اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951109227626033

معاون شهردار تهران در جمع بندی حادثه پلاسکو :

شناسایی ومطالعه دلایل حادثه پلاسکو ادامه دارد

کد: 13951109227626033

https://goo.gl/e6Oxrz

، تهران , (اخبار رسمی): فرمانده عملیات آوار برداری ساختمان پلاسکو اعلام کرد: عملیات شناسایی ومطالعه حادثه پلاسکو تمام نخواهد و بررسی ها بر روی سازه فولادی برای کشف علت دقیق حادثه و همچنین شناسایی مالکان اموال کشف شده ادامه خواهد داشت.

شناسایی ومطالعه دلایل حادثه پلاسکو ادامه دارد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری تهران، مازیار حسینی با اشاره به اتمام عملیات آوار برداری ساختمان پلاسکو گفت: آوار برداری ساختمان پلاسکو کار بسیار تخصصی بود و ممکن بود بر اثر آوار برداری غیر تخصصی به نیروها آسیب وارد شود اما خوشبختانه 1750 صرتی بار توسط کامیون ده چرخ از محدوده خارج شد.
وی تصریح کرد:کل آوار این حادثه را با حراست نیروهای انتظامی و حراست شهرداری تهران زمین مخصوصی برای شناسایی مالکان آن انتقال دادند.
وی همچنین گفت: تلاش داریم با انجام آزمایش های لازم بر روی سازه فولادی ساختمان علت دقیق حادثه را بررسی کنیم وهمچنین با بررسی نخاله ها مالکان اموال به دست آمده از این حادثه شناخته شوند.
وی با تشریح اجمالی حادثه ساختمان پلاسکو گفت :فولاد در برابر آتش بسیار آسیب پذیر است و در کمتر از سی دقیقه 80 درصد مقاومت آن از بین می رود به همین دلیل شاهد هستیم بر اثر حرارت و آتش سوزی سقف ها به روی سقف ها قرار گرفت و ساختمان به اصطلاح فنی به "کلبس " یا فروریزش دچار شدو ساختمان 17 طبقه به توده بهم پیوسته آهن در حدود 20 متر تبدیل شد.
به گفته حسینی حرارت ناشی از حریق و وجود البسه که مواد شیمیایی وپلی استر داشته اند سبب افزایش حرارت و گستردگی آتش سوزی شده است.
وی تاکید کرد:انفجارها به دلیل تعدد گازهای پینکی در ساختمان بوده و ارتباطی به مخزن گازوئیل در موتورخانه نداشت و این مخزن به سلامت از موتور خانه بیرون آمد.
وی تاکید کرد: با حفر تونلی از طریق پاساژ کویتی ها به اجساد4 تن از شهروندان دست یافتیم که شائبه زنده بودن آنان در لحظات اولیه منتفی بود زیرا با کشف اجساد مشخص شد آنان در همان ساعات اولیه حادثه فوت کرده بودند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه