اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960227249267149

علل آب آوردن زانو

آب‌آوردن زانو از علل تا درمان

کد: 13960227249267149

https://goo.gl/r2IwZ7

، کرج , (اخبار رسمی): افوژن در زانو را در اصطلاح عامیانه آب آوردن زانو می‌گویند. مفصل زانو در حالت عادی کم‌تر از یک انس از نوعی مایع لیز و روان‌کننده در خود دارد. وارد شدن آسیب به زانو و التهاب آن موجب تجمع مقدار بیش‌تری از این مایع در زانو می‌شود. زمانی که این حالت اتفاق بیفتد مفصل زانو متورم و معمولا دردناک می‌شود.

آب آوردن زانو از علل تا درمان | سایت سلامت دات لایف

مهم‌ترین علل آب آوردن زانو بیماری‌های روماتیسمی، آرتروز یا ساییدگی زان و ضربات وارد‌شده به آن است. البته عفونت‌ها، بیماری‌های متابولیک مانند نقرس کاذب و تومرها هم می‌توانند موجب آبآوردن زانو شوند.

سایت سلامت دات لایف در مقاله آب آوردن زانو از علل تا درمان شما را با نکاتی آشنا می‌کند که بدون شک در سبک زندگی و آسایش شما موثر خواهد بود.

 

علل آب آوردن زانو

مهم‌ترین علل آب آوردن زانو بیماری‌های روماتیسمی، آرتروز یا ساییدگی زان و ضربات وارد‌شده به آن است. البته عفونت‌ها، بیماری‌های متابولیک مانند نقرس کاذب و تومورها هم می‌توانند موجب آب آوردن زانو شوند.

وقتی برای اولین بار ضربه شدیدی به زانو وارد میشود این ضربه می‌تواند موجب پارگی منیسک یا رباط صلیبی شود. پارگی این بافت‌ها معمولا همراه با خونریزی است. این خون درون مفصل زانو جمع می‌شود و در این حال مفصل ورم می‌کند و بسیار دردناک است. به تدریج و حتی بدون درمان خون جذب‌شده و درد بیمار بعد از چند هفته تا چند ماه از بین می‌رود ولی زانو ناپایدار می‌شود.

وقتی زانو ناپایدار است و به اصطلاح لق است به دنیال یک حرکت نابجا پیچ می‌خورد. این پیچ‌خوردن می‌تواند با درد شدیدی همراه باشد و بعد از چند ساعت تا چند روز زانو ورم می‌کند و آب میاورد. این آب آوردن به علت تحریک بافت سینوویال ایجاد شده است. کشیدگی شدید بافت سینوویال در حین پیچ‌خوردن زانو موجب تحریک آن به ترشح مقادیر زیادی مایع مفصلی می‌شود. معمولا این آب بعد از چند هفته خودبه‌خود جذب می‌شود و ورم زانو می‌خوابد.

در ساییدگی و آرتروز زانو ممکن است ورم و آب آوردن زانو دائمی باشد چون بافت سینوویال مکرر تحریک می‌شود و مایع ترشح می‌کند. در بیماری‌های روماتیسمی مانند روماتیسم مفصلی هم در هنگام عود و حمله بیماری، مایع زیادی درون زانو ترشح می‌شود و زانو آب می‌آورد.

متن کامل مقاله آب آوردن زانو از علل تا درمان را در سایت سلامت دات لایف مطالعه کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامت دات لایف

سلامت دات لایف مجموعه ای است از مقاله ها، خبرها، برنامه های کاربردی، مقاله های علمی، متون معتبر صفحات اینترنتی، و تجربه های افراد متخصص، تهیه شده است و قرار است همراه شما باشد تا نوید یک زندگی سالم را برای مردم فارسی زبان، از هر قشر و هر فرهنگ، به ارمغان آورد. سلامت دات لایف در دو نسخه ی نمایشی در کامپیوتر شخصی و گوشی های موبایل هوشمند از اردیبهشت ماه 1394 فعالیت اینترنتی خود را آغاز کرده است ، در حالی که مطالعات اولیه و فعالیت این تیم، از مهر ماه 1393 آغاز شده بود. تیم سخت کوش و متخصص سلامت دات لایف در تلاش است تا یاری گر ایجاد یک جامعه مجازی، برای رفع تمامی نیازهای یک زندگی سالم، باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان