارت بین‌الملل خواهد شد. 

این‌‌ همان موضوعی است که سروین آقاجانی مشاور اقتصادی در حوزه خاورمیانه با بیان آن، اشاره به دغدغه‌های فعالان اقتصادی در خصوص چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال آینده دارد. 

او با ذکر اهمیت این موضوعات، افزود: بررسی تأثیر رشد اقتصادی بر حوزه‌های گوناگون کسب‌وکار موضوعی است که اسفندماه امسال با میزبانی صاحبنظران و متخصصان اقتصادی در همایش «دورنمای اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۶» انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: در این گردهم‌آیی، جمعی از دست‌اندرکاران و مدیرانِ بخش خصوصی و دولتی در کنار تحلیلگران خبره اقتصاد ایران گرد هم می‌نشینند و آرا و دیدگاه‌های خود را با مخاطبان به اشتراک می‌گذارند. 

او تاکید کرد: هدف از برگزاری همایش آن است که با انعکاس تحلیل‌های موشکافانه بتوانیم پازل‌های گوناگون را کنار هم بگذاریم و نمایی کامل‌تر از اقتصاد ایران و جهان در سال آینده را ارائه دهیم. 

گفتنی است فعالان اقتصادی و علاقه‌مندان به حضور در همایش «دورنمای اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۶» می‌توانند از طریق  پورتال همایش یا شماره تلفن ۰۲۱۸۸۶۱۱۸۱۹ (داخلی ۱۳۸) برای رزرو اقدام کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه اقتصاد ایرانیان

موسسه مطالعات و پژوهش های اقتصاد ایرانیان با ایده فراهم آوردن بستری برای تجمیع و توسعه اطلاعات دانش ‏پایه و عمل‏گرا در دو حوزه اقتصاد و مدیریت پایه گذاری شد. آرمان ما در موسسه، ارائه خدماتی با دقت و کیفیت بالا و بر مبنای تجربه و دانش توامان است؛ تا ازین رهگذر بتوانیم خدمات و محصولات را به صورتی کاربردی و حرفه ای به مشتریان و مخاطبین عرضه داریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | بانک، بیمه و سرمایه