اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960128246147149

ورزش های مناسب زانو درد

زانو درد؛ از علت تا درمان

کد: 13960128246147149

https://goo.gl/1AAEJy

، کرج , (اخبار رسمی): زانو درد بسته به سن افراد علل مختلفی دارد. به طور کلی زانو دردها به دو دسته تقسیم می شوند: یکی آنهایی که علل ثانویه دارند، مثلا فردی که دچار شکستگی زانو شده است. در یکسری افراد هم زانو درد علت اولیه دارد، مانند افرادی که التهاب مفصل (آرتریت) زانو شده اند و غضروف مفصل زانوی آنها تخریب شده است.

زانو درد از علت تا درمان | سلامت دات لایف

زانو درد در جوانی و پیری با دلایل متفاوتی نمایان می شود که با خواندن کامل این مقاله راه های پیشگیری و درمان را خواهید آموخت و با ورزش زانو درد آشنا خواهید شد این مقاله درمان خانگی زانو درد است.

زانو درد بسته به سن افراد علل مختلفی دارد. به طور کلی زانو دردها به دو دسته تقسیم می شوند: یکی آنهایی که علل ثانویه دارند، مثلا فردی که دچار شکستگی زانو شده است. در یکسری افراد هم زانو درد علت اولیه دارد، مانند افرادی که التهاب مفصل (آرتریت) زانو شده اند و غضروف مفصل زانوی آنها تخریب شده است.

آیا صدای زانو نیاز به درمان دارد ؟

در صورتی که صدای زانو همراه با درد باشد و حرکت دادن زانو در این هنگام برای فرد مشکل باشد، این  یک علامت جدی است و باید حتما به پزشک متخصص مراجعه نمود تا مشخص شود که آیا آسیب جدی به مفصل زده شده است یا نه . پزشک متخصص با انجام معایناتی می تواند دلیل صدا دادن زانو را  تشخیص دهد و تعیین کند که چه روش درمانی برای فرد مناسب است .

زمانی که شنیدن صدا از مفصل زانو با هیچ علائم دیگری مانند درد یا تورم همراه نیست ، صدای زانو زیاد  جای نگرانی ندارد . در بسیاری از موارد به علت وجود حباب های هوا که در مفصل زانو گیر افتاده اند ، مفصل زانو صدا می دهد و می تواند نشان دهنده این موضوع باشد که مفصل زانو ( به علت ایجاد فشار زیاد درون مفصل یا وجود سایش) خودش در حال برطرف کردن این موضوع است. این حالت مانند زمانی است که شما قولنج انگشتان یا مفاصل دیگر بدنتان را میشکنید .

چه افرادی دچار درد زانو می شوند؟
اصولا بر اساس سن بیمار که در چه سنی از زانو درد شکایت می کند، افراد به دو دسته تقسیم می شوند:

زانو درد در جوانی

۱- افراد جوان که معمولا از لحاظ ورزشی و تحرک بدنی فعال هستند و از درد جلوی زانو شکایت می کنند و درد آنها بیشتر موقع نشست و برخاست ایجاد می شود، به خصوص هنگامی که به کوه می روند و از کوه پاین می آیند، و یا از پله بالا و پایین می روند، و یا هنگام نماز خواندن در نشست و برخاست از درد زانوشکایت می کنند. زانو درد در جوانی هم اتفاق میوفتد و مختص افراد مسن نیست.

۲- دسته دوم هم افرادی هستند که در سنین کهنسالی هستند و بیشتر تخریب غضروف مفصل زانو در این افراد است که موجب درد می شود که منجر به آرتروز می گردد. خودتان را با فعالیت زیاد خسته نکنید، بلکه در اولین فرصت به استراحت بپردازید. گوش به زنگ باشید، زیرا بیشتر صدمات بدنی زمانی اتفاق می افتد که انسان خسته است.

شما می توانید با مراجعه به مقاله زانو درد از علت تا درمان که در سایت سلامت دات لایف منتشر شده است متن کامل این مقاله ارزشمند را بخوانید و با انواع زانودرد ، درمان خانگی زانو درد ، ورزش زانو درد و موارد بسیار دیگر آشنا شوید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامت دات لایف

سلامت دات لایف مجموعه ای است از مقاله ها، خبرها، برنامه های کاربردی، مقاله های علمی، متون معتبر صفحات اینترنتی، و تجربه های افراد متخصص، تهیه شده است و قرار است همراه شما باشد تا نوید یک زندگی سالم را برای مردم فارسی زبان، از هر قشر و هر فرهنگ، به ارمغان آورد. سلامت دات لایف در دو نسخه ی نمایشی در کامپیوتر شخصی و گوشی های موبایل هوشمند از اردیبهشت ماه 1394 فعالیت اینترنتی خود را آغاز کرده است ، در حالی که مطالعات اولیه و فعالیت این تیم، از مهر ماه 1393 آغاز شده بود. تیم سخت کوش و متخصص سلامت دات لایف در تلاش است تا یاری گر ایجاد یک جامعه مجازی، برای رفع تمامی نیازهای یک زندگی سالم، باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان