اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960203246816849

برترین دیدنی‌های دبی

10 جاذبه گردشگری برتر دبی | قسمت اول

کد: 13960203246816849

https://goo.gl/Jt6bAw

، تهران , (اخبار رسمی): شهر پر زرق و برق دبی با جاذبه‌های گردشگری مشهورش در تعطیلات، پرطرفدارترین نقطه امارات متحده عربی (United Arab Emirates) است و از یک پایگاه مرزی کویری به یک مقصد محبوب بدل شده است که مردم در هر فرصتی، برای خرید، لذت‌بردن از آفتاب و تفریحات خانوادگی به این شهر سرازیر می‌شوند.

دیدنی های معروف دبی

شهر پر زرق و برق دبی با جاذبه های گردشگری مشهورش در تعطیلات، پرطرفدارترین نقطه امارات متحده عربی (United Arab Emirates) است

در اینجا تنها به 10 جاذبه برتر گردشگری دبی اشاره می‌شود. اگر قصد سفر به دبی دارید حتما راهنمای سفر به دبی را بخوانید.

1) برج خلیفه (Burj Khalifa)

برج خلیفه (Burj Khalifa) نماد دبی و با 829.8 متر ارتفاع بلندترین برج جهان به شمار می‌آید. برای اکثر بازدیدکنندگان، دیدن اطراف از سکویی که در طبقه 124 این برج قرار دارد از اصلی‌ترین برنامه‌های سفر به دبی است.

در اطراف برج خلیفه آب‌نماهای زیبایی وجود دارد. یکی از آن‌ها آب‌نمای دبی (Dubai Fountain) است که بزرگ‌ترین و بلندترین فواره جهان است و همان گروهی آن را طراحی کرده است که آب‌نماهای مشهور بلاجیو (Bellagio) در لاس وگاس (Las Vegas) را طراحی کرده است.

 

2) موزه دبی (Dubai Museum)

موزه دبی در قلعه الفهیدی (Al-Fahidi Fort) قرار گرفته است که در سال 1787 برای دفاع از خور دبی (Dubai Creek) ساخته شد. دیوارهای قلعه از سنگ‌های بادبر و ملات آهک درست شده است. طبقه بالا با ستون‌های چوبی که به هندلز (Handelss) معروفند نگه داشته شده است و سقف از ترکیبی از شاخه نخل، گل و گچ ساخته شده است.

 

3) محله بستکیه (Bastakiya) یا (دبی قدیمی)

محله بستکیه (Bastakiya) در اواخر قرن 19 ساخته شد تا خانه بازرگانان ایرانی ثروت‌مندی باشد که اغلب با مروارید و پارچه سر و کار داشتند و به دلیل تجارت معاف از مالیات و دسترسی به خور دبی به این منطقه جذب شدند. 

 

4) خانه شیخ سعید آل مکتوم (Sheikh Saeed Al-Maktoum)

شیخ سعید آل مکتوم از سال 1921 تا 1958 فرمان‌روای دبی و پدربزرگ فرمان‌روای کنونی دبی بود. خانه قبلی او بازسازی شده و به عنوان یک نمونه عالی از معماری عربی احیا شده است.

 

5) خور دبی (Dubai Creek)

خور (نهر) دبی، شهر دبی را به دو منطقه تقسیم می‌کند، دیره (Deira) در شمال و بر دبی (Bur Dubai) در جنوب. این خور در رشد دبی عنصری اثرگذار بوده است که نخستین آن جذب ساکنان برای صید ماهی و مروارید به این منطقه بود. 

 

6) مسجد جمیره (Jumeirah Mosque)

مسجد جمیره از نظر خیلی‌ها زیباترین مسجد دبی است. این مسجد تقلید دقیقی از مسجد ازهر (Al-Azhar) قاهره (Cairo) است که هشت برابر آن اندازه دارد و نمونه خوبی از معماری اسلامی است. 

 

7) بازار های دیره (Deira Souks)

بازارهای دیره (Deira) دبی در بخش شمالی ساحل خور دبی (Dubai Creek) قرار گرفته است و کوچه پس‌کوچه‌های آن ملیت‌های مختلفی را نشان می‌دهد که دبی را برای اقامت انتخاب کرده‌اند. روی ساحل خور دبی، لنج‌های قدیمی بارگیری می‌شود در حالی که می‌توانید در همان نقطه، هتل‌ها، بانک‌ها و ساختمان‌های مدرن دبی را به عنوان پشت صحنه این منظره ببینید.

 

8) جاده شیخ زاید

جاده شیخ زاید اصلی‌ترین شاه‌راه دبی است که از منطقه تجاری مدرن شهر عبور می‌کند. این بزرگ‌راه پهن و هشت‌بانده دیواره بلندی از جنس شیشه، کروم و استیل دارد که در طول آن کشیده شده است.

دیدنی‌های مهم دبی در نواری میان میدان و نخستین تقاطع قرار گرفته است و بیش‌تر مراکز خرید معروف دبی هم در امتداد همین خیابان است.

 

9) مسجد بستکیه (Bastakia Mosque)

شاید مسجد بستکیه دبی، بزرگ‌ترین یا چشم‌گیرترین مسجد امارات نباشد، اما یکی از خوش‌عکس‌ترین مساجد دبی است که با شبکه‌های چوبی بدیعش زیبایی آن با نمای تماما سفید آن چند برابر می‌شود.

 

10) دهکده میراث و غواصی (Heritage and Diving Village)

معماری، میراث و فرهنگ دریایی دبی در دهکده میراث و غواصی دبی در معرض نمایش قرار داده شده است؛ با بازسازی نمایش‌هایی از صید مروارید و ساخت لنج. (دو پایه مهم تاریخی اقتصاد دبی)

 

برای دیدن عکس‌ها و مطلب کامل به مطلب برترین جاذبه های گردشگری دبی | قسمت اول در وب‌سایت مپگرد مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله گردشگری مپگرد

با مپگرد دیدنی های ایران و جهان را بشناسید و با اطلاعات دقیق و ارزان سفر کنید. مپگرد وبسایتی جامع در زمینه گردشگری هست که قصد دارد مخاطب را با جاذبه های گردشگری، آداب و رسوم، جشنواره ها، غذاهای محلی و ... شهرهای ایران و کشورهای مختلف جهان به طور کامل و کاملا کاربردی آشنا کند، تا بتواند با اطلاعات کامل و ارزان سفر کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]