اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951025220015517

در ۹ ماه امسال انجام شد

۲ میلیون و ۶۶۵ هزار فقره بازرسی از صنوف

کد: 13951025220015517

https://goo.gl/fT3NaF

، تهران , (اخبار رسمی): تعداد کل بازرسی هــا از صنوف در سراســر کشور در ۹ ماه منتهی به پایان آذر ماه سال جاری ۲ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۹۵۰ فقره بوده است.

۲ میلیون و ۶۶۵ هزار فقره بازرسی از صنوف

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف ایران، در ۹ ماه یاد شده همچنین  ۱۳۳ هزار و ۴۲۶ پرونده با برآورد جریمــه پیشنهادی به ارزش بیش از ۳۷۷ میلیارد و ۳۷۹ میلیون ریال تشکیل شده است.

طی این دوره  ۱۰۲ هزار و ۴۹۸ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که  ۵۹ درصد در بخش کالا و ۴۱ درصد در بخش خدمات است.

پس از بررسی های معمول و ارزیابی کارشناسان تعداد ۹۸ هزار و ۵۴۴  فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شده که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شد. از کل شکایات قابل پیگیری ۱۶ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۳درصد متخلف، ۳۴درصد غیر متخلف و ۱۷درصد در دست بررسی قرار دارد.

بنابر اعلام معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران ، بیشترین تخلفات بوقوع پیوسته در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات، نان، تخم‌مرغ، گوشت مرغ، گوشت قرمز، قند و شکر و  لبنیات و در بخش خدمات مربوط به  مشاوران املاک و آرایشگران است.

همچنین بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گران فروشی و عدم صدور صورت‌حساب است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق اصناف ایران

اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته میشوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند. در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و به دلیل گستردگی ارتباط مستقیم با آحاد مردم مثابه قلب اقتصادی جامعه عمل می کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]