اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960117245526849

با معروفترین دیدنی های ترکیه آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری برتر ترکیه

کد: 13960117245526849

https://goo.gl/adTWVU

، تهران , (اخبار رسمی): ترکیه (Turkey) با داشتن آثار باستانی ، یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان است که بین آسیا و اروپا قرار دارد و فرهنگ غنی، غذاهای معروف و تاریخ عظیمش، همه گردشگران را هیجان زده می کند. درحالی که مناظر باشکوه آن، از مدیترانه زیبا گرفته تا کوه های عظیم و جلگه های خشک آن، هر کدام نقطه برجسته ای هستند.

دیدنی های ترکیه

شکوه و عظمت روم شرقی را در استانبول (Istanbul) ببینید، برای ماجراجویی روی خرابه های افِسوس (Ephesus) پرسه بزنید و عجیب ترین چشم اندازهای جهان را در کاپادوکیا (Cappadocia) و پاموکاله (Pamukkale) ببینید

شما چه بخواهید مشتاقانه شکوه و عظمت روم شرقی و دولت عثمانی را در استانبول (Istanbul) ببینید، چه بخواهید روی ساحل استراحت کنید، یا برای ماجراجویی روی خرابه های افِسوس (Ephesus) پرسه بزنید یا عجیب ترین چشم اندازهای جهان را در کاپادوکیا (Cappadocia) و پاموکاله (Pamukkale) ببینید، ترکیه جاذبه های زیادی برایتان دارد. با مپگرد همراه باشید تا با برترین دیدنی های ترکیه آشنا شوید.

 

1) ایاصوفیه (Aya Sofya)

ایاصوفیه (Aya Sofya) یکی از زیباترین ساختمان های مشهور جهان است. مناره های ظریف فضای  بیرونی آن، بعد از فتح عثمانی به آن اضافه شده، در حالی که قسمت رنگی مجلل و غار مانند فضای داخلی آن یادآور قدرت و حکومت قسطنطنیه قدیم است. این بنای تاریخی مشهور یکی از مکان هایی است که هر بازدیدکننده باید ببیند.

 

2) افسوس (Ephesus)

افسوس (Ephesus) یکی از کامل ترین شهرهای پابرجای رومی برای تجربه زندگی در دوران طلایی امبراطوری روم در منطقه مدیترانه است. 

 

3) کاپادوکیا (Cappadocia)

دره های سنگی سوررئال کاپادوکیا (Cappadocia) رویای هر عکاسی است. ارتفاعات صخره ای و بالای تپه های کاپادوکیا، جایگاه سنگ های عجیب و قله های موج داری است که هزاران سال فعالیت آب و باد، آن ها را شکل داده است.

 

4) کاخ توپ قاپی (Topkapi Palace)

کاخ توپ قاپی (Topkapi Palace)، به طرزی باور نکردنی مجلل است که شما را به دنیای فوق العاده خیالی سلاطین می برد. اینجا جایی بود که سلطان های دوره عثمانی، امپراطوری را به وجود آوردند که تا اروپا، خاورمیانه و آفریقا گسترش داشت.

 

5) پاموکاله (Pamukkale)

یکی از معروف ترین دیدنی های طبیعی ترکیه، تراس های سفید پاموکاله (Pamukkale) یا به انگلیسی کاخ پنبه (Cotton Castle) است که از تراورتن (سنگ آهک) خالص شکل گرفته و آبشار کوچک پایین سراشیبی آن مثل یک مزرعه برف در وسط فضای سبز به نظر می رسد. این چشمه ها اولین چشمه های آب شور جهان هستند. و چشمه های باداب سورت ساری دومین چشمه آب شور جهان.

 

6) صومعه سوملا (Sumela Monastery)

صومعه سوملا (Semula Monastery) یا صومعه مریم مقدس (Virgin Mary)  که تنها روی صخره قرارگرفته، یکی از زیباترین جاذبه هایی است که در امتداد ساحل دریای سیاه قرار دارد. پرسه زدن اطراف این صومعه متروکه، با فضای داخلی کلیسای آن که پر از گچبری های رنگی و خیره کننده است، برای کسانی که سفری طولانی به شمال شرق ترکیه کرده اند جالب است.

 

برای دیدن عکس ها و ادامه مطلب به پست معروفترین دیدنی های ترکیه در وبسایت مپگرد مراجعه کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله گردشگری مپگرد

با مپگرد دیدنی های ایران و جهان را بشناسید و با اطلاعات دقیق و ارزان سفر کنید. مپگرد وبسایتی جامع در زمینه گردشگری هست که قصد دارد مخاطب را با جاذبه های گردشگری، آداب و رسوم، جشنواره ها، غذاهای محلی و ... شهرهای ایران و کشورهای مختلف جهان به طور کامل و کاملا کاربردی آشنا کند، تا بتواند با اطلاعات کامل و ارزان سفر کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]