اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951104225796849

12 پیست‌ برتر اسکی درکشورهای همسایه

کد: 13951104225796849

https://goo.gl/sU7ZJu

، تهران , (اخبار رسمی): منطقه خاورمیانه به خاطر کوه های مختلفی مثل هیمالیا، پامیر (Pamir)، هندوکش (Hindu kush)، قفقاز و زاگرس دامنه های بسیار مناسبی برای اسکی بازی دارد. با مپگرد همراه باشید تا با پیست های مطرح کشورهای همسایه آشنا شوید.

با برترین پیست های اسکی کشورهای همسایه آشنا شوید

به کمک مپگرد می توانید با کامل ترین اطلاعات ممکن، قبل از سفر برنامه ریزی دقیقی از وقت و هزینه داشته باشید و آنجا را به طور مجازی ببینید تا هیچ تجربه هیجان انگیزی را از دست ندهید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مجله گردشگری مپگرد، منطقه خاورمیانه به خاطر کوه های مختلفی مثل هیمالیا، پامیر (Pamir)، هندوکش (Hindu kush)، قفقاز و زاگرس دامنه های بسیار مناسبی برای اسکی بازی دارد. با مپگرد همراه باشید تا با پیست های مطرح کشورهای همسایه آشنا شوید.

پیست اسکی پارک سبز (Green park) ترکیه

این پیست اسکی در منطقه کاراتپه (Karatepe) در استان مرمره (Marmara) است. طول این پیست اسکی 19 متر است و 4 آسانسور حمل گردشگران در این پیست اسکی وجود دارد. این منطقه ورزش های زمستانی، در ارتفاع 1300 تا 1699 متری از سطح دریا است.

پیست اسکی پالان دوکن (Palandoken) ترکیه

این پیست اسکی که در استان ارزروم (Erzurum) ترکیه (Turkey) است، به نظر خیلی از اسکی بازان بهترین پیست اسکی ترکیه (Turkey) است. این منطقه هتل‌ها و امکانات خوبی برای اسکی بازان دارد. پیست اسکی پالان دوکن (Palandoken) حدود 5 ماه در سال قابل استفاده است که معمولا از اواخر نوامبر شروع می‌شود. اختلاف ارتفاع پیست اسکی پالان دوکن (Palandoken) که یکی از بلندترین و پرشیب ترین پیست های اسکی دنیا است، بین 2000 تا 3176 متر است.

پیست اسکی گودائوری (Gudauri) گرجستان

این پیست اسکی 2196 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و امکانات بسیار مناسبی برای اسکی از ماه دسامبر تا آوریل دارد. علاوه بر امکانات معمول مثل تله کابین و تله سیژ، این پیست اسکی امکاناتی برای هلیکوپتر اسکی هم دارد. هلیکوپتر، اسکی بازها را به ارتفاعات بلندی که برف پودر شده در آنجا وجود دارد می برد که در آنجا اسکی می کنند.

پیست اسکی دبی (Ski Dubai)

پیست اسکی دبی (Dubai) بزرگ‌ترین و عجیب‌ترین پیست اسکی سرپوشیده دنیاست و در کشوری ساخته شده که دمای هوا در تابستان به 50 درجه سانتیگراد می‌رسد. این اولین پیست اسکی سرپوشیده در خاورمیانه است که در قلب بیابان‌های امارات ساخته شده و در سپتامپر 2005 افتتاح شده است.

پیست اسکی مارینا مال (Snoworld Marina Mall) دبی

پیست اسکی سرپوشیده مارینا مال (Marina Mall) در ابوظبی (Abu Dhabi) در سال 2006 ساخته شده و سالن اسکی آن آمادست اما متاسفانه هنوز قادر به تولید برف نشده است و الان فقط می شود از اسکی روی یخ آن استفاده کرد.

پیست اسکی زاخکادزور (Tsaghkadzor) ارمسنتان

مجموعه زمستانی دره گل‌های ارمنستان (Armenia Flowers Valley)، در ارتفاعات شهر زاخکادزور (Tsaghkadzor) در 50 کیلومتری شمال شهر ایروان (Yerevan) و در ارتفاع 1750 متری از سطح دریا است.

پیست اسکی شاهداگ (Shahdag) آذربایجان

این مجموعه در حال حاضر شامل 7 پیست اسکی است که بیشترین طول آن ها 2 کیلومتر است و 3 ساعت با شهر باکو (Baku) فاصله دارد. پیست اسکی شاهداگ که در سال 2009 افتتاح شده است، پیست های اسکی درجه بندی شده مختلفی برای اسکی بازان دارد.

پیست اسکی کاراکول (Karakol) قرقیزستان

با شروع بارش برف در قرقیزستان (Kyrgyzstan)، پیست اسکی کاراکول (Karakol) به یک جاذبه گردشگری تبدیل می‌شود. پیست‌های اسکی توگوز بولاک (Toguz bulak) و زیل (zil) و ارلوکا (Orlovka) از دیگر پیست های اسکی معروف قرقیزستان  (Kyrgyzstan) هستند.

پیست های اسکی قزاقستان (Kazakhstan)

پیست اسکی اک بولاک (Ak Bulak) و پیست اسکی مدعو (Medeu) در شهر آلماتی (Almaty) و پیست اسکی شیمبولاک (shymbulak) و پیست اسکی روستای کوک شوکی kok shoky) village) از پیست های اسکی معروف قزاقستان (kazakhstan) است.

پیست اسکی مالام جبه (Malam Jabba) پاکستان

طول پیست اسکی مالام جبه (Malam Jabba) که در استان خیبر پختونخوا (Khyber Pakhtunkhwa) است برای اسکی و اسنوبورد حدود 1 کیلومتر است. 1 آسانسور حمل و نقل هم برای اسکی بازان وجود دارد. این منطقه ورزش های زمستانی، در ارتفاعات 2469 و 2670 متری از سطح دریا قرار دارد.

پیست اسکی شنی مسیعید (Mesaieed) قطر

این پیست شنی در بیابان های اطراف شهر مسیعید (Mesaieed) قرار دارد و برای انواع فعالیت های ورزشی بر روی شن، امکانات مناسبی برای گردشگران دارد. تپه سواری، شتر سواری، شن سواری روی تخته از جمله این فعالیت ها است.

پیست اسکی کومبل (Kumbel) ازبکستان

طول پیست اسکی کوه کومبل (Kumbel) که در منطقه تاشکند (Tashkent) است برای اسکی و اسنوبورد 3.2 کیلومتر است و در ارتفاعات 1500 و 2350 متری از سطح دریا قرار دارد. 2 آسانسور هم برای جابجایی اسکی بازان وجود دارد.

برای دیدن تصاویر و توضیحات کامل برترین پیست های اسکی کشورهای همسایه ایران به متن کامل این پیست در وبسایت گردشگری مپگرد مراجعه کنید.

از امروز با اطلاعات کامل و ارزان سفر کنید!

مپگرد وب‌سایتی جامع در زمینه گردشگری هست که قصد دارد مخاطب را با جاذبه های گردشگری، آداب و رسوم، جشنواره ها، غذاهای محلی و ... شهرهای ایران و کشورهای مختلف جهان به طور کامل و کاملا کاربردی آشنا کند، تا بتواند با اطلاعات کامل و ارزان سفر کنند. 

به کمک مپگرد می توانید با کامل ترین اطلاعات ممکن، قبل از سفر برنامه ریزی دقیقی از وقت و هزینه داشته باشید و آنجا را  به طور مجازی ببینید تا هیچ تجربه هیجان انگیزی را از دست ندهید.

در مپگرد سعی شده همه مطالب کاملا یونیک و بر اساس تجربه های شخصی علاقمندان سفر نوشته شود تا اطلاعات کاملا کاربردی و مفید باشند و به سفر ارزان و آسان افراد کمک کند.همین امروز به جمع مپگردها بپیوند و از جهانت لذت ببر!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله گردشگری مپگرد

با مپگرد دیدنی های ایران و جهان را بشناسید و با اطلاعات دقیق و ارزان سفر کنید. مپگرد وبسایتی جامع در زمینه گردشگری هست که قصد دارد مخاطب را با جاذبه های گردشگری، آداب و رسوم، جشنواره ها، غذاهای محلی و ... شهرهای ایران و کشورهای مختلف جهان به طور کامل و کاملا کاربردی آشنا کند، تا بتواند با اطلاعات کامل و ارزان سفر کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی