اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951022218975648

برنامه‌های فرهنگی سال ۹۶ وزارت ارتباطات تدوین شد

کد: 13951022218975648

https://goo.gl/FlDrE0

، تهران , (اخبار رسمی): برنامه‌های فرهنگی سال ۹۶ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه ای با حضور نماینده رئیس جمهور و معاون وزیر ارتباطات تدوین شد.

برنامه‌های فرهنگی سال ۹۶ وزارت ارتباطات تدوین شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، نشست تدوین برنامه‌های فرهنگی سال ۹۶ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با مهدی راسخ معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت و محمدحسین رضایی نماینده رئیس جمهور و رئیس هیات ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد.

در این جلسه، راسخ با تاکید بر انجام برنامه های مصوب سال ۹۵ شورای اقامه نماز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: علاوه بر برنامه های مصوب، برخی فعالیت ها به صورت فوق برنامه، تبدیل ایده به برنامه شده و اجرا و انجام شده است.

وی افزود: کلیه موضوعات در سطح وزارت ارتباطات و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه به صورت همسو و همزمان بوده و نتیجه این اقدامات قابل اندازه‌گیری است و در ارزیابی‌های دو ساله، این وزارت موفق به کسب رتبه برتر در بین دستگاه‌های دولتی شده است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: تمام توانمان را در جهت توسعه و ترویج فرهنگ نماز در فضای مجازی بکار خواهیم گرفت و با استفاده از فرصت‌ها، به نحو احسن از بستر موجود استفاده خواهیم کرد.

نماینده رئیس جمهور نیز در این جلسه با تقدیر از فعالیت‌های مجموعه وزارت ارتباطات و  فناوری اطلاعات به خصوص راه اندازی سایت شفا گفت: این سایت دارای محتوای خوبی است و ظرفیت ارائه به عموم افراد را دارد.

وی استفاده از فضای مجازی را جهت تقویت معنویت مهم برشمرد و گفت: با توجه به قدرت و تاثیر گذاری این فضا باید در زمینه نحوه استفاده مناسب از آن به ویژه در خصوص ترویج فرهنگ نماز، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و حقوق شهروندی برنامه ریزی کرد.

رضایی با تاکید بر استفاده از تجربه دیگر نقاط دنیا در خصوص استفاده از فضای مجازی در راستای اهداف ستاد اقامه نماز افزود: در تمام دنیا به ویژه در زمینه آموزش و پرورش بهترین استفاده را از این فضا می کنند و ما نیز باید میزان بهره برداری خود از فضای مجازی را برای تقویت مبانی دینی مشخص کنیم.

وی در این راستا خواستار برقراری ارتباط مراکز قرآنی از جمله حوزه علمیه قم با سایت شفا شد و گفت: به عنوان یک ظرفیت می توان جهت اشاعه فرهنگ دینی و نماز به این موضوع نگاه کرد و با شناسایی دیگر ظرفیت‌ها و استفاده علمی و واقع بینانه از آنها در این راستا گام برداشت.

رئیس هیات ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور با استقبال از تشکیل شورای فرهنگی در وزارت ارتباطات گفت: با تمرکز شوراهای مختلف شاهد ارائه بحث های فرهنگی دینی به صورت متمرکز هستیم که نتایج خوبی به همراه داشته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نظر به تحول چشمگیر علوم و فنون مرتبط با صنایع الکترونیک ، مخابرات ، ارتباطات رادیوئی و رایانه‎ای و نقش مهم و مؤثر خدمات پستی ، مخابراتی ، پست‎بانک و سنجش از دور ، درامور فرهنگی و اقتصادی ، تعمیق علایق و پیوستگی بین جوامع انسانی ، تحول نظام اداری ، کاهش مسافرتهای غیرضرور، حفظ محیط زیست و تشخیص منابع زمینی ، هواشناسی، اقیانوس‎شناسی در برنامه‎ریزی توسعه و لزوم تدوین و تعیین وظایف و اختیارات قانونی برای دستگاه متولی نظارت بر عرضه خدمات مذکور و هماهنگ کردن نام و عنوان این دستگاه، متناسب با ضرورتها ونیازهای زمان ، قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری در چاچوب سیاستهای کلی نظام به شرح ذیل تدوین می‎شود : ماده 2- بمنظور اعمال حاکمیت بر طیف فرکانس و حفاظت از حقوق رادیوئی کشور درسطح منطقه و بین‎الملل و تمرکز امور سیاستگذاری ، تدوین ضوابط و استانداردها و نظارت بر حسن اجرای آنها در بخشهای مختلف ارتباطات پستی و مخابراتی نظیر خدمات جدید و متعارف پستی ، مخابراتی ، مخابرات فضائی ، ارتباطات رادیوئی ، انتقال داده‎ها ، انتقال صدا و تصویر ، سنجش از دور ، ارتباطات رایانه‎ی و ایجاد بستر مناسب برای اطلاع‎رسانی و آمایش و پردازش اطلاعات و روشهای دورسنجی و پشتیبانی آنها و همچنین سیاستگذاری ، در زمینه توسعه امکانات و خدمات ارتباطی مذکور ، هماهنگ با آخرین پیشرفتهای علمی ، تجربی و فنّاوری اطلاعات درجهان ، بموجب این قانون نام وزارت پست و تلگراف وتلفن ، به وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تغییر می‎یابدو کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیتهای وزیر و وزارت پست وتلگراف وتلفن به وزیر و وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تفویض می‎شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]