فقط ۳۰ درصد متکدیان قابل جمع‌آوری هستند

کد: 13951026220826015

https://goo.gl/pnRiKC

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: طبق قانون، شهرداری مجاز به جمع آوری تکدی‌گران بالای 15 سال است و به این دلیل تنها 30 درصد متکدیان قابل جمع‌آوری هستند.

فقط ۳۰ درصد متکدیان قابل جمع‌آوری هستند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، رضا قدیمی اظهار داشت: با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضائیه نسبت به جمع آوری متکدیان در سطح شهر تهران اقدام شده که تاکنون بیش از 5 هزار نفر از این افراد به مراکز نگداری انتقال یافته‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق قانون، شهرداری مجاز به جمع‌آوری متکدیان بالای 15 سال است و باندهای تکدی‌گری با علم به این موضوع و با سوء استفاده از کودکان در سر چهارراه‌ها و میادین که روزانه بین 400 هزار تا 2 میلیون تومان درآمد دارند، صاحب سودهای هنگفتی می‌شوند و از این رو با وجود تلاش‌های بسیار زیاد شهرداری تنها 30 درصد متکدیان قابل جمع‌آوری هستند.

قدیمی با بیان اینکه حداکثر مدت نگهداری این افراد به عنوان بیمار یا معتاد در مراکز تنها یک ماه است، تأکید کرد: مردم باید بدانند که کمک به متکدیان در واقع کمک به توسعه باندهای تکدی‌گری و استثمار کودکان بیشتری است و به جای کمک به این افراد بهتر است به نیازمندان واقعی و مراکز خیریه کمک کنند که بدون شک ثواب بیشتری خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در خصوص ایجاد اردوگاه کار آفرینی ویژه دختران 7 تا 11 ساله تهرانی، گفت: این اردوگاه به عنوان نخستین مرکز کارآفرینی است که دانش آموزان دختر مدارس شهر تهران در گروه‌های 60 نفره در آن حضور یافته و در قالب کارگاه‌های تئوری و عملی، ضمن آشنایی با مشاغل مختلف صنعتی، خدماتی، کشاورزی و غیره از این تجهیزات استفاده کرده و کار را در فضایی واقعی تجربه می‌کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

معاونت امور اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران

معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران یکی از مهمترین معاونت های شهرداری تهران است که وظیفه اجرای سیاست های کلان شهری در حوزه اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه