اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951026220485274

نشر درسا روانه بازار کرد

ارتباط غیر کلامی «زبان بدن»

کد: 13951026220485274

https://goo.gl/9b4Axi

، تهران , (اخبار رسمی): ارتباط، فرآیندی پویا و پیوسته مبتنی بر همگرایی و اعتمادی متقابل است که در آن با استفاده از گفتار، نوشتار، علائم و رفتار، به‌راحتی منظور افراد از طریق پیام‌ها یا اطلاعات مبادله می‌شوند.

ارتباط غیر کلامی « زبان بدن » - دکتر سید محمود انوشه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از نشر و پخش درسا، کتاب بسیار خواندنی و پر مخاطب ارتباط غیر کلامی «زبان بدن» به نگارش سید محمود انوشه، در504 صفحه توسط پخش درسا به بازار نشر عرضه شد.

در ادامه گزیده‌ای از این کتاب به اختصار انتخاب و آورده شده است: 

در کتاب زبان بدن با: روانشناسی زبان بدن، زبان بدن زنان، زبان بدن مردان، زبان بدن مدیران، زبان بدن به هنگام سخنرانی، زبان بدن در جلسات کاری، زبان بدن در زندگی شخصی، روانشناسی زبان بدن و... آشنا خواهیم شد. 

نگرش های حقیقی انسانها الزاماً با دیدن و شنیدن مشخص نمی شوند. برای بدست آوردن درک درست باید از سه قانون بنیادی زیر پیروی کرد:
قانون 1: خواندن ایماء و اشاره ها به صورت جمعی و خوشه‌ای
قانون 2: انتظار هماهنگی و تطابق اشاره های کلامی یا غیر کلامی
قانون 3: ضرورت بررسی اشاره های غیر کلامی در مکان و زمان خودش با در نظر گرفتن دو قانون فوق

ارتباط، فرایندی پویا و پیوسته، مبتنی بر همگرایی و اعتمادی متقابل است که در آن با استفاده از گفتار، نوشتار، علائم و رفتار، به راحتی منظور افراد از طریق پیام‌ها یا اطلاعات مبادله می شوند که در این فرایند سه رکن اصلی، یعنی: « فرستنده، گیرنده و پیام  » وجود دارد.

توانایی در برقراری ارتباطی مناسب، قدرت انسان را در تبادل نظرات افزایش می دهد و به این ترتیب تخیلات مبهم به واقعیت تبدیل می گردند.  هر انسانی برای ایجاد ارتباط با دیگران و انتقال پیامهای خود به آنها از راه های مختلفی استفاده می کند. وجود فرایند ارتباط، به عنوان یک اصل اجتماعی، برای تکامل انسان و شکل گیری و ادامه بقای گروه ها و روابط درون گروهی ضرورت دارد. ارتباط، مکانیزمی است که از طریق آن، روابط میان انسانها برقرار می‌شود و بسط می‌یابد. بنابراین ارتباط، اساس شکل گیری جامعه به‌شمار می‌رود. 

افراد همواره در سه سطح درون فردی، میان فردی و جمعی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. هرگاه مردم به نوعی کنش متقابل داشته باشند، در واقع با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و هر وقت مردم یکدیگر را کنترل کنند، این فرایند را عمدتا از مسیر ارتباط انجام می‌دهند. ارتباط، انسان‌ها را در سازگاری موفقیت آمیز با محیط یاری می‌دهد.

می‌توانید با استفاده از زبان بدن نگرش‌های خود را نسبت به کارمندان و همکارانتان، آشکار سازید. عدم ارتباط چشمی و داشتن صورتی سرد و بی روح، نشان دهنده نگرش و طرز برخورد منفی است. لبخند و خنده فراوان، حرکات سر و دست باز، قیافه و حالت بدنی آرام و خونسرد، نزدیکی صمیمانه، تماس بدنی و تقسیم زمان صحبت کردن، همه این موارد، از مشخصات یک گروه کاری با بازدهی و رضایت بالاست.

در جلسات، از زبان بدن می‌توان به منظور نشان‌دادن میل به گفت‌وگو،(با خم‌شدن به سمت جلو یا بالا بردن انگشت سبابه) استفاده کرد. هنگام گفت‌وگو، ارتباط چشمی با رئیس جلسه می‌تواند به ادامه بحث کمک کند. ارتباط چشمی با سایر اعضای جلسه، به حفظ توجه و نحوه پذیرفتن نکاتی که تأیید می‌شوند، کمک می‌کند.

اصولا از برقراری ارتباط با دیگران، می‌توان به اهدافی نظیر تبادل اطلاعات، طرح انجام یک کار با دیگران، تغییر در رفتار دیگران، ترغیب دیگران، حصول اطمینان از درک طرف مقابل دست یافت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

انتشارات درسا

www.dorsabook.ir شرکت نشر و پخش درسا با پیشینه ی بیش از سی سال سابقه فعالیت در زمینه ی نشر و توزیع کتاب و تولید بیش از هفتصد عنوان کتاب در زمینه های گوناگون و نیز دارا بودن بیش از سه هزار عنوان کتاب با هدف ترویج فرهنگ پژوهش و کتابخوانی و عرضه‌ی عناوین ارزشمند به قلم نویسندگان ایرانی و خارجی، فهرستی از بهترین آثار را در اختیار فارسی‌زبانان در سراسر جهان قرار می‌دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب