اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951205238676849

دانستی‌های سفر به پایتخت مالزی را بخوانید

10 جاذبه گردشگری برتر کوالالامپور

کد: 13951205238676849

https://goo.gl/ytC7Cm

، تهران , (اخبار رسمی): بازدید از کوالالامپور، فرصت آشنایی با فرهنگی متفاوت، غذاهای محلی، مراکز خرید متنوع و معماری ویژه شهر، که آمیزه ای از معماری غربی و شرقی است را در اختیار مسافران قرار ‌می‌دهد.

برترین های کوالالامپور پایتخت مالزی

در فهرستی که CNN منتشر کرده، کوالالامپور (Kuala Lumpur) به عنوان یکی از چهار شهر برتر جهان در زمینه خرید معرفی شده است.

به گزارش اخبار رسمی از مجله گردشگری مپگرد، کوالالامپور (Kuala Lumpur) به‌عنوان یکی از چهار شهر برتر جهان در زمینه خرید معرفی شده که با توجه به آب و هوای استوایی کشور مالزی، تقریبا هر زمانی از سال برای سفر به کوالالامپور خوب است. با مپگرد همراه باشید تا با بعضی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور آشنا شوید.

ایستگاه راه آهن کوالالامپور (Kuala Lumpur Railway Station)

ایستگاه راه آهن کوالالامپور دارای ساختمانی با معماری استعماری است که ترکیبی از معماری شرقی و غربی و همچنین معماری ساکنان شمالی آفریقا و هندوستان بهره برده است.

بازدیدکنندگان همواره از بازدید این ساختمان فوق العاده جالب توجه و زیبا لذت می برند و آن را بنای منحصر به فرد و خیره کننده‌ای توصیف می‌کنند. ایستگاه راه آهن کوالالامپور در سال 1910 و با هزینه 23 هزار دلار ساخته شد، مسافران از این ایستگاه راه آهن تا سال 2001 که با ایستگاه مدرن تری جایگزین شد، برای مسافرت به مقصدهایی مثل سنگاپور (Singapore) و دیگر کشورهای آسیای شرقی استفاده می کردند. بعد از این با وجودی که قطارهای مسافربری بین شهری به ایستگاه سنترال (Sentral Station) منتقل شدند، بازهم از این ایستگاه، برای بعضی سفرهای درونن  شهری استفاده می شد.

معبد تین هو (Thean Hou Temple)

گردشگرانی که از معبد تین هو (Thean Hou Temple) بازدید می کنند، قطعا با دیدن آن، متوجه شباهت زیادی بین آن و معبدهای چینی می شوند. چرا که معبد تین هو (Thean Hou Temple)، یکی از بزرگترین معابد چینی در جنوب شرقی آسیا محسوب می شود. این معبد که در سال 1989 توسط انجمنی چینی در مالزی بازگشایی شده، نمونه ای از معماری خیر کننده چینی است. این معبد بسیار زیبا، به افتخار تین الهه دریا برپا شده است. معبد تین هو، با وجود داشتن نمای تماشایی از شهر کوالالامپور، مکانی محبوب برای گرفتن عکس های عروسی است. این معبد حتی یک دفتر ثبت ازدواج دارد که سالانه بیش از 5000 زوج در آن ازدواج می کنند.

مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر (Berjaya Times Square)

برجایا تایمز اسکوئر، مجتمعی بسیار بزرگ شامل یک مرکز خرید و دو هتل پنج ستاره است. برجایا تایمز اسکوئر (Berjaya Times Square) با زیر بنای 700 هزار متر مربع، در حال حاضر پنجمین ساختمان بزرگ جهان محسوب می شود. مرکز خرید این مجتمع دارای بیش از 1000 فروشگاه خرده فروشی، 65 فروشگاه مواد غذایی و مکان های تفریحی مثل، بزرگترین پارک سرپوشیده آسیا و سالن نمایش دو بعدی و سه بعدی IMAXX است که در طبقه دهم ساختمان واقع شده است.

موزه هنرهای اسلامی مالزی (Islamic Arts Museum Malaysia)

موزه هنرهای اسلامی مالزی، بزرگترین موزه جنوب شرق آسیا محسوب می شود. این موزه در سال  1998بازگشایی شده و بیش از 7000 اثر از جواهرات ارزشمند و یک ماکت از مسجد مکه در آن نگهداری می شود. این موزه علاوه بر آثار باستانی و تاریخی شرق میانه و مالزی، دارای آثاری از چین و هندوستان هم هست. موزه هنرهای اسلامی مالزی، 12 گالری دارد، این گالری ها به جای به نمایش گذاشتن آثار با توجه به دسته بندی جغرافیایی، به لحاظ نوع آثار تقسیم بندی شده اند. در این موزه همچنین یک رستوران با غذاهای خاورمیانه های وجود دارد. این موزه در نزدیکی باغهای دریاچه (Lake Gardens) واقع شده است، علاوه بر این، موزه فاصله چندانی با مسجد ندارد.

برج مناره کوالالامپور (Menara Tower)

برج مناره که 335 متر بلندی دارد، با دو هدف ساخته شده است. یکی برج مخابراتی و بعد به عنوان یک جاذبه توریستی که دارای رستوران و همچنین مکانی برای تماشای جاذبه های شهر کوالالامپور با نمایی پانوراما است. همچنین گردشگران می توانند، در مسابقه ای که سالانه برای طی کردن پله های برج مناره (Menara Tower) برگزار می شود، شرکت کنند.

پارک پرندگان کوالالامپور (Bird Park)

پارک پرندگان کوالالامپور در باغ های دریاچه واقع شده و یکی مکان های گردشگری اکوتوریسم (طبیعت گردی) مالزی محسوب می شود که خانه 3000 پرنده متعلق به 200 گونه مختلف است. پارک پرندگان کوالالامپور (Bird Park) به چهار بخش تقسیم شده است، سه بخش از این چهار بخش پرواز آزاد نام دارند، چرا که پرندگان این بخش ها امکان پرواز در محیط شبه بومی، زیستگاه طبیعی را دارند. گفته می شود، پارک پرندگان کوالالامپور، بزرگترین پارک پرواز آزاد جهان است.

برای دیدن عکس ها و ادامه مطلب دیدنی های کوالالامپور پایتخت مالزی به وبسایت مپگرد مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله گردشگری مپگرد

با مپگرد دیدنی های ایران و جهان را بشناسید و با اطلاعات دقیق و ارزان سفر کنید. مپگرد وبسایتی جامع در زمینه گردشگری هست که قصد دارد مخاطب را با جاذبه های گردشگری، آداب و رسوم، جشنواره ها، غذاهای محلی و ... شهرهای ایران و کشورهای مختلف جهان به طور کامل و کاملا کاربردی آشنا کند، تا بتواند با اطلاعات کامل و ارزان سفر کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی