اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13961102277847159

نحوه ایجاد یک نقشه راه برای کسب و کار(Business Roadmap)

کد: 13961102277847159

https://goo.gl/wZMGRa

، تهران , (اخبار رسمی): کسب و کارها برای تعریف ارزش‌های شرکت، ایجاد یک دیدگاه منحصر به فرد و ایجاد مسیر رشد، نیازمند یک نقشه راه یا برنامه استراتژیک هستند.

نحوه ایجاد یک نقشه راه برای کسب و کار(Business Roadmap)
نحوه ایجاد یک نقشه راه برای کسب و کار(Business Roadmap)

کسب و کارها برای تعریف ارزش های شرکت، ایجاد یک دیدگاه منحصر به فرد و ایجاد مسیر رشد، نیازمند یک نقشه راه یا برنامه استراتژیک هستند

 این فرآیند با ایجاد یک بیانیه‌ی ماموریت و چشم انداز، تعریف اهداف شرکت و انجام تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدات شرکت شروع می‌شود. این تجزیه و تحلیل اغلب، تجزیه و تحلیل  SWOT نامیده می‌شود. رهبران کسب و کار از این اطلاعات برای ایجاد، پیاده سازی و بررسی مداوم استراتژی شرکت، استفاده می‌کنند.

1. مأموریت و چشم انداز شرکت را به طور جامع تهیه کنید و آنها را به کارکنان و مخاطبان هدفتان ارائه دهید. مأموریت و چشم انداز شرکت، نشان دهنده ارزش‌های اصلی شرکت است و توضیح می‌دهد که هدف این شرکت از راه اندازی کسب و کارش چیست. این بیانیه‌ها، پایه و مبنایی برای برنامه‌ریزی استراتژیک، استراتژی‌های بازاریابی، توسعه‌ی محصول و در نهایت توسعه خدمات مشتری هستند. به عنوان مثال، بیانیه‌ی ماموریت یک شرکت ممکن است بدین شکل باشد: رهبر بودن در ارائه بهترین ارزش‌ها به مشتریان از طریق تعهد به ارائه‌ی محصولات با کیفیت، راه حل‌های نوآورانه و خدمات عالی به مشتریان.

2. اهداف و جهت گیری‌های شرکت را تعیین کنید. بخشی از اهداف شرکت ممکن است در مأموریت و چشم انداز آورده شوند، اما اهداف خاص و جزئی نیز باید تعریف شوند. به عنوان مثال هدف شرکت ممکن است گسترش بازار بین المللی یا تبدیل شدن به بزرگ‌ترین ارائه دهنده‌ی منطقه‌ای یک محصول یا خدمات باشد. بدیهی است که اولین گام در تعیین یک مسیر برای رشد، تعریف هدف اصلی‌ است که شرکت می‌خواهد برای رسیدن به آن تلاش کند.

3. نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها را تجزیه و تحلیل کنید که اغلب آن را یک تحلیل SWOT می‌نامند. معمولا در بررسی نقاط قوت و ضعف، تمام ساختارها و فرآیندهای داخلی شرکت را بررسی می‌کنند تا بدانند از بین اقدامات الزامی، کدام یک در حال انجام شدن و کدام یک در حال انجام نیست. نقاط قوت و ضعف، چالشی داخلی است که شرکت برای دستیابی به رشد، با آن روبرو می‌شود. اما در فرصت‌ها و تهدیدها، شرکت به عوامل خارجی توجه می‌کند که می‌توانند کمک کننده شرکت در دستیابی به اهدافش یا مانعی برای آن باشند. اگر شرکتی دارای یک محصول جدید است که می‌خواهد آن را به خارج از کشور معرفی کند، تجزیه و تحلیل SWOT ممکن است نشان دهد که اگر چه محصول قوی است، اما این شرکت درباره بازاریابی و توزیع در خارج از کشور ضعف دارد. یک تحلیل خارجی می‌تواند فرصت‌های شرکت برای غلبه بر عدم تجربه شرکت و رقابت خارجی موجود را نشان دهد. اهداف و طرح‌های عملیاتی خاص شرکت، مبتنی بر این تحلیل و شناخت عوامل داخلی و خارجی هستند.

4. استراتژی‌های اصلی را از طریق تنظیم هدف و پیاده سازی پروژه تعریف کنید. تنظیم هدف شامل بازبینی تحلیل SWOT برای تعیین و شناسایی اهداف مناسب برای یک شرکت است. به عنوان مثال بر اساس تحلیل SWOT، هدف یک شرکت این است که با شرکای بالقوه در خارج از کشور که دارای تجربه در بازاریابی خطوط تولید و محصولات مشابه هستند، ارتباط برقرار کند و یک محصول بسیار رقابتی در بازار خارجی ارائه دهند. سپس این اهداف با به کارگیری افراد خاص در سازمان برای امر پیاده سازی، تعریف می‌شوند.

5. به طور منظم مقاصد، اهداف، برنامه‌های اجرایی و نتایج عملیات شرکت را بررسی کنید. بدون بررسی دوره ای این عوامل، کار انجام شده برای توسعه اهداف استراتژیک، هدر خواهد رفت. یک مثال می‌تواند این باشد که شرکتی پس از معرفی موفقیت‌آمیز یک محصول جدید در بازار خارجی، محصولات خارجی و شرکت‌های خارجی را ارزیابی نمی‌کند و در این حین رقیب می‌تواند یک نسخه ارزان‌تر از محصول مشابه را تولید کند و سهم بازار را از چنگ آن در بیاورد. با بررسی مناسب و تجزیه و تحلیل رقابتی، یک شرکت از تهدیدات پیش رویش آگاه می‌شود و می‌تواند با استراتژی جدید به آن پاسخ دهد.

جهت تجزیه تحلیل سیستم ،تدوین طرح توجیهی و انجام تحقیقات بازار می‌توانید با موسسه‌ی سپینود شرق تماس حاصل کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سپینود شرق

سپینود شرق یک موسسه بخش خصوصی است که در سال 1385 با هدف ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری و مشاوره صنعتی به کارآفرینان و سرمایه گذاران تاسیس گردید.ارائه ایده های سرمایه گذاری، مطالعه و استراتژی بازار، تدوین طرح توجیهی (امکان سنجی)، مشاوره جهت اخذ تسهیلات، تامین ماشین آلات و اجرای پروژه های صنعتی از جمله فعالیتهایی است که در سپینود شرق انجام می شوند. در واقع سپینود شرق تلاش کرده است تا در همه مراحل مختلف فرآیند سرمایه گذاری ازایده تا اجرا درکنار سرمایه گذاران و کارآفرینان و پشتیبان آنان باشد. حضور در مجامع علمی و تخصصی، اخذ گواهینامه های معتبر علمی و جهانی و انجام پروژه های متنوع در زمینه های مشاوره ای و اجرایی نشان دهنده شایستگی های سپینود شرق است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]