اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951128236395500

کنش‌های ترامپ و اقتصاد ایران

نزدیک شدن به نوروز سکه را گران می‌کند

کد: 13951128236395500

https://goo.gl/XECVUI

، تهران , (اخبار رسمی): در حال حاضر دنیا تحت تأثیر مسائل سیاسی است و هر اتفاقی در فضای سیاست آثار قابل‌توجهی در اقتصاد دارد. در دو هفته اخیر قیمت جهانی طلا افزایش‌یافته است و بازار داخل ایران هم از این افزایش بی‌نصیب نمانده است.

نزدیک شدن به نوروز سکه را گران می‌کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، نوسانات بازار سکه با شروع سال نوی میلادی به دلیل افزایش قیمت جهانی طلا بیشتر شد. با پایان یافتن تب‌وتاب کریسمس امیدها به کاهش قیمت افزایش پیدا کرد اما سال نوی شمسی در پیش است و افزایش تقاضا بر بازار سکه اثر می‌گذارد.

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت‌وگو با سایت خبری اتاق تهران دراین‌باره گفت: بازار سکه در حال حاضر وضعیت پر نوسانی را تجربه می‌کند و عواملی مثل مسائل سیاسی در سطح بین‌المللی و نزدیک شدن به پایان سال شمسی بر این بازار اثرگذار است.

کشتی آرای ادامه داد: با نزدیک شدن به‌روزهای پایان سال تقاضا برای خرید سکه در کشور افزایش پیدا می کندو این مسئله به‌طور حتم بازار سکه را دستخوش تغییراتی خواهد کرد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: غیر از عوامل داخلی مسائل خارجی هم بر بازار سکه در پایان سال شمسی اثرگذار است.  قیمت جهانی طلا در ماه‌های اخیر در نوسان بوده است و آثار این نوسان را می‌توان بر بازار سکه ایران مشاهده کرد.

روی کار آمدن دولت جدید آمریکا و کنش‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید این کشور فضای اقتصادی را دچار تغییر کرده است. کشتی آرای با تائید این مسئله ادامه داد: حرف‌ها و عملکردهای ترامپ در ماه‌های اخیر باعث تنش‌هایی در بازارهای بین‌المللی و اقتصاد جهانی شده است. همین موضوع به تضعیف ارزش دلار در آمریکا منجر شده که این مسئله باعث شده قیمت جهانی طلا افزایش پیدا کند.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ادامه داد: در حال حاضر دنیا تحت تأثیر مسائل سیاسی است و هر اتفاقی در فضای سیاست آثار قابل‌توجهی در اقتصاد دارد. در دو هفته اخیر قیمت جهانی طلا افزایش‌یافته است و بازار داخل ایران هم از این افزایش بی‌نصیب نمانده است. قیمت سکه به دلیل افزایش تقاضای ناشی از نزدیک شدن به پایان سال بالا رفته و در بازار حباب قیمت ایجادشده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

سال 1263 مجلس «وکلای تجار» به عنوان اولین نهاد حامی تجار ایران شکل گرفت. این نهاد بعدها به اتاق بازرگانی تغییر نام داد. مورخان تاریخ اقتصاد ایران اعتقاد دارند، پایه تمامی فعالیت‌های صنفی و تخصصی بخش بازرگانی کشور از همین نهاد شکل گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی