اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951102224095464

دبیر انجمن تولیدکنندگان قارچ خوراکی خبر داد

قارچ فلامولینا مهمان جدید سفره‌های ایرانی

کد: 13951102224095464

https://goo.gl/j8dnQk

، تهران , (اخبار رسمی): بر اساس تصمیصم کمیته فنی صنعت قارچ، در جهت تنوع‌بخشی به سبد قارچ‌های تولیدی کشور، تولید قارچ فلامولینا نیز بر فهرست ارقام اعلام‌شده اضافه می‌شود.

قارچ فلامولینا مهمان جدید سفره‌های ایرانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، حبیب‌الله عظیمی دبیر انجمن تولیدکنندگان قارچ خوراکی با اعلام این خبر گفت: پیش از این فقط دو نوع قارچ (دکمه‌ای و صدفی) در کشور تولید می‌شد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ابتدا قارچ‌های شاه‌صدفی و شیتاکه و هم‌اکنون قارچ فلامولینا به ارقام قارچ‌های تولیدی در کشور اضافه شد و از این پس در مجموع پنج نوع قارچ در کشور تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه قارچ‌ها به سه نوع خوراکی، دارویی و خوراکی - دارویی تقسیم می‌شود، افزود: در انتخاب قارچ‌ها ارقامی مورد توجه قرار گرفتند که دو خاصیت دارویی و خوراکی را به‌طور همزمان داشته باشند؛ بر همین اساس در جلسات متعددی که با اساتید و محققان دانشگاهی برگزار شده، ارقام عنوان‌شده معرفی گردید.

وی با تأکید بر اینکه بذر مورد نیاز ارقام معرفی‌شده در داخل تأمین می‌شوند، بیان کرد: بذر این قارچ‌ها به‌طور موقت توسط بخش تحقیقات بذر دانشگاه مشهد تأمین خواهد شد، اما اگر در بخش خصوصی کسی توان تأمین این نهاده‌ها را داشته باشد، می‌تواند به این عرصه ورود پیدا کند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان قارچ خوراکی بازنگیری در آموزش مسئولان فنی واحدهای قارچ را از ملزومات توسعه این صنعت عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اهیمت حضور مسئولان فنی توانمند در بهبود تولید و افزایش بهره‌وری واحدهای قارچ این انجمن با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آزمون جامع مسئولان فنی واحدهای قارچ را برگزاری می‌کند.

به گفته عظیمی، سرفصل‌های آزمون جامع مسئولان فنی واحدهای قارچ توسط انجمن تعیین می‌شود.

وی در پایان زمان برگزاری آن را نیز ۱۹ اسفندماه اعلام کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت جهاد کشاورزی

بخش کشاورزی و توجه به توسعه و عمران روستا ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همواره مورد اهتمام و تایید قانونگذاران ، برنامه ریزان و دستگاه های اجرایی و محور توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و تحولات وسیعی در عرصه کشاورزی و روستاها و مناطق عشایری به وجود آمده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]