اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951102224075464

قیمت توافقی جوجه یکروزه اعلام شد

کد: 13951102224075464

https://goo.gl/93SsHM

، تهران , (اخبار رسمی): پیرو دستور مدیرکل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی، انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه و اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی، بر سر قیمت جوجه یکروزه به توافق قطعی رسیدند.

قیمت توافقی جوجه یکروزه اعلام شد

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، یک‌شنبه همین هفته بود که نمایندگان مرغ مادری‌ها و پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی، به‌منظور رسیدگی به قیمت ثابت و مشخص برای جوجه یکروزه، دور هم جمع شدند و به بحث و تبادل نظر پرداختند. اتفاقاً مدیرکل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست حضور داشت و در پایان جلسه مقرر کرد تا این دو تشکل، هرچه سریع‌تر به یک نرخ توافقی برسند.

طبق گزارش‌های رسیده، اگرچه هرساله در ماه‌های دی و بهمن، به‌دلیل هجوم مرغداران برای جوجه‌ریزی، قیمت این نهاده سیر صعودی پیدا می‌کند، اما امسال شیب افزایش قیمت، بسیار بیشتر از سال‌های گذشته بود و همین عامل اصلی نگرانی مرغداران و البته کارشناسان شده است؛ زیرا قیمت جوجه در برخی مناطق به دوهزار و ۷۰۰ تومان در هر قطعه نیز رسیده و با این حال، مرغداران با عطش فراوان، به خرید خود ادامه می‌دهند؛ بنابراین بیم آن می‌رود که در روزهای پایانی سال، مرغدار نتواند با قیمتی که محصول نهایی خود را به بازار عرضه می‌کند، هزینه‌های اولیه خود را پوشش داده و به این ترتیب، بیش از پیش ضررهای مالی را تجربه کند.

به همین منظور، انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه به همراه اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی، طی نشستی فوق‌العاده، به این نتیجه رسیدند که نباید قیمت جوجه در نقاط مختلف کشور از یک‌هزار و ۷۰۰ تومان تجاوز کند. بر این اساس، جوجه‌کشی‌ها نیز موظفند از ارائه جوجه به واحدهای پرورشی غیرمجاز خودداری کرده و بیش از این آتش این بحران را شعله‌ور نکنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]