اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951022218705517

کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار

کد: 13951022218705517

https://goo.gl/i4EIPM

، تهران , (اخبار رسمی): قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز فقط ۳ تا ۴ هزار تومان افزایش داشته که هم اینک با توجه به تنزل قیمت یکی دو روز قبل به ۳۹ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف، علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه فروشندگان تهیه و توزیع گوشت گوسفندی از کاهش قیمت گوشت با ورود ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: ستاد تنظیم بازار، گوشت قرمز را با قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان وارد بازار کرد و موجب شد تا قیمت گوشت نسبت به هفته قبل یکی دو هزار تومان کاهش پیدا کند. 

وی در پاسخ به این سوال که گوشت قرمز ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومانی در بازار مشاهده نمی‌شود و این احتمال می‌رود که در فروشگاه‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی توزیع شود، نیز گفت: گوشت قرمز ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومانی در هر فروشگاه و می‌دانی توزیع شود، تاثیر خود را در بازار نشان می‌دهد. 

ملکی افزود: در صورت تداوم این سیاست و تزریق گوشت به بازار، تاثیر بیشتری روی کاهش قیمت گوشت قرمز مشاهده خواهیم کرد. 

رئیس اتحادیه فروشندگان تهیه و توزیع گوشت گوسفندی در مورد علل افزایش غیرمنطقی گوشت قرمز در بازار نیز گفت: افزایش قیمت گوشت دلایل متفاوتی دارد که موضوعاتی از جمله صادرات گوشت قرمز، واردات گوشت از آسیانه میانه، خرید بیشتر در اوایل فصل سرما، وضعیت نامناسب حمل و نقل، کمبود دام در می‌ادین، برگزاری مراسم عید قربان، محرم و ورود زوار کربلا روی قیمت گوشت تاثیر گذاشت. 

وی همچنین به انتشار اخبار و اظهاراتی پیرامون حباب قیمتی ۲۰ هزار تومانی روی گوشت قرمز واکنش نشان داد و ضمن اعلام آنکه افزایش ۲۰ هزار تومانی گوشت قرمز کذب و واهی است، افزود: قیمت گوشت قرمز فقط ۳ تا ۴ هزار تومان افزایش داشته و از قیمت ۳۶ هزار تومانی در زمان عرضه به قیمت ۴۱ هزار تومان رسید که هم اینک با توجه به کاهش قیمت یکی دو روز قبل به ۳۹ هزار تومان کاهش پیدا کرده است. 

ملکی تصریح کرد: بار‌ها درخواست کردیم که شرکت پشتیبانی امور دام از ذخایر خود استفاده کند و به بازار گوشت ترزیق کند تا تنش‌های موجود در بازار از بین برود. 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که اعضای اتحادیه گوشت گوسفندی، گوشت مورد نیاز برای واحد صنفی خود را از کجا تامین می‌کنند، گفت: گوشت از مراکز مختلف تهیه و خریداری می‌شود و اتحادیه گوشت گوسفندی با رصد و کنترل بازار، قیمت موجود گوشت را برآورد می‌کند. 

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی به تداوم رکود اقتصادی در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه در این دوران صنف گوشت گوسفندی دچار رکود خاصی شده است، تاکید کرد: واحدهای صنفی که به فروش گوشت گوسفندی اقدام می‌کنند، به هیچ وجه گوشت دولتی دریافت نمی‌کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی