اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951204238426033

رونمایی مجدد از میدان ولی عصر تهران

خداحافظی با حصار آهنی و سلام به هنر خیابانی

کد: 13951204238426033

https://goo.gl/KZN6Fw

، تهران , (اخبار رسمی): ورقه های آهنی حصار میدان ولی عصر روز گذشته با این میدان خداحافظی کردند تا میدان ولی عصر به قامت گذشته خود بنشیند.

خداحافظی با حصار آهنی و سلام به هنر خیابانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، انتظار چند ساله مردم از مدیریت شهری به پایان رسید،مجموعه پلازای ولیعصر که با هفت طبقه در زیر میدان ولیعصر احداث شده و محل تقاطع خط سه و شش مترو تهران به شمار می آید ؛در آستانه بازگشایی قرار دارد. نکته قابل توجه این است که فضای وسیعی از این میدان تنها متعلق به مترو نیست بلکه به گفته مازیار حسینی معاون شهرداری تهران سه هزار متر آن ظرفیت ویژه ای برای  فعالیت های فرهنگی را داراست.

پتانسیل ویژه پلازای ولی عصر و توجه به  فعالیت های فرهنگی بهانه خوبی بود تا طیف عمده ای از هنرمندان سینما وتلویزیون روزگذشته از این مجموعه بازدید کرده ونظرات خود را با مدیریت شهری در میان بگذارند.

ارائه هنرخیابانی در پلازای  ولیعصر
مازیار حسینی معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در دیدار دوستانه خود با هنرمندان تاکید کرد: 3 هزار متر از این فضا می تواند به فعالیت های فرهنگی  به خصوص هنر خیابانی اختصاص پیدا کند. وی همچنین تاکید کرد این محل صفه ای برای تجمعات فرهنگی شهروندان به شمار می آید.  معاون شهردار تهران با اشاره به ویژگی‌های زیباشناختی و معماری این پلازا افزود: به غیر از مباحث فنی ما باید با تغییر نوع معماری، فضا را برای ورود مردم به این پلازا جذاب‌تر می‌کردیم و بر همین اساس سعی کردیم با الهام از معماری ایرانی – اسلامی فضا را آماده تر کنیم.
وی با بیان اینکه کف این پلازای با آجر که یکی از قدیمی‌ترین نمادهای معماری ایرانی است پوشانده و قرنیزهای دور این پلازا نیز منبعث از نام حضرت ولیعصر (عج) است ادامه داد: به زودی مسابقه‌ای نیز برای طراحی المان و نماد این پلازا برگزار خواهد شد که مردمی که از بیرون به این میدان نگاه می‌کنند متوجه خاص و شاخص بودن آن شوند.  

فضای عمومی مترو بستر مناسبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است
افسانه بایگان بازیگر مطرح سینما ضمن دیدار از مجموعه پلازای ولی عصر با استقبال از ایده مدیریت شهری  از فضای مترو در مقابله با تهاجم فرهنگی گفت:می توان از فضاهای حمل ونقل عمومی مثل مترو برای آموزش های فرهنگی بهره برد.
وی با اشاره به فضای مناسب پلازای ولی عصر برای فعالیت های فرهنگی تاکید کرد: بازدید از مجموعه پلازای ولی عصر برایم دلنشین بود و می توان از این مجموعه به شکل مستمر برای آموزش های  گوناگون به خصوص موضوعات ترافیکی استفاده کرد.وی افزود: طیف وسیعی از مردم از مترو استفاده می کنند، بنابراین فضای مترو جای مناسبی برای نهادینه کردن اصول فرهنگ ایرانی مثل آموزش متون کهن  است و همچنین بستر مناسبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی تلقی می شود.
این هنرمند با تاکید بر نقش آموزش در استفاده از وسائل حمل ونقل عمومی گفت:باید با آموزش های حرفه ای رفتارهای ترافیکی را اصلاح کرد، کاری که الان  در کنار برخوردهای قهری در همه کشورهای دنیا انجام می شود.

باید از فضای پلازای  برای آموزش کودکان استفاده کرد
افسانه بایگان  تنها هنرمندی نبود که از پلازای میدان ولی عصر برای فعالیت های فرهنگی استقبال کرد. مجید قناد مجری برنامه های کودک با اشاره به فراهم شدن فضاهای فرهنگی مجموعه پلازای ولی عصر گفت :اولین تصویری که از پلازای ولیعصر به ذهن من رسید تصاویر تلاش هایی است که برای این مجموعه کشیده شده است و حالا باید از این زحمات استفاده کرد و با استفاده از صحیح از این مجموعه کارکرد آن را حفظ کرد.
وی با اشاره به اینکه می توان از فضاهای عمومی متروها برای آموزش کودکان استفاده کرد، گفت:کودکان باید ازسهم  چشمگیری در پروسه آموزش های فرهنگی برخوردار باشند زیرا کودکان آینده سازان فردا هستند .بنابراین باید از فضاهای حمل ونقل عمومی مثل مترو برای آموزش های گوناگون از جمله رفتارهای ترافیکی استفاده کرد. زیرا کودکان به همراه خانواده هایشان از این مجموعه فرهنگی استفاده می کنند.به گفته قناد مترو بستر مناسبی برای آموزش های مستقیم وغیر مستقیم فرهنگی است.

افزایش واگن ها میزان استفاده از خودروی شخصی را کاهش می دهد       
فاطمه گودرزی هنرمند سینما نیز گفت: مسلما اگر افزایش واگن ها بیشتر شود مترو از اتومبیل شخصی برای سفر های شهری خیلی بهتر است. وی همچنین تاکید کرد باید از این فضا برای مقابله با فرهنگ و رفتار غلط ترافیکی و آموزش به مردم بهره برد.   
 گفتنی است هنرمندانی نظیر افسانه چهره آزاد،همایون ارشادی،عبدالرضا اکبری،نوید محمدزاده ؛سیروس الوند علاوه بر دیدار از مجموعه پلازای ولی عصر از مرکز کنترل ترافیک معاونت حمل ونقل بازدید کرد ونظرات خود را برای اصلاح فرهنگ ترافیکی با مازیار حسینی در میان گذاشتند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تهران

در سال‌ 73 و در راستای‌ تحقق‌ بیشتر اهداف‌ بازرگانی‌ و برآوردن‌ نیازهای‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ با تغییر مدیریت‌ سازمان‌ تحولات‌ اساسی‌ در نحوه‌ اداره‌ سازمان‌ و نگرش‌ مدیریت‌ به‌ مسائل‌ انفورماتیکی‌ شهرداری‌ پدید آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه