اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951108227364763

حرفه‌ای‌ترین راه برای دریافت پول از مشتریان خود را انتخاب کنید

5روش دریافت پول از مشتریان به شیوه‌ای حرفه‌ای

کد: 13951108227364763

https://goo.gl/gCTNcb

، تهران , (اخبار رسمی): هنگام دریافت پول از مشتریان، بعد از اصول استفاده از فاکتور آنلاین، نوبت دریافت پول از مشتری است که امیدواریم با به‌ کار بستن نکات زیر، شیرین‌تر و لذت‌بخش‌تر شود.

5 روش دریافت پول از مشتریان به شیوه‌ای حرفه‌ای

سیستم‌های پرداخت و دریافت پول نظیر پی‌پینگ امکان دریافت پول از مشتریان را به‌آسانی فراهم می‌آورد. فرقی نمی‌کند مشتری شما حضوری است یا مجازی، با ارسال لینک، مشتری می‌تواند مبلغ را به‌حساب شما واریز کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی پی پینگ (payping)، این مثل را که «حساب‌ حسابِ، کاکا برادر» پیش‌ازاین در معاملات زیاد می‌شنیدیم؛ اما این روزها فروشندگان هم به‌مانند سایرین تلاش می‌کنند برای اثرگذاری بیشتر پیامشان، خواستۀ خود را با ادبیات دیگری یا حتی با توسل به اشکال و علائم ابداعی، منتقل کنند: «لطفاً پول بده!»

جان کلام همین است که «در ازای آنچه خریدی، پول را به‌موقع و درست پرداخت کن!» اما مسئله این است که وقتی می‌خواهیم در جایگاه حرفه‌ای و حتی رقابتی کارکنیم، به دانستن برخی اصول نیازمندیم. یکی از این اصول، همان ویژگی‌های فاکتور آنلاین است که در مطلب های قبلی درباره‌اش خواندید. طبیعتاً پس از فاکتور، نوبت داستان شیرین دریافت پول از مشتری است که امیدواریم با به‌ کار بستن نکات زیر، شیرین‌تر و لذت‌بخش‌تر شود.

شفاف باشید

به تجربه دریافته‌ایم که هرچقدر در خرید‌و‌فروش شفاف‌تر عمل کنیم، دریافت پول از مشتری برایمان آسان‌تر می‌شود. در بسیاری از معاملات نیاز دارید که از روش‌های مختلف برای ترغیب مشتری استفاده کنید؛ اما وقتی پای دریافت پول به میان می‌آید، باید با خریدار به‌طور شفاف صحبت کنید.

در قرارداد به‌طور مشخص ذکر کنید که دریافت پول از مشتری طی چه پروسه و زمان‌هایی انجام می‌شود. در ازای دریافت پول از مشتری، چه اسناد و خدماتی در اختیار او قرار می‌گیرد و دقیقاً هزینه‌های پرداختی شامل چه نوع اقلام و هزینه‌های جانبی است. بسیاری از مشتریان تمایل ندارند هزینه‌هایی نظیر مالیات پرداخت کنند و ترجیح می‌دهند قرارداد غیررسمی منعقد شود و هیچ جا اسمی از آن‌ها برده نشود.

این تصمیم شماست که فروش را چطور مدیریت کنید؛ اما وقتی خریدار بداند که شرایط و ضوابط پرداخت پول چگونه است، معامله بهتر انجام می‌شود. به خاطر داشته باشید که شفافیت در معامله به‌نوعی پیشگیری از بروز مشکلات و درگیری‌های بعدی است.

منعطف باشید

از همه روش‌های موجود برای دریافت پول از مشتری استقبال کنید. امکانات و تسهیلات خوبی برای مشتریان فراهم کنید. این تسهیلات می‌تواند از داشتن پول خرد درون دخل آغاز شود و به عقد قرارداد با فلان بانک یا شرکت تسهیل‌کنندۀ پرداخت پول ختم شود. در هر شغل و کسب‌و‌کاری که هستید، باید بتوانید پول را به سهولت و سرعت از مشتری دریافت کنید.

مرسوم‌ترین روش دریافت پول، دریافت نقدی یا از طریق دستگاه پوز است؛ اما با در نظر گرفتن اصل توسعۀ کسب‌وکار یا ماهیت سرویس شما، ممکن است مشتری نتواند با هیچ‌یک از روش‌های مرسوم اشاره‌شده، پول پرداخت کند. کیف پول الکترونیکی، درگاه‌های اینترنتی واریز وجه، سیستم‌های پرداخت و دریافت پول و پرداخت‌های موبایلی، روش‌های دیگری است که استفاده از آن‌ها برای مشتریان آسان و برای شما مطمئن است.

برای مثال سیستم‌های پرداخت و دریافت پول نظیر پی‌پینگ امکان دریافت پول از مشتریان را به‌آسانی فراهم می‌آورد. فرقی نمی‌کند مشتری شما حضوری است یا مجازی، در تلگرام با شما در ارتباط است یا اینستاگرام یا ایمیل. با ارسال لینک، مشتری می‌تواند مبلغ را به‌حساب شما واریز کند.

کمی ریسک کنید

دریافت پول از مشتری و ریسک‌پذیری شاید به‌ظاهر سخت و دارای تضاد باشد؛ چون شما باید مطمئن باشید که در ازای فروش جنس یا سرویس خود پول دریافت می‌کنید. اما ریسک‌پذیری در اینجا یعنی تابلوی «نسیه نداریم حتی برای شما دوست عزیز» را با «فروش شرایطی اجناس» عوض کنید.

الان زمانی است که مشتریان، بنا به دلایل اقتصادی، ترجیح می‌دهند پرداخت پول را طی چند قسط و تحت شرایط منصفانه پرداخت کنند و بیشتر با کسب‌و‌کارهایی طرف معامله شوند که این وضعیت را درک می‌کنند.

البته نگرانی فروشندگان از نقد نشدن اقساط و تأمین نشدن شرایط معامله، مسئله‌ای درست است؛ اما به نظر می‌رسد باوجود قوانین و شیوه‌های مرسوم، می‌توان به‌‌صورت پیوسته از روشی برای افزایش تعداد مشتریان و نقدینگی کسب‌و‌کار استفاده کرد. در این حالت استفاده از سرویس دریافت و پرداخت پول، شما را از دغدغۀ مدیریت و هماهنگی و دریافت به‌موقع پول رها می‌کند.

صبور باشید

نمی‌خواهیم نصیحت‌کنیم و بنویسیم «گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی»؛ اما وقتی با مشتری بدقول روبه‌رو شوید، مخصوصاً اگر شما فریلنسر یا آزادکار باشید، نباید از کوره دربروید یا در پاسخ به تأخیر مشتری، او را تهدید کنید و خلاصه اینکه همان اول، به خانۀ آخر این ماجرا سر بزنید. در این اوضاع، بهترین و حرفه‌ای‌ترین روش برای دریافت پول از مشتری این است که پیش از آغاز پروژه، مبلغی دریافت کنید و چنانچه به هر دلیلی معامله این‌گونه آغاز نشده است و حالا موعد دریافت پول است، پیگیری خود را با ارسال پیام و ایمیل به همراه لینک پرداخت آغاز کنید.

پیام‌های یادآوری پرداخت را به‌صورت منظم و در فواصل مشخص ارسال کنید. فراموش نکنید که شیوۀ پرداخت آسان، راه را برای هرگونه عذر و دلیلی می‌بندد. گاهی لازم می‌شود که علاوه بر ارسال پیام، با مشتری تماس تلفنی بگیرید یا ملاقات حضوری داشته باشید. شما فردی حرفه‌ای هستید و قطعاً سرویس خود را به بهترین نحو ارائه داده‌اید؛ بنابراین در این تماس بهتر است پیش از غلیان احساسات، به‌صورت معقول با مشتری صحبت کنید و تاریخ و نحوۀ پرداخت را دقیق مشخص کنید. بهتر است کار به دادگاه و جر‌و‌بحث نکشد.

سیاست به خرج دهید

به‌هیچ‌وجه منظور ما از گرفتن پول از مشتری، استفاده از روشی غیرمنصفانه نیست. بحث سیاست‌های قیمت‌گذاری و فروش هم جای خود را دارد. از دید ما اگر قرار است در ازای ارائۀ سرویس یا فروش جنس از مشتری پول دریافت کنید، بهتر است کمی بخشنده باشید. او را ترغیب کنید که سریع‌تر و به روشی مطمئن و آسان وجه را واریز کند. وقتی خریداران شما شبیه دوندگان مسابقۀ دو سرعت بدون مانع بشوند، شما موفق شده‌اید. بهتر است پول، پول دیگری با خود بیاورد و مشتری، مشتری دیگر را. شاید این جمله کمی ثقیل به نظر برسد؛ اما با دیدن اولین نتیجه، قطعاً شما نیز یکی از علاقه‌مندان به این مسابقه خواهید شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پی پینگ (payping)

پی پینگ یک درگاه پرداخت آنلاین است. در پی پینگ هر شخص یا بیزینس درگاه پرداخت خود را دارد. با عضویت در پی پینگ شما نام کاربری برای خود انتخاب می کنید و بعداز آن صفحه هر عضو بصورت payping.ir/username می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی