اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951102223676603

جای خالی شتاب‌دهنده سخت‌افزاری احساس شد

حلقه مفقوده استارتاپ‌های سخت‌افزاری

کد: 13951102223676603

https://goo.gl/T484Vg

، تهران , (اخبار رسمی): بی‌شک بین خدماتی که برای حمایت و توانمندسازی یک ایده در حوزه فناوری اطلاعات ارائه می‌شود با یک دستاورد فسخت افزاری تفاوتی کاملاً ملموس وجود دارد.

جای خالی یک شتابدهنده سخت افزاری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت برنامه تجاری سازی شریف، در چند سال اخیر تب‌وتاب استارتاپی عجیبی به راه افتاده است که به دنبال آن سازمان‌ها و نهادهایی شکل گرفتند تا برای رشد و توانمندسازی این شرکت‌های نوپا محیط و شرایطی را فراهم کنند. 

جای تأمل دارد که رویکرد تقریباً همه این استارتاپ ها IT و نرم‌افزاری است و با توجه به این رویکرد اکثر شتابدهنده ها فعالیت‌های خود را در این حوزه گسترش داده‌اند؛ بی‌شک بین خدماتی که برای حمایت و توانمندسازی یک ایده و یا دستاورد در حوزه فناوری اطلاعات ارائه می‌شود با یک دستاورد فنی مهندسی تفاوتی کاملاً ملموس وجود دارد. 

یک کارآفرین جوان با دستاوردی از جنس سخت‌افزاری و فنی-مهندسی برای رشد و پرورش ایده خود و شناسایی بازار هدف، نوع مشتریان و ارتباط با آن‌ها و ساخت محصول نیاز به آموزه‌هایی دارد که پاسخ گوی مسائل و مشکلاتی از جنس کسب‌وکار خود باشد.

برنامه تجاری‌سازی شریف، تحت حمایت دانشگاه شریف به مدت 3 سال است که آغاز به کارکرده است اولین مجموعه‌ای است که به شتابدهی استارتاپ‌های سخت‌افزاری می‌پردازد. 

برنامه تجاری‌سازی به‌خوبی این فضا را شناسایی کرده و با مأموریت حمایت و پشتیبانی از تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه دانشجویان و راه‌اندازی کسب‌وکارهای مبتنی بر نوآوری در این حوزه فعالیت‌های خود را گسترش داده است. برنامه برای ارتباط با مخاطبان خود سه پیشخوان با عناوین رویداد فراایده، دوره توانمندسازی پرتو و تجاری‌سازی طراحی کرده است که در ادامه به معرفی هر یک پرداخته می‌شود.

در این مدت فعالیت و پذیرش تیم‌ها در برنامه تجاری‌سازی، چالش‌های بنیادینی شناسایی شده، ازجمله‌ این چالش‌ها می‌توان به سطحی و غیرکاربردی بودن ایده‌های ارائه‌شده و ضعف در شناسایی نیازها و مسائل موجود در صنایع توسط دانشجویان اشاره کرد. برنامه تجاری‌سازی برای حل این مسئله رویدادی را به نام فراایده طراحی کرده است که در آن به معرفی فرصت‌ها و نیازها و چالش‌های موجود در صنایع مهم کشور ازجمله آب و کشاورزی، فرهنگ و اسباب‌بازی، مدیریت بحران و امنیت، سلامت و شهر هوشمند و ... پرداخته می‌شود و دانشجویان فناور در موضوعات ارائه‌شده با برقراری ارتباط با خبرگان و افراد شاخص اطلاعات بیشتری را کسب می‌کنند و کسب‌وکارهای فناورانه خود را حول نیازهای مهم و واقعی کشور شکل می‌دهند.

از چالش‌های دیگری که در فعالیت‌های برنامه شناسایی شد، عدم توانمندی لازم دانشجویان فنی برای راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای فناورانه حتی باوجود ایده مناسب و موردنیاز کشور بود. در دوره توانمندسازی پرتو تیم‌هایی وارد می‌شوند که با ایده‌های نوآورانه خود به دنبال شناسایی فضا و بازار مناسب محصول خود هستند و با آموزش مبتنی بر تجربه با واقعیات کسب‌وکار خود آشنا می‌شوند تا بتوانند مدل کسب‌وکار خود را مطابق با واقعیات طراحی و اعتبار سنجی کنند. درنهایت در پیشخوان تجاری‌سازی تیم‌های توانمندی وارد می‌شوند که ایده مناسبی برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار فناورانه را پیش‌گرفته‌اند. در این پیشخوان به حمایت‌های لازم و ارائه خدمات موردنیاز تیم‌ها ازجمله حمایت‌های مالی، فضای استقرار، خدمات آزمایشگاهی، مربیان و منتورهای خبره کسب‌وکار و کمک به جذب سرمایه‌گذار پرداخته می‌شود. همچنین تیم‌ها از همان ابتدای ورود در برنامه تجاری‌سازی شریف و قرار گرفتن در فضای گرم و صمیمی این برنامه، تسهیلگرانی را همراه خود خواهند داشت که دلسوزانه و هم‌قدم با آن‌ها مسیر راه‌اندازی کسب‌وکار فناورانه را می‌پیمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برنامه تجاری سازی شریف

برنامه تجاری‌سازی شریف که تحت حمایت دانشگاه صنعتی شریف در شهریور 1393 شکل گرفت باهدف حمایت و پشتیبانی از دانشجویان به‌منظور تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه خود در قالب کسب‌وکارهای مبتنی بر نوآوری و توانمندسازی و ارتقا قابلیت‌های کارآفرینانه دانشجویان و جهت‌دهی ایده تیم‌ها به سمت حل مسائل و نیازهای کشور فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]