اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960204246887159

برگزاری دوره آموزشی فرایند تامین مالی از طریق صندوق توسعه ملی

کد: 13960204246887159

https://goo.gl/gqQHfb

، تهران , (اخبار رسمی): تامین مالی مسئله مهم پروژه های سرمایه گذاری در ایران است؛ محدودیت منابع سرمایه گذاران، بانک ها و دولت باعث ایجاد پروژه های نیمه تمام متعدد در کشور شده است. بنابراین برنامه ریزی تامین منابع مالی پروژه پیش مقدمه شروع هر پروژه سرمایه گذاری جدید باید باشد.

دوره آموزشی فرآیند تامین مالی از طریق صندوق توسعه ملی -سپینود شرق

بی تردید منابع صندوق توسعه ملی به عنوان تنها سهم تعریف شده بخش خصوصی و بخش عمومی غیر دولتی از  درآمدهای نفتی کشور در جهت تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری است. به عبارت دیگر صندوق توسعه ملی مهم‌ترین نهادی است که وظیفه تامین مالی پروژه های بخش خصوصی در چارچوب برنامه های توسعه ای کشور را بر عهده دارد. اما از آنجایی که سرمایه گذاران بخش خصوصی آگاهی کافی نسبت به فرایند تامین مالی از این طریق و هم‌چنین قوانین و مقررات، چارچوب‌ها و نحوه تعامل بانکها و صندوق ندارند، فرصت های زیادی را از دست می دهند.
در شرایط کنونی صندوق توسعه ملی در مقایسه با قیمت تمام شده منابع داخلی و خارجی و با در نظر گرفتن یارانه های احتمالی یکی از ارزان‌ترین منابع برای تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری کشور به شمار می رود.
با توجه به تعداد زیاد پروژه های نیمه تمام، شرکت‌های سرمایه گذار باید از نقطه آغازین برنامه ریزی هر پروژه نحوه تامین مالی را مورد توجه و بررسی قرار دهند و حتی پروژه های جدید خود را در چارچوب تامین مالی از صندوق تعریف و برنامه ریزی کنند.
از این رو واحد آموزش روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه سپینود شرق با هدف آشنایی علاقه‌مندان و سرمایه گذاران اقدام به برگزاری دوره  آموزشی با عنوان «آشنایی با فرایند تامین مالی صندوق توسعه ملی» کرده است و سعی دارد با تبیین این فرایند در چارچوب افزایش سرعت تامین مالی در حرکت های سرمایه گذاری بخش خصوصی گام بردارد.


اهداف کلی دوره:
آشنایی با فرایند دریافت تسهیلات در صندوق توسعه ملی

سرفصل و محتوی دوره :


* نگاهی به اولویت های صندوق توسعه ملی در شرایط جاری
* مراحل دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی
* منابع صندوق توسعه ملی
* نظام نامه ضوابط و شرایط اعطای تسهیلات ارزی وریالی(صندوق توسعه ملی)
* وظایف بانک عامل در تعامل با صندوق
* نرخ بازده مورد انتظار صندوق (تسهیلات ارزی، ریالی)
* فرآیند پذیرش، بررسی و تصویب طرحها از محل منابع ارزی، ریالی
* سهم آورده تسهیلات
* قراردادهای عاملیت ریالی صندوق توسعه ملی با بانکهای عامل
* انواع تسهیلات، سود، کارمزد و معیارهای تصمیم‌گیری برای انتخاب بانک عامل
* مقایسه تسهیلات ارزی و ریالی و انتخاب نوع تسهیلات
* قانون تسهیل اعطای تسهیلات بانکی
* نقش طرح امکانسنجی، نحوه تعیین وثایق
* معیارهای اهلیت متقاضی
 

زمان و محل برگزاری دوره

این دوره به مدت پنج ساعت در محل آموزش دنیای اقتصاد روز یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 برگزار می‌شود .

مدرسان:

محسن شریف و محمد رضا شریف

برای اطلاعات بیش‌تر به تقویم آموزشی موسسه سپینود شرق مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سپینود شرق

سپینود شرق یک موسسه بخش خصوصی است که در سال 1385 با هدف ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری و مشاوره صنعتی به کارآفرینان و سرمایه گذاران تاسیس گردید.ارائه ایده های سرمایه گذاری، مطالعه و استراتژی بازار، تدوین طرح توجیهی (امکان سنجی)، مشاوره جهت اخذ تسهیلات، تامین ماشین آلات و اجرای پروژه های صنعتی از جمله فعالیتهایی است که در سپینود شرق انجام می شوند. در واقع سپینود شرق تلاش کرده است تا در همه مراحل مختلف فرآیند سرمایه گذاری ازایده تا اجرا درکنار سرمایه گذاران و کارآفرینان و پشتیبان آنان باشد. حضور در مجامع علمی و تخصصی، اخذ گواهینامه های معتبر علمی و جهانی و انجام پروژه های متنوع در زمینه های مشاوره ای و اجرایی نشان دهنده شایستگی های سپینود شرق است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]