اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951123234565763

مصرف آبزیان در ایران نصف سرانه جهانی است

کد: 13951123234565763

https://goo.gl/IOiXsA

، تهران , (اخبار رسمی): مصرف سرانه جهانی گوشت ماهی برای هر فرد 20 کیلوگرم است، ولی این میزان در ایران 10 کیلوگرم است، که باید این میزان را 2 برابر افزایش دهیم تا به متوسط سرانه جهانی برسیم.

مصرف آبزیان در ایران نصف سرانه جهانی است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات، حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: امروزه بیش از یک میلیون تن شیلات در ایران تولید می‌شود که حدود 55 درصد آن از دریاها و 45 درصد آن‌ از آبزی پروری حاصل می‌شود ولی باید تلاش بیشتری کرد تا این نسبت همانند سراسر جهان 50 – 50 شود.

وی با بیان اینکه مصرف آبزیان نقش مهمی در سلامتی، مبارزه با بیماری بیماری‌هادارد، گفت: مصرف آبزیان نقش مهمی در تنظیم وضعیت بدن مناسب دارد و با توجه به ظرفیت بالای قم این موارد باید برای مردم این استان تبیین شود.
وی با بیان اینکه سلامت جامعه در گرو تولید غذای سالم است، گفت: اگر می خواهیم غذای سالم مصرف کنیم، باید آب، خاک و هوا نیز سالم باشد، و این در محیط زیست و کشاورزی نیز نقش اصلی دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، ادامه داد: مصرف آبزیان در قم باید به حد مطلوب برسد و مردم این ستان در زمینه مصرف آبزیان به الگویی برای سراسر کشور تبدیل شوند.

صالحی ادامه داد: حال که بهره‌وری آب با استفاده از طرح‌های نوین در استان قم با موفقیت پیش رفته است معلوم است که این طرح‌ها در سایر استان‌های کشور نیز موفقیت آمیز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید شیلات کشور بیش از یک میلیون تن در سال برآورد می شود، ادامه داد: 55 درصد این تولید از طریق دریاها و 45 درصد آن نیز از آبزیان بدست می آید که باید در زمینه آبزی پروری کار شود.

وی بر پیگیری روش هایی همچون پرورش در درون قفس در دریا، گفت: امروز به دنبال این هستیم که خاویاری که یک روزی برند ایران در بازارهای جهانی بود و متاسفانه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تولید آن کاهش فراوانی پیدا کرد را با پرورش احیا کنیم. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وجود بیش از 80 مزرعه پرورش ماهی خاویار در کشور، گفت: مؤسساتی که با اجرای طرح‌های مختلف در راستای کاهش مصرف آب و بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و... گام بر می‌دارند باید تبدیل به الگویی برای سراسر کشور شوند. 

صالحی با اشاره به توافق با وزیر خارجه فرانسه طی هفته گذشته، گفت: وزیرخارجه فرانسه با هیأت همراه به ایران آمدند به توافقی با آن‌ها دست یافتیم که بر اساس این توافق ایران می‌تواند گام های بلندتری در راستای توسعه پرورش، برند سازی و عرضه خاویار در جهان بردارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]