اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951128236480468

در همایش دورنمای اقتصاد ایران در سال 96 صورت می‌گیرد

رونمایی از 8 عامل اثرگذار بر اقتصاد ایران

کد: 13951128236480468

https://goo.gl/z48p0M

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر اجرایی همایش "دورنمای اقتصاد ایران در سال 96"، بررسی وضعیت فعلی و تاثیرات برجام، برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۶، تحلیل بازارهای مالی (سرمایه پول و بانک) فرصت‌ها و چالش‌های اقتصاد ایران و جهان، روند آتی بازار نفت، طلا، ارز، سکه، صنایع منتخب بورسی و مسکن را از جمله محورهای این همایش عنوان کرد.

رونمایی از 8 عامل اثرگذار بر اقتصاد ایران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی موسسه اقتصاد ایرانیان ، امیررضا حسنی، مدیرعامل این با اشاره به اینکه امسال سال خوبی برای رشد اقتصادی جهان نبود، اظهار داشت: سال 2016، رشد اقتصادی جهان 2.5 درصد و پائین‌ترین رشد اقتصادی  از سال 2010، بود. بر این اساس، چشم اندازی برای ما ترسیم می‌شود این است که سال آینده رشد اقتصادی جهان، حداکثر 2.9 درصد باشد، با این حال کشورهای در حال توسعه می‌توانند رشد اقتصادی بیشتری داشته باشند.

مدیر موسسه مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین سوالات سرمایه گذاران این است که در سال آینده برای طلا چه اتفاقی خواهد افتاد؟، گفت: طلا یک کالای تاثیرپذیر است، به خاطر همین از سیاست‌های کلی بانک مرکزی آمریکا به طور مستقیم تأثیر می‌پذیرد، سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا در سال آینده، عملا سیاست افزایش نرخ بهره است؛ به دو علت نیز این اتفاق خواهد افتاد که دلیل نخست آن افزایش قیمت نفت است که موجب تشدید تورم آمریکا می شود و دلیل دوم سیاست‌های مالی ترامپ است که این موضوع نیز باعث افزایش تورم در کشور آمریکا خواهد شد.

حسنی با بیان اینکه آمریکا سال گذشته، یک بار افزایش نرخ بهره داشته است، ادامه داد: برای سال آینده افزایش نرخ بهره را در این کشور سه بار اعلام کرده‌اند اما با توجه به رشد اقتصادی جهان، احتمال اینکه این اتفاق دو بار رخ دهد بیشتر خواهد بود ضمن اینکه این مسیر قطعا، طلا را در بلندمدت تحت تاثیر نزولی قرار خواهد داد و شاخص دلار آمریکا صعودی خواهد بود.

مدیر اجرایی همایش "دورنمای اقتصاد ایران در سال 96" ضمن اشاره یه فراز و نشیب هایی که در خصوص سال آینده برای اقتصاد جهان تصور می شود اظهار داشت: سایه چند اتفاق بر آینده اقتصاد جهان در سال آینده دیده می شود. اتفاق نخست، برگزیت است: نظر سنجی از مردم بریتانیا برای باقی ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا. از نگاه ما با تصویب خروج کامل بریتانیا از اتحادیه اروپا و از دست دادن بازار واحد یورو، بازار تقاضای مهمی برای این منطقه از دست خواهد رفت کما اینکه در خبر ها تلاش مقامات بریتانیا برای جایگزین کردن این بازار تقاضا را نظاره گر هستیم.

این مقام مسوول، رویداد دوم را انتخابات آمریکا عنوان کرد و ادامه داد: رویداد دوم انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا بود. با انتخاب ترامپ و با توجه به وعده او برای بالا بردن فعالیت های ساخت و ساز در بحث زیر ساختی آمریکا بارقه هایی از امید برای افزایش نرخ رشد تورم در پی افزایش هزینه کرد دولت در دل ها زنده شد.

وی درباره آینده چالش‌های آمریکا با دو کشور چین و مکزیک نیز اظهار داشت: به نظر می‌رسد به دلیل اینکه ارتباط مالی آمریکا با کشور چین بسیار زیاد است در آینده چالش‌های این دو کشور با یکدیگر کمتر شود. ضمن اینکه در بخش کشاورزی و خدمات آمریکا، کارگران مکزیکی حضور چشمگیری دارند، بنابراین چالش‌های این کشور با مکزیک نیز کاهش خواهد یافت.

مدیر موسسه اقتصاد ایران در بخشی از سخنان خود بیان داشت: سال گذشته از 9 ابعاد تاثیرگذار اقتصادی رونمایی شد و امسال با توجه به اینکه 60 تا 70 درصد این ابعاد مشترک هستند، به رونمایی از هشت عامل اثرگذار بر اقتصاد ایران می‌پردازیم.

مدیر اجرایی همایش دورنمای اقتصاد ایران در سال 96 به بیان جمله کلیدی در زمینه کسب و کارها پرداخت و گفت: ما در هیچ کسب و کاری سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم بلکه باید روی آگاهی خود سرمایه‌گذاری کنیم که این آگاهی در واقع آگاهی از عدد و رقم در کسب و کار است.

حسنی ادامه داد: رشد اقتصادی در کشور یا رشد اقتصادی در کشورهای مختلف به توان تکنولوژی بستگی دارد و سال 2017 را می توان سال تکنولوژی در نظر گرفت و می توان گفت طی پنج الی شش سال آینده و تا سال 2025، هرچقدر دنیا در 50 سال گذشته در زمینه تکنولوژی رشد کرده، در پنج تا شش سال آینده، به همان میزان رشد خواهد کرد؛ چه اشخاص، چه سازمان‌ها و چه کشورها، اگر در زمینه تکنولوژی وارد نشوند، بهره‌وری آنها به اندازه‌ای کاهش خواهد یافت که توان رقابت در سطح بین‌المللی را از دست خواهند داد.

به گفته مدیر اجرایی همایش دورنمای اقتصاد ایران در سال ۹۶، ترسیم اقتصاد ایران و جهان، تحلیل علمی و کاربردی بازارهای مالی (بازار سرمایه، پول و بیمه)، برآورد تاثیر سیاست‌های کلان بر اقتصاد ایران (اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و بودجه)، بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان و معرفی ظرفیت‌های علمی و پژوهشی در فرآیند تصمیم‌گیری‌های اقتصادی از اهداف برگزاری این همایش هستند.

لازم به ذکر است همایش دورنمای اقتصاد ایران در سال ۹۶ در سه پنل اصلی برگزار می‌شود که شامل پنل اول: اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۶، پنل دوم: چشم‌انداز بازارهای مالی (بازار سرمایه، پول و بیمه) و پنل سوم: روندهای آتی در بازار مسکن و املاک است.

چالش‌هایی که در این همایش مطرح شامل موضوعاتی مانند محیط ‌زیست، آب، انرژی‌های تجدیدپذیر و ریل و راه‌آهن است و در افتتاحیه همایش دورنمای اقتصاد ایران به ارزیابی تصویر اقتصاد ایران پرداخته می شود.

کارگاه 4 ساعته تحلیل ابعاد 8 گانه اقتصاد ایران در سال 96 باحضور مسوولین عالی رتبه، تحلیل گر و کارشناسانی همچون  علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اصغر ابوالحسنی رییس کمیته پولی و بانکی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، عباس عراقچی رییس ستاد پیگیری اجرای برجام، پیمان قربانی معان اقتصادی بانک مرکزی، علی دیواندری رییس پژوهشکده پولی و بانکی، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، طهماسب مظاهری رییس کمیته بازار سرمایه دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، امیر باقری مدیرکل دفتر اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سید احسان خاندوزی معاون دفتر اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس، فیروزه خلعتبری اقتصاددان، مرتضی الله داد معاون اقتصادی اتاق ایران، سید محمدصادق الحسینی، علی سرزعیم مشاور اقتصادی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، پروانه اصلانی معاون برنامه ریزی اقتصاد مسکن وزارت راه و شهر سازی، محمدعلی سبحان اللهی ریاست دانشگاه خوارزمی محمدرضا رنجبر فلاح مدیرعامل سابق بانک تجارت، ابوالقاسم رحیمی انارکی عضو هیات‌مدیره بانک مسکن و بهروز ملکی تحلیل‌گر ارشد بازار مسکن برگزار خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه اقتصاد ایرانیان

موسسه مطالعات و پژوهش های اقتصاد ایرانیان با ایده فراهم آوردن بستری برای تجمیع و توسعه اطلاعات دانش ‏پایه و عمل‏گرا در دو حوزه اقتصاد و مدیریت پایه گذاری شد. آرمان ما در موسسه، ارائه خدماتی با دقت و کیفیت بالا و بر مبنای تجربه و دانش توامان است؛ تا ازین رهگذر بتوانیم خدمات و محصولات را به صورتی کاربردی و حرفه ای به مشتریان و مخاطبین عرضه داریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]